ČADCA. Dom, z ktorého sa bývalá majiteľka odmieta vysťahovať a je predmetom súdneho sporu, zatiaľ neohrozil harmonogram prác.
Ministerstvo dopravy si je však vedomé, že naťahovaním času sa môže predĺžiť výstavba, ako aj financovanie diaľnice.
NDS iniciuje právne kroky
„Čo sa týka ukončenia prebiehajúcich konaní s bývalou majiteľkou, nevieme, resp. nemôžeme predpokladať, akým spôsobom a ako rýchlo príslušné súdy a ďalšie orgány rozhodnú. Advokátska kancelária, ktorá zastupuje NDS, bezodkladne podniká a iniciuje právne kroky, potrebné na to, aby sa v začatých konaniach pokračovalo,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Ako ďalej povedala, nemôžu ovplyvniť ani to, či bývalá majiteľka v predmetnej veci bude podávať návrhy, riadne či mimoriadne opravné prostriedky voči rozhodnutiam súdov.
„Táto situácia zatiaľ nemá vplyv na lehotu ukončenia výstavby tohto úseku,“ dodala.
Jeho výstavba si na začiatku vyžiadala asanáciu 22 rodinných domov. Náklady boli 125-tisíc eur. Demolačné práce ukončili v súlade s harmonogramom, až na spomínaný dom, ktorý je naďalej predmetom súdneho sporu. S demoláciou začať nemôžu, čakajú na verdikt súdu.
Stavbu plánujú dokončiť za necelé tri roky
Základný kameň poklepali 24. januára 2017, stavbu plánujú dokončiť v decembri 2020. Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek dlhý 5,673 km postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu.
Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie. Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov. Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov.
Situáciu vyrieši až komplet dobudovaná diaľnica
V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mestských komunikácií, prinesie úsporu paliva aj času.
“Čo sa týka situácie s domom, táto zatiaľ nemá vplyv na lehotu ukončenia výstavby tohto úseku.
„
Ani úseky D3 Svrčinovec – Skalité a Čadca, Bukov – Svrčinovec však nevyriešia kritickú dopravnú situáciu. Ako konštatujú viacerí, pôjde iba o čiastočné zlepšenie, keďže kolóny sa presunú na hlavný cestný ťah, smerujúci do Kysuckého Nového Mesta a Žiliny. Problém bude „zažehnaný“ až po dobudovaní všetkých diaľničných úsekov.
ÚSEK D3 ČADCA, BUKOV – SVRČINOVEC
Na začiatku úseku je trasa diaľnice vedená zastavaným územím mesta Čadca, vo svahoch miestnych častí Bukov, Mančovci, U Ševca, U Špindli. Ide o územie značne poznačené svahovými deformáciami rôzneho charakteru. Od kilometra 39,200 prechádza trasa do alúvia rieky Čierňanky, pokračuje k vyvýšenine Čupeľ a následne stúpa do úpätí kopca Furmanec a do riedko osídleného územia v katastri Svrčinovca. Nový úsek sa napojí na existujúcu cestnú sieť a motoristi tak budú môcť využívať prepojenie troch štátov – Slovenskej republiky, Českej republiky a Poľskej republiky.
Dôležité údaje
- Lehota výstavby – 4 roky
- Dĺžka úseku – 5,6 km
- Dve križovatky – Čadca,Bukov a Čadca, Podzávoz
- 19 mostov
- 28 protihlukových stien
- Tunel
- Odpočívadlo