Piatok, 19. október, 2018 | Meniny má Kristián

Vodiči sú pobúrení, za 15 km úsek musia zaplatiť diaľničnú známku

Nešlo o žart, vodiči musia naozaj od 1. apríla za 15 km diaľničného úseku D3 Skalité – Svrčinovec platiť. V opačnom prípade im hrozí pokuta. A to ešte nedávno NDS tvrdila, že mýtne sa bude týkať len nákladných áut.

Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

SKALITÉ. Na základe vyhlášky ministerstva dopravy od 1. júla 2017 začala platiť povinnosť platiť mýtne aj pre vodičov nákladných vozidiel jazdiacich na úseku D3 Svrčinovec - Skalité. Už v januári kolovali na sociálnej sieti informácie, že platiť budú tiež osobné vozidlá.

„Čo sa týka D3, v súčasnosti je spoplatnený úsek od Hričovského Podhradia po Brodno (13 km). O tom, ktorý ďalší sa spoplatní, rozhoduje ministerstvo dopravy,“ povedala v januári hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur

Teraz diaľničiari informovali na svojom webe, že 15-kilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou a už ho nie je možné prejsť zadarmo. V opačnom prípade hrozí vodičovi pokuta.

Prečítajte si tiež: Čadčianka zmobilizovala políciu na celom Slovensku

Pred vstupom na diaľnicu sa nachádza kontrolný systém, ktorý údaje automaticky posiela ministerstvu dopravy a okresným úradom. Výber pokút a riešenie priestupkov je plne v kompetencii okresných úradov. Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur. Za každý mesiac ju môže vodič dostať iba raz. Pokiaľ ju uhradí do 15 dní, výška je 100 eur.

„Uvedený úsek D3 Skalité- Svrčinovec je spoplatnený pre osobné aj nákladné motorové vozidlá. Motoristov na to upozorňuje dopravné značenie v zmysle rozhodnutia ministerstva dopravy a ministerstva vnútra,“ informovala Michalová.

Práce na ňom ešte neskončili

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité spustili do prevádzky vlani v júni. Bolo však potrebné zvýšiť nielen jeho bezpečnosť, ale i technologický stav. Vyžiadalo si to ďalšie milióny.

Po skolaudovaní sa ukázalo, že sú potrebné ďalšie dodatočné práce. Napriek tomu, že namiesto troch rokov trvala výstavba štyri roky. Po oficiálnom odovzdaní do užívania pribudol napríklad výstražný systém upozorňujúci na námrazu.

Pracovalo sa tiež na náhradných vodných zdrojoch, asfaltových vrstvách vozovky, dopravnom značení či technológii tunelov.

Predmet dodatkov do pôvodnej zmluvy nezahrnuli

„V tomto roku je potrebné ešte dobudovať hraničné obchodné miesta. Takisto sa budú robiť úpravy na začiatku úseku, na ceste I/12, odstránia sa dočasné komunikácie. Konečná cena bude známa až po ukončení všetkých stavebných prác,“ informoval Martin Guzi z Národnej diaľničnej spoločnosti.

Prečítajte si tiež: NDS potvrdila, že problém s domom môže ohroziť práce na diaľnici

Podľa jeho slov počas výstavby vzniká množstvo nových skutočností, ktoré ovplyvňujú výslednú realizáciu. Tieto sa vykonávajú takzvanými pokynmi na zmenu, ktoré sa zverejňujú v centrálnom registri zmlúv a premietajú do dodatkov k zmluve o dielo v dohodnutých intervaloch. „Predmet dodatkov sa do pôvodnej zmluvy nezahrnul, keďže ide o nepredvídateľné faktory, ako sú zmena geológie a neúnosné podložia cestného telesa diaľnice,“ argumentoval.

Budú musieť platiť „z vlastného“

„Dodatočné práce na úseku diaľnice D3 sa nefinancovali a ani nebudú financovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Budú sa hradiť z vlastných zdrojov NDS, respektíve z rozpočtu,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari budú robiť v tuneloch jarnú údržbu, uzatvoria ich

Finančná čiastka za vybudovanie časti od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presiahla 417 miliónov eur. Ako po skolaudovaní informovala NDS, zmluvná cena za stavbu úseku D3 Svrčinovec - Skalité bola necelých 330 miliónov eur bez DPH. Projekt sa financoval zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Úsek D3 Skalité – štátna hranica postavili ešte v roku 2005, nebolo však možné ho sprejazdniť, keďže nebol napojený na cestnú sieť. Do užívania motoristom ho preto odovzdali až s úsekom D3 Svrčinovec – Skalité.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 929
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 950
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 458
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 703
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 582
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 030
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 7 168
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 655
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 421
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 557

Téma: Diaľničná známka


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z My Kysuce

Plat hráča? Nazval by som ho odmenou, hovorí extraligový rekordér

Čadčan Pavel Petráš pôsobí v extralige už dvadsať rokov.

Objavili falzifikáty za takmer jedenásťtisíc eur

Žilinskí colníci zaistili ďalšie falzifikáty v poštových zásielkach.

Nové vozidlo hasičov potešilo

V auguste tohto roka nás potešila dobrá správa od predsedu Dobrovoľného hasičského zboru Nová Bystrica Milana Brisučiaka: „Auto je už doma.“

Jozef Pajer: Politický amaterizmus v Čadci musíme ukončiť

Napriek zmenám vo vedení sa najväčšie mesto na Kysuciach už takmer 30 rokov nezmenilo. Kysučania čelia veľkým problémom, ktoré ovplyvňujú ich pracovný i súkromný život.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch (fotogaléria)

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

V Gaderskej doline horí les, zasahujú tam desiatky hasičov

S požiarom v ťažko dostupnom teréne bojuje 40 profesionálnych a dobrovoľných hasičov.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Vybrali SME

Už ste čítali?