Streda, 20. február, 2019 | Meniny má Lívia

Ďalšia modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou je v nedohľadne

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR sa malo začať ešte v roku 2016. Práce však nezačali. Ministerstvo dopravy potvrdilo, že je problém s financiami.

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. (Zdroj: ILUSTRAČNE - SKANSKA.SK)

ČADCA. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej a poľskej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, potom sa hovorilo o roku 2016.

„Modernizáciu železničného koridoru z Krásna nad Kysucou do Čadce a následne k štátnej hranici s ČR plánujú ŽSR robiť po častiach. Úsek Čadca – štátna hranica SR/ČR sa bude spolufinancovať z prostriedkov európskeho fondu CEF (Nástroj na prepájanie Európy), ktorý sa prioritne zameriava na projekty spájajúce štáty EÚ,“ informovalo ešte v roku 2016 ministerstvo dopravy.

Projekt modernizácie neschválila Európska komisia

ŽSR podali vo februári 2016 žiadosť o financovanie, lehota začatia prác mala byť do 18 mesiacov od podania žiadosti CEF a ukončenie do 31. decembra 2020. Teraz je situácia iná. „Projekt modernizácie trate Čadca – štátna hranica s ČR neschválila v roku 2016 EK na financovanie z Nástroja na prepájanie Európy,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Podľa jej slov ho zaradili medzi náhradné projekty Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Momentálne sa pre túto stavbu spracováva dokumentácia a prebieha výkup pozemkov. Projekt modernizácie nasledujúceho úseku Krásno nad Kysucou – Čadca nemá zabezpečené financovanie. „Zatiaľ sa vyňal z projektov OPII, keďže v rámci prioritnej osi č. 1 nie je dostatočná alokácia na jeho realizáciu,“ informovala Ducká.

Prečítajte si tiež: Žilinská županka ocenila aj pedagógov z Kysúc

V rámci projektu sa v minulosti uvažovalo napríklad s lávkou pre peších na zastávke Svrčinovec, nadchode pre zver, vybudovaní zabezpečovacieho systému ETCS, mal sa vybudovať nový železničný most a cestný most na prístupovej komunikácii cez rieku Čiernanka.

Súčasťou mal byť jeden z najdlhších tunelov

Ešte v auguste 2012 sa dokonca začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice.

V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Vybudovali ju pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia.

Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Konferencia - EU support for research
  2. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  3. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 730
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 965
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 12 112
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 045
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 352
  6. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 5 589
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 501
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 228
  9. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 886
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 489

Téma: Eurofondy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky, Železnice Slovenskej republiky, Eurofondy

Hlavné správy z My Kysuce

Práce sa budú týkať aj technologickej časti horelického tunela

Diaľničiari vyhlásili verejnú súťaž, celková odhadovaná hodnota zákazky na štyri roky predstavuje 1,37 milióna € bez DPH.

Služby sa budú robiť v dvoch etapách. Prvá sa týka technologickej časti tunela Horelica.

Kysučan neplatí výživné, hľadá ho polícia

Polícia pátra po 44-ročnom Milanovi Hudákovi z Podvysokej.

Hľadaný muž ma nastúpiť do výkonu trestu.

Horskí záchranári pomáhali bežkárovi

Šesťdesiatjedenročnému zranenému bežkárovi pomohli horskí záchranári.

Zraneného bežkára transportovali s pomocou terénnej štvorkolky.

Plavecká 24-hodinovka: Rekord odolal, zaujal výkon rodiny Balamuckých

Plávali, plávali a plávali. Každý, kto od piatka 8.00 h do soboty 8.00 h zavítal na Mestskú plaváreň v Čadci, dostal rovnakú otázku: Koľko ideš dať?

O polnoci bola naplávaných 475 750 metrov.

Prezidentskí kandidáti vyrazili vlakom, aby spolu diskutovali

Diskusia prezidentských kandidátov vo vlaku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 20. 2. o 9.14

V centre Nitry bude problém nakúpiť potraviny

Predajňu Billy v Mlynoch na čas zatvoria, aby ju zrekonštruovali.

Prezidentskí kandidáti vyrazili vlakom, aby spolu diskutovali

Diskusia prezidentských kandidátov vo vlaku.

Historický počin? Žilina bude mať v základnej zostave iba odchovancov

Netradičné rozhodnutie vysvetlil šéf klubu Jozef Antošík.

Vybrali SME

Už ste čítali?