Mestská hromadná doprava v Čadci bude mať od pondelku dva nové autobusy

V nových autobusoch bude nezávislé kúrenie či pripojenie na WiFi.

V Čadci pribudnú nové autobusy. Ilustračné foto.V Čadci pribudnú nové autobusy. Ilustračné foto. (Zdroj: KATARÍNA HÁJKOVÁ)

ČADCA. Spoločnosť SAD Žilina spustí v pondelok (29.10.) v Čadci do prevádzky dva nové autobusy mestskej hromadnej dopravy (MHD), ktoré budú premávať na trasách Čadca - Milošová a Čadca - Čadečka. Po zaradení nových autobusov klesne priemerný vek vozidlového parku MHD Čadca na 7,33 roku. TASR o tom informovala hovorkyňa SAD Žilina Ivana Strelcová.

Vyšší komfort prepravy

Nové autobusy podľa nej nahradia staršie typy, ktoré sú technicky aj morálne zastarané. "Zabezpečujú vyšší komfort prepravy, a to aj modernou klimatizáciou s vykurovaním. Ide o prvé autobusy v MHD Čadca s klimatizáciou.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Cyklotrasu chcú prepojiť až do Čadce Čítajte 

V nových autobusoch je prepojená s riadiacim panelom, ktorý zabezpečuje, že po nastavení teploty si autobus sám zapína a vypína nezávisle kúrenie. A ovláda tepelný komfort, čo v minulosti zabezpečoval vodič. Autobusy poskytujú vyššiu bezpečnosť, či už svojou konštrukciou oproti starším typom, alebo cúvacími senzormi a ďalšími bezpečnostnými systémami. Okrem ekologických a bezpečnostných opatrení sú nové autobusy vybavené wifi routerom," uviedla hovorkyňa SAD Žilina.

Čadčianska MHD má už 38 rokov

MHD v Čadci sa datuje od 1. septembra 1980, keď vznikla odčlenením niektorých liniek prímestskej dopravy a vytvorením nových liniek. "Od tohto roku prešla rôznymi zmenami. Aktuálne zabezpečuje MHD v Čadci šesť autobusov, ktoré majú priemerný vek 11,3 roku. Posledná obnova vozidlového parku bola pred viac ako desiatimi rokmi, keď sa kúpili tri nové autobusy. Ročne autobusy v rámci MHD Čadca najazdia 350-tisíc kilometrov a prepravia 650-tisíc cestujúcich," dodala Strelcová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť SAD Žilina poskytuje výkony v prímestskej a mestskej hromadnej doprave v regiónoch horného Považia, Kysúc a Turca. Autobusy spoločnosti ročne prepravia viac ako 24 miliónov cestujúcich a najazdia viac ako 17 miliónov kilometrov. V prímestskej doprave v roku 2016 SAD Žilina prepravila 15,6 milióna cestujúcich a najazdila 14,3 milióna kilometrov. V roku 2017 vozidlová flotila predstavuje 290 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 869
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 093
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 147
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 359
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 307
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 983
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 518
  1. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  3. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  4. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  5. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  6. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  7. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  8. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 714
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 068
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 309
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 962
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 108
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 522
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 349
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  3. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  4. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  5. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  6. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  7. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  8. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 714
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 068
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 309
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 962
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 108
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 522
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 349
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu