Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Na Kysuciach bolo najviac nehôd na „ceste smrti“

Policajné kontroly aj tentokrát ukázali nezodpovednosť niektorých vodičov, ktorí si sadli za volant pod vplyvom alkoholu. Častokrát sa práve ten podpísal pod tragickú dopravnú nehodu.

Nehôd na ceste I/11 pribúda.Nehôd na ceste I/11 pribúda. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - HAZZ)

Policajné kontroly aj tentokrát ukázali nezodpovednosť niektorých vodičov, ktorí si sadli za volant pod vplyvom alkoholu. Častokrát sa práve ten podpísal pod tragickú dopravnú nehodu.

Za prvý polrok prišlo o život na cestách Žilinského kraja 17 ľudí. V porovnaní s ostatnými krajmi ide o najvyššie číslo. Pri intenzite od 25 do 30-tisíc automobilov sa ani niet čo diviť. Preťažená medzinárodná cesta I/11 má na viacerých miestach zákaz predchádzania. Nasledujú krátke úseky, kde sa predchádzať dá.

Vodiči veľakrát porušujú zákaz a pri riskovaní dochádza ku kolíziám. Často ide o čelné zrážky s protiidúcimi automobilmi, ktoré končia tragicky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Policajti kontrolujú aj dopravné značenia

Za účelom zníženia nehodovosti na ceste č. I/11 sa podľa slov krajského policajného hovorcu Radka Moravčíka zameriavajú pri výkone služby predovšetkým na úseky s najčastejším výskytom dopravných nehôd.

„Výkon služby sa plánuje aj z hľadiska jednotlivých dní a hodín na základe každomesačnej analýzy dopravných nehôd,“ informoval. Ako ďalej povedal, na spomínanej ceste pravidelne robia kontroly dopravného značenia. „Správcu komunikácie vyzývame odstrániť zistené nedostatky. V jarných mesiacoch sa obnovilo dopravné značenie na križovatke v Radoli a doplnilo značenie IP6 – priechod pre chodcov,“ dodal.

Alkohol za volantom nie je nič výnimočné

Nemálo dopravných nehôd súvisí aj s tým, že vodiči požívajú pred jazdou alkoholické nápoje. Zatiaľ sa asi nestalo, že by v týždennom policajnom hlásení z kraja policajti nechytili minimálne jedného opitého vodiča. Aj napriek hrozbe straty vodičského oprávnenia či trestu odňatia slobody sa nájde stále množstvo takých, ktorí si sadnú za volant pod vplyvom alkoholu.

SkryťVypnúť reklamu

Od roku 2011, kedy sa z „nafúkania“ nad jedno promile stáva trestný čin, počty opitých klesajú. No zdá sa, že to stále nestačí. Problémoví mladí vodiči Stále viac nehôd majú na svedomí mladí vodiči. Tí si veľakrát sadajú za volant silných automobilov, pričom ich skúsenosti s riadením sú minimálne. Veľakrát neprispôsobia svoju rýchlosť stavu vozovky a počasiu. Štatistiky hovoria, že až 20 percent nehôd s následkami spôsobia práve mladí vodiči.

Možných riešení je viacero. Od zvýšenia veku získania vodičského oprávnenia, cez zákaz viesť motorové vozidlo s vyššou kubatúrou, až po povinné psychotesty. No žiadne z ponúkaných riešení zatiaľ nie je na stole pri novele zákona.

Pomôže dokončenie diaľnice

Každý motorista určite súhlasí s tým, že zníženie počtu dopravných nehôd by nastalo pri dostavaní diaľnice. Na nej sa štatisticky udeje najmenšie množstvo nehôd. Kysucká diaľnica D3 je však stále nedostavaná. A ešte niekoľko rokov to bude trvať, kým sa po nej vodiči prevezú zo Žiliny do Čadce. Najoptimistickejší zainteresovaní ľudia hovoria o roku 2024 ako o termíne jej dostavby.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti je rozostavaný úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec. Po jeho dokončení sa uľaví najmä okresnému mestu, cez ktoré denne prejde obrovské množstvo nákladných či osobných automobilov. V súčasnosti sa denne tvoria na viacerých úsekoch cesty I/11 pri vjazdoch do Čadce kolóny. Po dostavaní časti diaľnice sa záťaž v meste uvoľní. Problémy s kolónami sa však pravdepodobne potom posunú pred Kysucké Nové Mesto. Riešením zlepšenia cestnej premávky na Kysuciach tak naďalej ostáva dokončiť diaľnicu D3 v celom úseku.

