Streda, 6. júl, 2022 | Meniny má Patrik, Patrícia

Ďalšia modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou je v nedohľadne

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR sa malo začať ešte v roku 2016. Práce však nezačali. Ministerstvo dopravy potvrdilo, že je problém s financiami.

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. (Zdroj: ILUSTRAČNE - SKANSKA.SK)

ČADCA. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej a poľskej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, potom sa hovorilo o roku 2016.

„Modernizáciu železničného koridoru z Krásna nad Kysucou do Čadce a následne k štátnej hranici s ČR plánujú ŽSR robiť po častiach. Úsek Čadca – štátna hranica SR/ČR sa bude spolufinancovať z prostriedkov európskeho fondu CEF (Nástroj na prepájanie Európy), ktorý sa prioritne zameriava na projekty spájajúce štáty EÚ,“ informovalo ešte v roku 2016 ministerstvo dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt modernizácie neschválila Európska komisia

ŽSR podali vo februári 2016 žiadosť o financovanie, lehota začatia prác mala byť do 18 mesiacov od podania žiadosti CEF a ukončenie do 31. decembra 2020. Teraz je situácia iná. „Projekt modernizácie trate Čadca – štátna hranica s ČR neschválila v roku 2016 EK na financovanie z Nástroja na prepájanie Európy,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Podľa jej slov ho zaradili medzi náhradné projekty Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Momentálne sa pre túto stavbu spracováva dokumentácia a prebieha výkup pozemkov. Projekt modernizácie nasledujúceho úseku Krásno nad Kysucou – Čadca nemá zabezpečené financovanie. „Zatiaľ sa vyňal z projektov OPII, keďže v rámci prioritnej osi č. 1 nie je dostatočná alokácia na jeho realizáciu,“ informovala Ducká.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Žilinská županka ocenila aj pedagógov z Kysúc Čítajte 

V rámci projektu sa v minulosti uvažovalo napríklad s lávkou pre peších na zastávke Svrčinovec, nadchode pre zver, vybudovaní zabezpečovacieho systému ETCS, mal sa vybudovať nový železničný most a cestný most na prístupovej komunikácii cez rieku Čiernanka.

Súčasťou mal byť jeden z najdlhších tunelov

Ešte v auguste 2012 sa dokonca začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice.

V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

SkryťVypnúť reklamu

Vybudovali ju pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia.

Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  2. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  3. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  4. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  2. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  4. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  5. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  8. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 415
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 13 405
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 480
  4. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 8 316
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 7 257
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 6 477
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 613
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 960

Blogy SME

  1. Tomáš Jacko: Ako chytiť jednorožca alebo 5 tipov čo by malo HR robiť inak
  2. Ján Škerko: Ruská propaganda prerazila atmosféru, dostala sa do vesmíru a i tam „pabeďíla”
  3. Vlasta Žampová: Satanskí mučenici apoštola Fica riadili vypaľovanie Slovenska
  4. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  5. Peter Paulík: Svetový úspech slovenského mosta
  6. Elena Antalová: Ohovárať iných "fasa", divák "ďakuje" za bulvár naživo.
  7. Věra Tepličková: Osvetové aktivity alebo Malá inšpirácia zo zahraničia
  8. Jana Melišová: KRÁTKO O RODIČOVSTVE…
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 894
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 456
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 277
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 690
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 890
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 3 805
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 287
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 998
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Veriacich neodradilo ani sychravé počasie.

V Klokočove si už desaťročia veriaci pripomínajú vierozvestcov zo Solúna na slávnostnej svätej omši a turistickým výstupom.


15 h
Neudržiavaná trávnatá plocha v Kysuckom Novom Meste

Neudržiavaný pozemok plný buriny nie je lúka.


19 h
Ilustračné foto

V okrese Čadca si obyvatelia do Zastupiteľstva ŽSK zvolia po novom sedem poslancov, v Kysuckom Novom Meste ostávajú traja.


4. júl
Ninka sa narodila 2. júla

Privítajte s nami novorodencov z Kysúc.


4. júl

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

K nezvládnutej organizácii sa vyjadrili aj usporiadatelia z agentúry Profi Event.


21 h

Chlapec dopadol na striešku nad vchodom, z ktorej spadol na zem.


22 h

Strelnú zbraň použili prvý raz.


16 h

Bezpečnosť prevádzky nikto nekontroluje.


4. júl

Blogy SME

  1. Tomáš Jacko: Ako chytiť jednorožca alebo 5 tipov čo by malo HR robiť inak
  2. Ján Škerko: Ruská propaganda prerazila atmosféru, dostala sa do vesmíru a i tam „pabeďíla”
  3. Vlasta Žampová: Satanskí mučenici apoštola Fica riadili vypaľovanie Slovenska
  4. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  5. Peter Paulík: Svetový úspech slovenského mosta
  6. Elena Antalová: Ohovárať iných "fasa", divák "ďakuje" za bulvár naživo.
  7. Věra Tepličková: Osvetové aktivity alebo Malá inšpirácia zo zahraničia
  8. Jana Melišová: KRÁTKO O RODIČOVSTVE…
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 894
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 456
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 277
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 690
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 890
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 3 805
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 287
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 998
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu