Starosta Radole: Definitívnym riešením bude až dostavba D3

Odhady Národnej diaľničnej spoločnosti hovoria o dokončení diaľnice D3 v roku 2025. Odbremeniť preťaženú cestu I/11, ktorá je častým úsekom dopravných nehôd, by mohla podľa župy verejná osobná doprava.

Cesta I/11 je preťažená, vodiči sú na kolóny už  zvyknutí.Cesta I/11 je preťažená, vodiči sú na kolóny už zvyknutí. (Zdroj: AR)

RADOĽA. V úseku Čadca – Kysucké Nové Mesto prejde denne takmer 27-tisíc áut, z toho asi 5-tisíc kamiónov. Pravidelne sa tam stávajú nehody, žiaľ aj s tragickým koncom. Len od začiatku roka sa na ceste I/11 stalo takmer 40 nehôd, pri ktorých zomrel jeden človek, ťažko sa zranili deviati ľudia.

Ako sa nedávno vyjadrila predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová riešením bude okamžité zlepšenie verejnej dopravy. Tisícky ľudí podľa nej dnes cestujú autom, pričom paradoxne, rovno vedľa kolón ide železničná trať. Ako vraví, vlaky by boli schopné odviezť veľkú časť ľudí, ktorí dnes stoja v zápchach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Máme plán, ako zlepšiť vlakové aj autobusové spoje tak, aby na seba nadväzovali a najmä, aby jazdili vtedy, keď to cestujúci najviac potrebujú. Našim cieľom je, aby boli vlaky najlepším dopravným prostriedkom pre ľudí, ktorí sa potrebujú dostať do práce, do školy a domov,“ konštatovala.

Medzi Čadcou a Žilinou sa podľa župy presúva verejnou osobnou dopravou cca 3500 ľudí, z toho už počas rannej špičky takmer 2 200. „Len k jednému zo zamestnávateľov v regióne, konkrétne firmy Schaeffler dochádza do rannej zmeny vyše 450 ľudí, ktorí nemajú k dispozícii železničnú dopravu. Vlaky im žiaľ idú tak, že z nich nestíhajú na ranné zmeny a preto idú radšej autom, ktorým sa popoludní aj vracajú domov. Je to alarmujúce, pretože ide o stovky áut,“ povedalJiří Kubáček, člen komisie dopravy ŽSK a expert na železničnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Mladý Kysučan šoféroval opitý, výsledkom je rozbité auto Čítajte 

Každé úsilie, ktorého cieľom je zlepšiť dopravnú obslužnosť v našom regióne vítam. Ak budú nasledovať ďalšie kroky, ktoré zlepšia nadväzovanie spojov, zavedú sa časové lístky na všetky druhy dopravy pod správou kraja, potom v budúcnosti naozaj železničné trate môžu plniť podobnú funkciu ako linky metra v európskych metropolách a autobusy môžu mať analogickú úlohu ako električky,“ hovorí Anton Tkáčik, starosta Radole. Práve na tomto úseku takmer pravidelne dochádza k vážnym dopravným nehodám.

Ako vraví, ocenil by informáciu, ako to vyzerá so záchytnými parkoviskami pri železnici dnes a aké sú plány do blízkej budúcnosti. Ich kapacita, dostupnosť a možno aj stráženie môže byť kľúčové, čo sa týka posilnenia železničnej dopravy.

„Vlaky dokážu dodržiavať na rozdiel od autobusov cestovné poriadky a asi tak jednoducho nedokážeme ľudí presunúť do autobusov vo väčších počtoch. Automobil je pohodlnejší, zvyčajne lacnejší aj spoľahlivejší ako autobus,“ konštatuje. Vlak je podľa neho spoľahlivejší, pri použití slušných vozňov pohodlnejší a môže byť lacnejší ako automobilová individuálna doprava.

SkryťVypnúť reklamu

„Každopádne, držím palce, aby sa potvrdila správnosť tohto kroku. Ľudia si však vyberú sami to, čo im viac vyhovuje. Všetci veľmi dobre vieme, že definitívnym riešením bude až dostavba D3, ale kvalitnú verejnú dopravu môžeme naozaj budovať už teraz.“

Dodáva, že mnoho ľudí si kupuje automobily len preto, lebo pár kilometrov verejnou dopravou trvá aj viac ako hodinu a automobilom aj napriek zápche to trvá tretinu, nanajvýš polovicu času a dokonca je to tak, že pokiaľ sa počítajú iba pohonné hmoty je to oveľa lacnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 644
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 122
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 185
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 643
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 200
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 278
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 145
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 777
  1. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  2. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  3. Štefan Šturdzík: 350
  4. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  5. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  6. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  7. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 352
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 679
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 197
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 162
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 443
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 667
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 592
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 514
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  2. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  3. Štefan Šturdzík: 350
  4. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  5. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  6. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  7. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 352
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 679
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 197
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 162
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 443
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 667
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 592
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 514
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu