Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Tridsať rokov úpadku mesta Čadca

Nemal som v úmysle sa vyjadrovať takýmto spôsobom k nášmu mestu, na ktorom mi veľmi záleží, ale i na popud vás, občanov Čadce takto urobím.

Obyvatelia časti Čadečka u Špindli roky chodia po takejto ceste.

Keď sa vrátim do histórie nášho mesta, tak môžem skonštatovať, že v 80-tych rokoch minulého storočia pstrilo k úspešným a vyspelým okresným mestám v rámci celej bývalej Československej republiky. Dá sa povedať, že bolo na úrovni za hranicami sa nachádzajúceho Třinca. Čadca bola úspešná v oblasti športu, kultúry, zamestnanosti, v Čadci pracovali tisíce ľudí i mimo náš okres. Celkovo smerovala v každej oblasti vpred.

Na upresnenie uvediem oblasť športu. V 80-tych rokoch minulého storočia hrala Čadca v najvyšších súťažiach, ako futbal - 1. Slovenská národná liga, hádzaná - 1. Slovenská národná liga, stolný tenis - extra liga, karate dva oddiely - 1. Slovenská národná liga a 1. celoštátna liga ČSSR, atletika, ľadový hokej - krajská divízia, bola otvorená nová umelá ľadová plocha, kulturistika, sánkovanie, cyklistika, judo, lyžovanie, šach, tenis. Tieto všetky športy fungovali na vysokej úrovni v kategórii dospelých i mládeže.

Takže si môžete porovnať, kde sme boli v 80-tych rokoch a kde sa nachádzame teraz v roku 2018. Je mi veľmi smutno, keď si v dnešnej dobe mesto si porovnám Čadcu s mestom Třinec. V spomínaných 80-tych rokoch boli približne na rovnakej úrovni. Třinec pokročil na úroveň 21. storočia a Čadca sa vrátila na úroveň polovice 20. storočia.

Ešte sa dotknem oblasti infraštruktúry v našom meste, ktorá je v žalostnom stave. Uvediem príklad občanov v časti Čadečka u Špindli. Občania tejto časti už približne 20 rokov bojujú za to, aby mesto Čadca zrekonštruovalo miestnu komunikáciu v tejto časti. Stav tejto cesty je v dnešnej dobe v havarijnom stave z rozlámaných panelov, z ktorých vyčnievajú nebezpečné drôty, plná dier a výtlkov. V roku 2007 sa mesto Čadca zaviazalo, že zabezpečí majetkoprávne usporiadanie pozemkov, na ktorých sa predmetná cesta nachádza a následne upraví cestu, zabezpečí odvodnenie a pás zelene medzi plotmi a miestnou komunikáciou. Píše sa rok 2018, čiže uplynulo 11 rokov a cesta je ešte v žalostnejšom stave a mesto Čadca s tým neurobilo vôbec nič.

Keď sa pozriem na cesty a chodníky v celom meste, sú približne v rovnakom stave, ako miestna komunikácia u Špindli. Rovnaká situácia je v centre mesta. Sídliská Kýčerka, Žarec, sídlisko III, Martinkov Potok a prímestské časti Horelica, Drahošanka, Podzávoz, Milošová, Čadečka sú na tom podobne.

Ľudia, spamätajme sa a nepodporujme týchto ľudí, ktorí 30 rokov Čadcu ťahajú na dno. Keď príde volebný rok, niečo polepia, ešte viac zadlžia a zase sa ďalšie roky nič nedeje. Viete, že Čadca je v dnešnej dobe 4. najzadĺženejšie mesto v rámci celého Slovenska? Skúsme naše mesto zachrániť pred úplným úpadkom...

Váš Jozef Pajer

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 20 958
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 303
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 720
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 525

Hlavné správy z My Kysuce

Jozef Pajer: Politický amaterizmus v Čadci musíme ukončiť

Napriek zmenám vo vedení sa najväčšie mesto na Kysuciach už takmer 30 rokov nezmenilo. Kysučania čelia veľkým problémom, ktoré ovplyvňujú ich pracovný i súkromný život.

Voľby bez boja. V obci na Kysuciach poznajú už aj budúcich poslancov

V niektorých kysuckých obciach už majú kandidáti na starostov viac menej isté zvolenie.

Beh na chatu Kmínek má nového rekordéra

Nový traťový rekord vytvoril Marek Chrascina z Čiech.

Z prvých zápasov v extralige som nadšený, hovorí Filip Delinčák

Medailista z MEJ mládeže má v najvyššej súťaži vysoko aktívne skóre.

Omšu v nemocnici odslúžil biskup Galis

Kysucká nemocnica v Čadci si v tomto roku pripomína 50. výročie svojho vzniku. Aj pri tejto príležitosti sa v krásnych priestoroch átria uskutočnila v sobotu 6. októbra svätá omša.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?