Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Kolabujúcej doprave na Kysuciach má pomôcť viac vlakov na trase Čadca - Žilina

Žilinský samosprávny kraj v súčasnosti pripravuje aj kompletnú integráciu dopravy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

RADOĽA. Kolabujúcu dopravu na Kysuciach, v úseku medzi Čadcou a Kysuckým Novým Mestom, chce Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) vyriešiť okamžitým zlepšením verejnej dopravy.

Intervaly medzi vlakovými spojeniami by sa mali skrátiť a železnica by sa tak po novom mala stať najlepším dopravným prostriedkom pre obyvateľov, ktorí cestujú do školy, do práce i domov.

V súvislosti s týmto riešením už vedenie kraja oslovilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Povedala to predsedníčka ŽSK Erika Jurinová na štvrtkovom brífingu v Radoli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyťažená cesta plná nehôd

V úseku Čadca - Kysucké Nové Mesto prejde denne takmer 27.000 áut, z toho asi 5000 kamiónov. Pravidelne sa tu stávajú nehody aj s tragickým koncom. Len od začiatku roka sa na ceste I/11 stalo takmer 40 nehôd, pri ktorých zomrel jeden človek, ťažko sa zranili deviati ľudia. Odhady Národnej diaľničnej spoločnosti hovoria o dokončení diaľnice D3, ktorá má odľahčiť dopravu medzi Čadcou a Žilinou, v roku 2025.

"Dovtedy musíme niečo urobiť, aby sme každý deň nestáli v čoraz dlhších kolónach a aby naše rodiny či priatelia neprichádzali na týchto miestach o svoje životy," povedala Jurinová. Podľa nej je riešením okamžité zlepšenie verejnej dopravy.

"Tisícky ľudí dnes cestujú autom, pričom, paradoxne, rovno vedľa kolón ide železničná trať. Vlaky by boli schopné odviezť veľkú časť ľudí, ktorí dnes stoja v zápchach. Máme plán, ako zlepšiť vlakové aj autobusové spoje tak, aby na seba nadväzovali a najmä, aby jazdili vtedy, keď to cestujúci najviac potrebujú," dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Viac spojov aj cestujúcich vlakom

Medzi Čadcou a Žilinou sa podľa experta na železničnú dopravu a člena komisie dopravy ŽSK Jiřího Kubáčka verejnou dopravou denne presúva asi 3500 ľudí, z toho počas rannej špičky takmer 2200. V súčasnosti chodia vlaky v rannej a popoludňajšej špičke raz za hodinu s jediným zahusťujúcim párom vlakov počas pracovných dní. Kapacita tejto trate je však postačujúca na to, aby po nej jazdilo viac vlakov.

"Považujeme za potrebné poznamenať, že identifikovanému prúdu cestujúcich prináleží v Juhomoravskom kraji počas prepravnej špičky štandardná frekvencia spojov 15 minút. Náš tím dopravných expertov navrhol zahustenie vlakov na trati medzi Čadcou a Žilinou tak, aby v čase špičiek jazdili vlaky každú polhodinu. V tejto chvíli by to znamenalo pridanie šiestich párov vlakov. Podľa našich výpočtov by takto mohli do vlakov prestúpiť z áut ďalšie približne dve tisícky ľudí, čo by výrazne odľahčilo túto denne upchatú cestu a kolóny by sa mohli skrátiť o päť až desať minút," priblížil Kubáček.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSK podľa Jurinovej zhruba pred mesiacom oslovil ministerstvo dopravy listom, v ktorom prezentoval toto riešenie. "V najbližších dňoch budeme s ministerstvom dopravy rokovať, aby podobne ako v iných regiónoch Slovenska aj tu zvýšili objednávku a železnice by mohli na túto trať pridať vlaky už od polovice decembra," dodala.

Kompletná integrácia dopravy

ŽSK v súčasnosti pripravuje aj kompletnú integráciu dopravy. Postupne bude zavádzať kroky nielen na lepšie prestupy medzi autobusmi a vlakmi, ale aj cestovanie na jeden lístok.

"Na to však potrebujeme, aby štát zahusťoval železničné spojenia, keďže železnica by mala tvoriť chrbticu celého systému," uzavrela Jurinová.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 770
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 436
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 135
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 347
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 097
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 063

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 613
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 888
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 155
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 164
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 050
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 044
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 892
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Sviatok všetkých detí sa blíži a Aupark Žilina im pripravil nezabudnuteľné stretnutie s Mikulášom. Doprajte svojim ratolestiam kúzelný zážitok, na ktorý sa už nepochybne veľmi tešia.


25. nov
krajské kolo Zenitu

Úspešní boli piati študenti kysuckých škôl.


11 h
Ľudmila Medvecká bojuje s diagnózou neuromyelitis optica

Drahú liečbu mi zamietli, pretože sa poisťovni neoplatím, tvrdí Ľudmila.


16 h

Obyvatelia Kysuckého Nového Mesta a okolitých obcí už nemusia cestovať za obľúbenými značkami do iných miest.


28. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Želiezovský dub bol jedným z troch najvýznamnejších stromov v Uhorsku.


29. nov

Agresor zamkol dvere a stiahol si tepláky. Keď odchádzal, podal žene ruku.


29. nov

Podľa nameraných hodnôt mohol spôsobiť výbuch.


29. nov

S plameňmi bojovali desiatky hasičov a dobrovoľníkov.


18 h

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 613
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 888
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 155
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 164
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 050
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 044
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 892
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu