Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián

Kolabujúcej doprave na Kysuciach má pomôcť viac vlakov na trase Čadca - Žilina

Žilinský samosprávny kraj v súčasnosti pripravuje aj kompletnú integráciu dopravy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

RADOĽA. Kolabujúcu dopravu na Kysuciach, v úseku medzi Čadcou a Kysuckým Novým Mestom, chce Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) vyriešiť okamžitým zlepšením verejnej dopravy.

Intervaly medzi vlakovými spojeniami by sa mali skrátiť a železnica by sa tak po novom mala stať najlepším dopravným prostriedkom pre obyvateľov, ktorí cestujú do školy, do práce i domov.

V súvislosti s týmto riešením už vedenie kraja oslovilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Povedala to predsedníčka ŽSK Erika Jurinová na štvrtkovom brífingu v Radoli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyťažená cesta plná nehôd

V úseku Čadca - Kysucké Nové Mesto prejde denne takmer 27.000 áut, z toho asi 5000 kamiónov. Pravidelne sa tu stávajú nehody aj s tragickým koncom. Len od začiatku roka sa na ceste I/11 stalo takmer 40 nehôd, pri ktorých zomrel jeden človek, ťažko sa zranili deviati ľudia. Odhady Národnej diaľničnej spoločnosti hovoria o dokončení diaľnice D3, ktorá má odľahčiť dopravu medzi Čadcou a Žilinou, v roku 2025.

"Dovtedy musíme niečo urobiť, aby sme každý deň nestáli v čoraz dlhších kolónach a aby naše rodiny či priatelia neprichádzali na týchto miestach o svoje životy," povedala Jurinová. Podľa nej je riešením okamžité zlepšenie verejnej dopravy.

"Tisícky ľudí dnes cestujú autom, pričom, paradoxne, rovno vedľa kolón ide železničná trať. Vlaky by boli schopné odviezť veľkú časť ľudí, ktorí dnes stoja v zápchach. Máme plán, ako zlepšiť vlakové aj autobusové spoje tak, aby na seba nadväzovali a najmä, aby jazdili vtedy, keď to cestujúci najviac potrebujú," dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Viac spojov aj cestujúcich vlakom

Medzi Čadcou a Žilinou sa podľa experta na železničnú dopravu a člena komisie dopravy ŽSK Jiřího Kubáčka verejnou dopravou denne presúva asi 3500 ľudí, z toho počas rannej špičky takmer 2200. V súčasnosti chodia vlaky v rannej a popoludňajšej špičke raz za hodinu s jediným zahusťujúcim párom vlakov počas pracovných dní. Kapacita tejto trate je však postačujúca na to, aby po nej jazdilo viac vlakov.

"Považujeme za potrebné poznamenať, že identifikovanému prúdu cestujúcich prináleží v Juhomoravskom kraji počas prepravnej špičky štandardná frekvencia spojov 15 minút. Náš tím dopravných expertov navrhol zahustenie vlakov na trati medzi Čadcou a Žilinou tak, aby v čase špičiek jazdili vlaky každú polhodinu. V tejto chvíli by to znamenalo pridanie šiestich párov vlakov. Podľa našich výpočtov by takto mohli do vlakov prestúpiť z áut ďalšie približne dve tisícky ľudí, čo by výrazne odľahčilo túto denne upchatú cestu a kolóny by sa mohli skrátiť o päť až desať minút," priblížil Kubáček.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSK podľa Jurinovej zhruba pred mesiacom oslovil ministerstvo dopravy listom, v ktorom prezentoval toto riešenie. "V najbližších dňoch budeme s ministerstvom dopravy rokovať, aby podobne ako v iných regiónoch Slovenska aj tu zvýšili objednávku a železnice by mohli na túto trať pridať vlaky už od polovice decembra," dodala.

Kompletná integrácia dopravy

ŽSK v súčasnosti pripravuje aj kompletnú integráciu dopravy. Postupne bude zavádzať kroky nielen na lepšie prestupy medzi autobusmi a vlakmi, ale aj cestovanie na jeden lístok.

"Na to však potrebujeme, aby štát zahusťoval železničné spojenia, keďže železnica by mala tvoriť chrbticu celého systému," uzavrela Jurinová.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  4. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  5. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  6. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  7. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  8. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 210
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 6 679
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 4 462
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 968
  5. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 3 164
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 2 909
  7. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 769
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 692

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  2. Štefan Vidlár: Máme strom
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová
  4. Ľudmila Križanovská: Psi brešú a karavána ide ďalej, pani Saková
  5. Radovan Čipka: Ako Klus do Európy klusá a na Slovensko hanbu fľusá
  6. Anton Lisinovič: 8 kníh prečítaných za rok 2022
  7. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  8. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 939
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 626
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 475
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 288
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 280
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 026
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 013
  8. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 2 864
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Jeden z najväčších hitov nahral len z recesie.


16 h

Ako hráč našiel najlepšie podmienky v Považskej Bystrici a bol aj pri historickom postupe. V trénerskej kariére zažil nejedno sklamanie.


23. mar

Napadnutého muža previezli záchranári do nemocnice.


23. mar

Od roku 2016 bolo jaskyniarom jasné, že ľad v jaskyni pomaly končí.


12 h

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  2. Štefan Vidlár: Máme strom
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová
  4. Ľudmila Križanovská: Psi brešú a karavána ide ďalej, pani Saková
  5. Radovan Čipka: Ako Klus do Európy klusá a na Slovensko hanbu fľusá
  6. Anton Lisinovič: 8 kníh prečítaných za rok 2022
  7. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  8. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 939
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 626
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 475
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 288
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 280
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 026
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 013
  8. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 2 864
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu