Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia

Ťahanice okolo domu na stavbe D3 v Čadci pokračujú

Súdny spor súvisiaci s domom určeným na demoláciu neskončil.

Demolačné práce ukončili v súlade s harmonogramom, až na spomínaný dom, ktorý je naďalej predmetom súdneho sporu. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

ČADCA. Ministerstvo dopravy si je vedomé, že naťahovaním času v súvislosti so súdnym sporom medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a bývalou majiteľkou domu určeného na demoláciu, sa môže predĺžiť výstavba, ako aj financovanie diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čakajú na zrušenie neodkladného opatrenia

„Čo sa týka spomínanej nehnuteľnosti, v súčasnosti čakáme na zrušenie neodkladného opatrenia, o ktorom má opakovane rozhodovať Okresný súd Čadca,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Ako ďalej povedala nakoľko ministerstvo dopravy ako odvolací orgán potvrdilo rozhodnutie Okresného úradu Žilina, ktorým sa zamietla žiadosť bývalej majiteľky o zrušenie rozhodnutia o vyvlastnení, odpadli dôvody nariadenia neodkladného opatrenia, čo znamená, že došlo, aj podľa vyjadreného názoru Krajského súdu Žilina, k zániku jej hypotetického nároku k vyvlastneným nehnuteľnostiam. „Touto argumentáciu Okresný súd Čadca vydanie neodkladného opatrenia odôvodňoval,“ konštatovala.

Podľa jej slov na 6. septembra bolo stanovené pojednávanie na Okresnom súde Bratislava II vo veci konania o zaplatení 174 592 eur. Keďže sa bývalá majiteľka na pojednávanie nedostavila a zaslala súdu v posledný možný deň ospravedlnenie, že nemala dostatok času na prípravu na pojednávanie a oboznámenie sa s listinnými dôkazmi, toto sa muselo odročiť.

„Toto konanie považujeme za ďalšiu obštrukciu z jej strany, nakoľko si účelovo prevzala predvolanie na pojednávanie v posledný deň odbernej lehoty, tak, aby sa nedodržala 5-dňová lehota prípravy pred pojednávaním, preto musel toto súd odročiť,“ povedala Michalová.

Na diaľničnom úseku pracuje tristo ľudí

Na stavbe sú v súčasnosti rozbehnuté stavebné práce na všetkých realizovateľných stavebných objektoch. Robia sa nosné konštrukcie na najväčších mostoch, oporné a zárubné múry ako aj sanácie podloží. Prekládky so stavbou súvisiacich inžinierskych sieti sú na 90% dokončené. Obchádzkové trasy ako aj prístupové komunikácie sú hotové. Na predmetnej stavbe momentálne pracuje približne 300 pracovníkov.

Prečítajte si tiež: Na bezpečnostnú službu v čadčianskej stanici peniaze nemajú

Výstavba úseku D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec si na začiatku vyžiadala asanáciu 22 rodinných domov. Náklady boli 125-tisíc eur. Demolačné práce ukončili v súlade s harmonogramom, až na spomínaný dom, ktorý je naďalej predmetom súdneho sporu. S demoláciou začať nemôžu, čakajú na konečný verdikt súdu.

Stavbu plánujú dokončiť v roku 2020

Základný kameň poklepali 24. januára 2017, stavbu plánujú dokončiť v decembri 2020. Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek dlhý 5,673 km postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu.

Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie. Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov. Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov.

Situáciu vyrieši až komplet dobudovaná diaľnica

V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mestských komunikácií, prinesie úsporu paliva aj času.

Ani úseky D3 Svrčinovec – Skalité a Čadca,Bukov – Svrčinovec však nevyriešia kritickú dopravnú situáciu. Ako konštatujú viacerí, pôjde iba o čiastočné zlepšenie, keďže kolóny sa presunú na hlavný cestný ťah, smerujúci do Kysuckého Nového Mesta a Žiliny. Problém bude „zažehnaný“ až po dobudovaní všetkých diaľničných úsekov.

VYJADRENIE BÝVALÝCH MAJITEĽOV DOMU

Predvolanie na pojednávanie na OS Bratislava II nám doručili 5. septembra s termínom pojednávania 6. septembra, bez možnosti pripraviť sa na pojednávanie. Vzhľadom na pochybenie pri doručovaní OS Bratislava pojednávanie odročil.

Aj z tohto vyjadrenia NDS vidieť, že táto akciová spoločnosť naďalej pokračuje v šírení nepravdivých informácii cez média za účelom zdiskreditovať našu rodinu v očiach verejnosti, čím chce odpútať pozornosť od podstaty problému, t.j. porušenia zákona a ústavy SR vo vyvlastňovacom procese zo strany NDS, OU Žilina a MD SR. Je zarážajúce, že i napriek upozorneniu MS SR, verejnej ochrankyne práv, ale i súdov SR ohľadom pochybení vo vyvlastňovacom procese, rozpútavajú nenávistnú kampaň.

Asi by bolo dobre zamyslieť sa nad množstvom dôkazov a naplniť dohodu, ktorá nám bola dvakrát zaslaná právnym oddelením NDS, s ktorou sme súhlasili. Namiesto navrhnutej dohody externá advokátska kancelária, ktorá zastupuje NDS nasmerovala celý proces na súdy. Rad by som pripomenul, že všetky znalecké posudky vypracované znalcami NDS, ktoré oceňovali náš majetok, boli posúdene MS SR ako zlé, vrátane líniových znaleckých posudkov, podľa ktorých boli vyplácaní aj ďalší občania na úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec. Ďalej pripomínam, že tu bol majetok v zábere D3, ktorý do dnešného dňa nebol ani vyvlastnený, ani zaplatený a už ho NDS stavebnými prácami zničila.

OS Čadca vydal predbežné opatrenie ohľadom zákazu búrať rodinný dom a ostatne nehnuteľnosti a zákaz prác na vyvlastnených parcelách. OS Banská Bystrica exekúciu na vypratanie zamietol.

KS Žilina zrušil povinnosť vypratať sa a (10.9.2017 ) potvrdil predbežné opatrenie ohľadom zákazu búrať rodinný dom a ostatne nehnuteľnosti a zákaz prác na vyvlastnených parcelách. Pán minister dopravy sa vyjadril, že bude akceptovať každé rozhodnutie súdu, ale zjavne myslel tie, ktoré rozhodujú v prospech NDS.

ÚSEK D3 ČADCA,BUKOV – SVRČINOVEC

Na začiatku úseku je trasa diaľnice vedená zastavaným územím mesta Čadca, vo svahoch miestnych častí Bukov, Mančovci, U Ševca, U Špindli. Ide o územie značne poznačené svahovými deformáciami rôzneho charakteru. Od kilometra 39,200 prechádza trasa do alúvia rieky Čierňanky, pokračuje k vyvýšenine Čupeľ a následne stúpa do úpätí kopca Furmanec a do riedko osídleného územia v katastri Svrčinovca. Nový úsek sa napojí na existujúcu cestnú sieť a motoristi tak budú môcť využívať prepojenie troch štátov – Slovenskej republiky, Českej republiky a Poľskej republiky.

ÚDAJE O STAVBE

Lehota výstavby – 4 roky
Dĺžka úseku – 5,6 km
Dve križovatky – Čadca,Bukov a Čadca, Podzávoz
19 mostov
28 protihlukových stien
Tunel
Odpočívadlo

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 892
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 060
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 520
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 513
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 391
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 484

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Výstavba diaľnice D3

Hlavné správy z My Kysuce

Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...

Kedy ideme k stomatológovi? Keď už musíme. Bolesť je stále jediným dôvodom, kedy sa odhodláme sadnúť si do zubárskeho kresla.

MY Kysucké noviny s pestrým obsahom a súťažami

Aj najnovšie číslo MY Kysuckých novín má bohatý obsah. Čitatelia sa môžu zapojiť do viacerých súťaží. Vyhrať môžu napríklad lístky na hokejové zápasy HC Oceláři Třinec. K trojročnému predplatnému novín stále ponúkame ako darček kávovar.

Milošovi Romanovi sa v zámorí darí

Na diaľku sleduje aj slovenskú ligu.

Oblastný futbal: Vadičov opäť neinkasoval, Korňa bodovala naplno

Oblastná súťaž pokračovala jedenástym kolom.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Smrteľná nehoda pri Udiči. O život prišla vodička osobného auta

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Pardavý: Maďarské tímy? Nie som rád, že sú tu

Asistent trénera Dukly má na maďarské tímy svoj názor.

Univerzita sa sporí s firmou pre internát. Budú sa študenti sťahovať?

Vysokoškoláci sa možno raz vrátia do budovy, ktorá je už roky prázdna.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Vybrali SME

Už ste čítali?