Obetí bolo veľa

„V policajnom okrese Čadca sme vlani zaevidovali 433 dopravných nehôd, čo je v porovnaní s rokom 2016 nárast o 26. Z tohto počtu bolo 5 tragických, pri ktorých prišlo o život 7 ľudí,“ informoval Peter Kotek z Okresného riaditeľstva PZ v Čadci. Ťažké zranenie utrpelo 40 osôb, o 17 viac ako rok predtým. S ľahkými zraneniami skončilo 100 ľudí, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená pokles o 37.

„Vlani riešila dopravná polícia ďalších 569 škodových udalosti, tam sme zaznamenali nárast o 118,“ konštatoval. Minulý rok patrila k najtragickejším nehoda, ktorá sa stala 21. januára na hlavnom cestnom ťahu I/11 v úseku Oščadnica. Zrazilo sa tam viacero vozidiel.

Prečítajte si tiež: Smutný koniec svetoznámej čadčianskej textilky Čítajte 

Pri zrážke zahynuli v jednom z nich manželia so 17-ročným synom. Dvadsaťročného muža z ďalšieho auta vo vážnom stave transportovali do nemocnice. V novembri 2016 otriasla Kysucami takisto veľká tragédia, ktorá sa stala na spomínanom hlavnom cestnom ťahu. V Krásne nad Kysucou sa zrazili osobné auto s kamiónom. Zrážku neprežil len 18- ročný Eduard zo Skalitého, ktorý sa vracal zo stužkovej. Nehôd s tragickým koncom či ťažkým zranením bolo na ceste I/11 za posledné roky desiatky. Nečudo, že ju nazývajú aj „cestou smrti“.

POLÍCIA ŽIADA VODIČOV:

Policajti apelujú na vodičov, aby jazdou pod vplyvom alkoholu neohrozovali svoj a životy ostatných účastníkov cestnej premávky. Nielen z dôvodu, že sa dopustia priestupku alebo trestného činu, ale najmä preto, že následky dopravných nehôd zavinených práve vodičmi pod vplyvom alkoholu bývajú v mnohých prípadoch tragické. Každý by mal začať od seba, teda uvedomiť si, že kombinácia alkoholu a šoférovania nikdy nejde dokopy.

POČASIE MÔŽE ZAPRÍČINIŤ:

Zimné obdobie vytvára na cestách špecifické podmienky, ktoré by cyklisti, ale najmä vodiči nemali v žiadnom prípade podceniť. Dážď či sneh predstavujú mimoriadnu záťaž z hľadiska pozornosti, ale aj techniky jazdy motorových účastníkov cestnej premávky.

PRE BEZPEČNÚ JAZDU ODPORÚČAJÚ:

Znížiť rýchlosť jazdy v závislosti od svojich schopností, poveternostných podmienok a vlastností vozidla, rozbiehať sa plynulo, nepridávať príliš veľa plynu naraz, dodržiavať bezpečnú brzdnú vzdialenosť od vozidla idúceho pred nami, brzdiť a zrýchľovať pozvoľna, aby sme minimalizovali riziko prekĺznutia a šmyku, pri zníženej viditeľnosti je denné svietenie nepostačujúce a je potrebné zapnúť stretávacie svetlá. Polícia žiada všetkých účastníkov cestnej premávky, aby sa na cestách správali disciplinovane, ohľaduplne, plne sa venovali vedeniu vozidla, sledovali situáciu v cestnej premávke a dodržiavali dopravné predpisy. Každý účastník môže svojím zodpovedným prístupom prispieť k väčšej bezpečnosti na našich cestách.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 6 617
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 528
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 3 691
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 281
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 737
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 519
  7. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 428
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 420

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  2. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  3. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  4. Ivan Mlynár: Ficov nebeský mandát deň po predčasných voľbách
  5. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  7. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  8. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 475
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 847
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 075
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 970
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 473
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 744
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 705
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 437
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ilustračné foto

Od 5. februára sa mení cestovný poriadok v prímestskej autobusovej doprave v okresoch Čadca a Kysucké Nové Mesto.


3 h
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


22 h
Uvedenie nového člena Siene slávy kysuckého športu patrí k najväčším udalostiam podujatia. Milan Toman (štvrtý zľava) sa do nej už nezmazateľne zapísal, uviedli ho predstavitelia kysuckých športových organizácií, olympionik Peter Tichý (druhý sprava) a člen siene slávy Ľudovít Valárik (druhý zľava).

Výnimočný galavečer kysuckého športu sa blíži.


OKK 22 h
Rakovina ho posadila na vozík. Nevzdal sa, cvičil a teraz sníva o bezbariérovom fitku

Najprv sen mladého Kysučana brzdilo zdravie a neprajníci. Teraz sú to peniaze.


27. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  2. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  3. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  4. Ivan Mlynár: Ficov nebeský mandát deň po predčasných voľbách
  5. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  7. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  8. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 475
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 847
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 075
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 970
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 473
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 744
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 705
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 437
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu