Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky

Horelický tunel opäť pre údržbu zatvoria

Horelický tunel čaká prvý októbrový víkend jesenná údržba. V budúcnosti bude o dva pruhy širší. V súčasnosti môžu využívať vodiči len ľavú časť.

Vodiči sa budú musieť pripraviť na obchádzkové trasy. Tunel čaká jesenná údržba.Vodiči sa budú musieť pripraviť na obchádzkové trasy. Tunel čaká jesenná údržba. (Zdroj: NDS)

ČADCA. Dôvodom úplnej uzávery horelického tunela je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) pravidelný servis. Dôjde k nemu od 5. októbra (piatok) 22. h do 22. h 7. októbra (nedeľa).

Prečítajte si tiež: Vo Svrčinovci vybudujú zelený most Čítajte 

„Postupne vyčistíme ostenia, stropné konštrukcie, chodníky, vozovku, drenáž a kanalizačnú sieť. Okrem toho ošetríme nerezové súčasti dverí, SOS kabíny a osvetlenie. Skontrolujeme tlak v požiarnych hadiciach a hydrantoch, prečistíme ventiláciu a urobíme ďalšiu prehliadku technologického vybavenia,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Súčasťou prác bude oprava a údržba cesty I/11 A.

Skryť Vypnúť reklamu

Plánujú ho rozšíriť

Tunel v Čadci-Horelici sa v budúcnosti rozšíri o druhú tunelovú rúru. Teraz môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce plánujú ako súčasť rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu - Bukov. Dĺžka druhej rúry bude 558 metrov.

Predpokladaný termín začatia výstavby je podmienený zabezpečením finančných prostriedkov. Z dokumentácie dobudovania 2. profilu diaľnice D3 vyplýva, že bude zahŕňať aj spomínanú druhú tunelovú rúru na Horelici. Súčasťou riešeného úseku je tiež pravostranné veľké odpočívadlo a Stredisko správy a údržby v Oščadnici.

Tunel funguje štrnásť rokov

Horelický tunel funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba sa začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995.
Je približne 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie vybudovali tunelári 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu. Aj na Horelici má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči.
Počas prác v auguste 2001 vznikol vnútri zával. Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Skryť Vypnúť reklamu

Na diele sa podieľalo vyše dvesto ľudí

Stavebné práce zabezpečovalo v tuneli približne 60 ľudí vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 pracovníkov.

Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu.
Všetky technologické zariadenia napojili na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  2. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  3. Rodinná atmosféra na Trnavskej univerzite: Milí sú aj vrátnici
  4. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  4. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  5. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  6. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  7. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  8. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  9. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  10. Moruša – Málo známa a predsa účinná
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 728
  2. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 10 493
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 9 009
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 729
  5. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 453
  6. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 216
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 137
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 673
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 075
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 585
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovenské tunely

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Drotár a spolkový organizátor Martin Challan

Za prácou odchádzali drotári často v mladom veku

12 h
Vanesa Gašková na Národných pretekov v Jasnej v roku 2019.

Napriek ťažšiemu osudu sa snaží žiť naplno.

15 h
Peter Kmínek.

Muž z Vysokej nad Kysucou sa úmyselne skrýva.

20 h
Uzatvorili bukovský most

Pre plánovanú rekonštrukciu Bukovského mostu dochádza k jeho dočasnému uzatvoreniu.

23. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pamiatku chce mesto zrekonštruovať.

16 h

Od budúceho týždňa, pondelka 1. marca, sa mení farba na covid automate pre okres Liptovský Mikuláš.

23. feb

V strojárskom podniku v Istebnom ochorela približne štvrtina zamestnancov.

21 h

Banská Bystrica a Brezno zostávajú bordové.

23. feb

Už ste čítali?