Pondelok, 23. apríl, 2018 | Meniny má Vojtech
Pridajte si svoje mesto

Vodiči sú pobúrení, za 15 km úsek musia zaplatiť diaľničnú známku

Nešlo o žart, vodiči musia naozaj od 1. apríla za 15 km diaľničného úseku D3 Skalité – Svrčinovec platiť. V opačnom prípade im hrozí pokuta. A to ešte nedávno NDS tvrdila, že mýtne sa bude týkať len nákladných áut.

Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

SKALITÉ. Na základe vyhlášky ministerstva dopravy od 1. júla 2017 začala platiť povinnosť platiť mýtne aj pre vodičov nákladných vozidiel jazdiacich na úseku D3 Svrčinovec - Skalité. Už v januári kolovali na sociálnej sieti informácie, že platiť budú tiež osobné vozidlá.

„Čo sa týka D3, v súčasnosti je spoplatnený úsek od Hričovského Podhradia po Brodno (13 km). O tom, ktorý ďalší sa spoplatní, rozhoduje ministerstvo dopravy,“ povedala v januári hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur

Teraz diaľničiari informovali na svojom webe, že 15-kilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou a už ho nie je možné prejsť zadarmo. V opačnom prípade hrozí vodičovi pokuta.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Čadčianka zmobilizovala políciu na celom Slovensku

Pred vstupom na diaľnicu sa nachádza kontrolný systém, ktorý údaje automaticky posiela ministerstvu dopravy a okresným úradom. Výber pokút a riešenie priestupkov je plne v kompetencii okresných úradov. Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur. Za každý mesiac ju môže vodič dostať iba raz. Pokiaľ ju uhradí do 15 dní, výška je 100 eur.

„Uvedený úsek D3 Skalité- Svrčinovec je spoplatnený pre osobné aj nákladné motorové vozidlá. Motoristov na to upozorňuje dopravné značenie v zmysle rozhodnutia ministerstva dopravy a ministerstva vnútra,“ informovala Michalová.

Práce na ňom ešte neskončili

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité spustili do prevádzky vlani v júni. Bolo však potrebné zvýšiť nielen jeho bezpečnosť, ale i technologický stav. Vyžiadalo si to ďalšie milióny.

Po skolaudovaní sa ukázalo, že sú potrebné ďalšie dodatočné práce. Napriek tomu, že namiesto troch rokov trvala výstavba štyri roky. Po oficiálnom odovzdaní do užívania pribudol napríklad výstražný systém upozorňujúci na námrazu.

Pracovalo sa tiež na náhradných vodných zdrojoch, asfaltových vrstvách vozovky, dopravnom značení či technológii tunelov.

Predmet dodatkov do pôvodnej zmluvy nezahrnuli

„V tomto roku je potrebné ešte dobudovať hraničné obchodné miesta. Takisto sa budú robiť úpravy na začiatku úseku, na ceste I/12, odstránia sa dočasné komunikácie. Konečná cena bude známa až po ukončení všetkých stavebných prác,“ informoval Martin Guzi z Národnej diaľničnej spoločnosti.

Prečítajte si tiež:NDS potvrdila, že problém s domom môže ohroziť práce na diaľnici

Podľa jeho slov počas výstavby vzniká množstvo nových skutočností, ktoré ovplyvňujú výslednú realizáciu. Tieto sa vykonávajú takzvanými pokynmi na zmenu, ktoré sa zverejňujú v centrálnom registri zmlúv a premietajú do dodatkov k zmluve o dielo v dohodnutých intervaloch. „Predmet dodatkov sa do pôvodnej zmluvy nezahrnul, keďže ide o nepredvídateľné faktory, ako sú zmena geológie a neúnosné podložia cestného telesa diaľnice,“ argumentoval.

Budú musieť platiť „z vlastného“

„Dodatočné práce na úseku diaľnice D3 sa nefinancovali a ani nebudú financovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Budú sa hradiť z vlastných zdrojov NDS, respektíve z rozpočtu,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy.

Prečítajte si tiež:Diaľničiari budú robiť v tuneloch jarnú údržbu, uzatvoria ich

Finančná čiastka za vybudovanie časti od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presiahla 417 miliónov eur. Ako po skolaudovaní informovala NDS, zmluvná cena za stavbu úseku D3 Svrčinovec - Skalité bola necelých 330 miliónov eur bez DPH. Projekt sa financoval zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Úsek D3 Skalité – štátna hranica postavili ešte v roku 2005, nebolo však možné ho sprejazdniť, keďže nebol napojený na cestnú sieť. Do užívania motoristom ho preto odovzdali až s úsekom D3 Svrčinovec – Skalité.


  1. Vodič z Rakovej sa nevyhol dychovej skúške, tá bola pozitívna 809
  2. Pacienti z Kysúc transportmi do okolitých nemocníc trpia 363
  3. Thajboxeri z Kysúc boli v ringu nekompromisní 320
  4. VIDEO: Vážna dopravná nehoda v okrese KNM! Video 231
  5. Nové stožiare postavia na Kysuciach s pomocou vrtuľníka 211
  6. Kysuce vašimi očami alebo čo zachytil objektív 37. Foto 208
  7. Žilinčanka pomaľovala čerpaciu stanicu 200
  8. Regionálny futbal: Čierne dostalo päťku, Krásnu nepomohol ani skvelý Gavlák Foto 197
  9. Ďalšia modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou je v nedohľadne 186
  10. Premiérový ročník ovládli hokejisti Marines Žilina 165

Najčítanejšie správy

Kysuce

Vodič z Rakovej sa nevyhol dychovej skúške, tá bola pozitívna

V rukách policajnej hliadky skončil dvadsaťročný vodič z Rakovej. Tá mu pri kontrole namerala 1,50 promile.

Pacienti z Kysúc transportmi do okolitých nemocníc trpia

Ministerstvo zdravotníctva už vyhlásilo verejnú súťaž a tak je možné, že trápeniu pacientov z Kysúc, ktorí potrebujú magnetickú rezonanciu, by mohol byť koniec. V súčasnosti musia za vyšetrením cestovať do okolitých miest.

Thajboxeri z Kysúc boli v ringu nekompromisní

Korchan zasadil súperovi knockout, Urbaník vyhral na body.

VIDEO: Vážna dopravná nehoda v okrese KNM!

Leteckí záchranári zo Žiliny leteli v piatok dopoludnia na pomoc zraneným pri hromadnej dopravnej nehode medzi obcami Povina a Radoľa.

Nové stožiare postavia na Kysuciach s pomocou vrtuľníka

Obyvatelia Poviny, Kysuckého Lieskovca a Čadce sa musia tento týždeň pripraviť na časté prelety vrtuľníka. Na Kysuciach dosluhuje jedno z najstarších elektrických vedení.

Blízke regióny

Tragédia na Liptove. Žena vypadla z raftu, našli ju mŕtvu

Po pristátí si lekárka leteckých záchranárov prevzala do svojej starostlivosti muža a približne štvorročného chlapca.

Požiar lesa hasiči uhasili, no z hory neodchádzajú

Dobrovoľníci zostali pri požiarovisku hliadkovať celú noc. Suchý porast sa môže vznietiť opäť.

Jedlo si do hory doniesť vedia, ale vlastné odpadky nechajú rozhádzané

Poriadna spúšť ostala v martinskom lesoparku Jedľoviny po jednej rodinnej opekačke. Plechovky od piva, prázdne obaly od klobás sa povaľovali po tráve. Okoloidúci sa nestačili čudovať.

V centre máme miesto, kde každá generácia necháva svoje zarobené peniaze

​​​​​​​Severné centrum Martina so Zbojníckou fontánou prešlo počas 140 rokov rôznymi prestavbami. Napríklad na mieste dnešnej Unicredit banky stál v minulosti hotel, hostinec či obchod s bielizňou.

Ak neviete, čo sú háfery alebo gľamčo, nevadí. Bude pomôcka

Viete, čo sú háfery, paňacká alebo bavjačky ? Alebo kto je gľamčo a čo znamená culingovac? Nič vám to nehovorí? Potom určite nie ste z Marikovej. Tam to vedia, a ak aj zabudli, nevadí. Staré výrazy sa zachovajú. V obci totiž pripravujú vydanie špeciálneho slovníka.

Všetky správy

Bystrickí fanúšikovia sa snažili vniknúť do kabíny domácich, lietali päste

Po šiestom finálovom zápase medzi Banskou Bystricou a Trenčínom prišlo v útrobách štadióna k nechutnej dohre.

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela Zlatý kľúčik z eurofondov. Dôvod nepovedali.

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť a nemať výčitky

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky a potom to nezvládajú.

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

Bystrica nevyužila ani tretí mečbal, Trenčín si vynútil rozhodujúci siedmy zápas

Trenčania prehrávali v sérii už 0:3, vyrovnali však na 3:3.