Na Kysuciach bolo najviac nehôd na „ceste smrti“

Policajné kontroly aj tentokrát ukázali nezodpovednosť niektorých vodičov, ktorí si sadli za volant pod vplyvom alkoholu. Častokrát sa práve ten podpísal pod tragickú dopravnú nehodu.

Nehôd na ceste I/11 pribúda.Nehôd na ceste I/11 pribúda. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - HAZZ)

Policajné kontroly aj tentokrát ukázali nezodpovednosť niektorých vodičov, ktorí si sadli za volant pod vplyvom alkoholu. Častokrát sa práve ten podpísal pod tragickú dopravnú nehodu.

Za prvý polrok prišlo o život na cestách Žilinského kraja 17 ľudí. V porovnaní s ostatnými krajmi ide o najvyššie číslo. Pri intenzite od 25 do 30-tisíc automobilov sa ani niet čo diviť. Preťažená medzinárodná cesta I/11 má na viacerých miestach zákaz predchádzania. Nasledujú krátke úseky, kde sa predchádzať dá.

Vodiči veľakrát porušujú zákaz a pri riskovaní dochádza ku kolíziám. Často ide o čelné zrážky s protiidúcimi automobilmi, ktoré končia tragicky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Policajti kontrolujú aj dopravné značenia

Za účelom zníženia nehodovosti na ceste č. I/11 sa podľa slov krajského policajného hovorcu Radka Moravčíka zameriavajú pri výkone služby predovšetkým na úseky s najčastejším výskytom dopravných nehôd.

„Výkon služby sa plánuje aj z hľadiska jednotlivých dní a hodín na základe každomesačnej analýzy dopravných nehôd,“ informoval. Ako ďalej povedal, na spomínanej ceste pravidelne robia kontroly dopravného značenia. „Správcu komunikácie vyzývame odstrániť zistené nedostatky. V jarných mesiacoch sa obnovilo dopravné značenie na križovatke v Radoli a doplnilo značenie IP6 – priechod pre chodcov,“ dodal.

Alkohol za volantom nie je nič výnimočné

Nemálo dopravných nehôd súvisí aj s tým, že vodiči požívajú pred jazdou alkoholické nápoje. Zatiaľ sa asi nestalo, že by v týždennom policajnom hlásení z kraja policajti nechytili minimálne jedného opitého vodiča. Aj napriek hrozbe straty vodičského oprávnenia či trestu odňatia slobody sa nájde stále množstvo takých, ktorí si sadnú za volant pod vplyvom alkoholu.

SkryťVypnúť reklamu

Od roku 2011, kedy sa z „nafúkania“ nad jedno promile stáva trestný čin, počty opitých klesajú. No zdá sa, že to stále nestačí. Problémoví mladí vodiči Stále viac nehôd majú na svedomí mladí vodiči. Tí si veľakrát sadajú za volant silných automobilov, pričom ich skúsenosti s riadením sú minimálne. Veľakrát neprispôsobia svoju rýchlosť stavu vozovky a počasiu. Štatistiky hovoria, že až 20 percent nehôd s následkami spôsobia práve mladí vodiči.

Možných riešení je viacero. Od zvýšenia veku získania vodičského oprávnenia, cez zákaz viesť motorové vozidlo s vyššou kubatúrou, až po povinné psychotesty. No žiadne z ponúkaných riešení zatiaľ nie je na stole pri novele zákona.

Pomôže dokončenie diaľnice

Každý motorista určite súhlasí s tým, že zníženie počtu dopravných nehôd by nastalo pri dostavaní diaľnice. Na nej sa štatisticky udeje najmenšie množstvo nehôd. Kysucká diaľnica D3 je však stále nedostavaná. A ešte niekoľko rokov to bude trvať, kým sa po nej vodiči prevezú zo Žiliny do Čadce. Najoptimistickejší zainteresovaní ľudia hovoria o roku 2024 ako o termíne jej dostavby.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti je rozostavaný úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec. Po jeho dokončení sa uľaví najmä okresnému mestu, cez ktoré denne prejde obrovské množstvo nákladných či osobných automobilov. V súčasnosti sa denne tvoria na viacerých úsekoch cesty I/11 pri vjazdoch do Čadce kolóny. Po dostavaní časti diaľnice sa záťaž v meste uvoľní. Problémy s kolónami sa však pravdepodobne potom posunú pred Kysucké Nové Mesto. Riešením zlepšenia cestnej premávky na Kysuciach tak naďalej ostáva dokončiť diaľnicu D3 v celom úseku.

Obetí bolo veľa

„V policajnom okrese Čadca sme vlani zaevidovali 433 dopravných nehôd, čo je v porovnaní s rokom 2016 nárast o 26. Z tohto počtu bolo 5 tragických, pri ktorých prišlo o život 7 ľudí,“ informoval Peter Kotek z Okresného riaditeľstva PZ v Čadci. Ťažké zranenie utrpelo 40 osôb, o 17 viac ako rok predtým. S ľahkými zraneniami skončilo 100 ľudí, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená pokles o 37.

„Vlani riešila dopravná polícia ďalších 569 škodových udalosti, tam sme zaznamenali nárast o 118,“ konštatoval. Minulý rok patrila k najtragickejším nehoda, ktorá sa stala 21. januára na hlavnom cestnom ťahu I/11 v úseku Oščadnica. Zrazilo sa tam viacero vozidiel.

Prečítajte si tiež: Smutný koniec svetoznámej čadčianskej textilky Čítajte 

Pri zrážke zahynuli v jednom z nich manželia so 17-ročným synom. Dvadsaťročného muža z ďalšieho auta vo vážnom stave transportovali do nemocnice. V novembri 2016 otriasla Kysucami takisto veľká tragédia, ktorá sa stala na spomínanom hlavnom cestnom ťahu. V Krásne nad Kysucou sa zrazili osobné auto s kamiónom. Zrážku neprežil len 18- ročný Eduard zo Skalitého, ktorý sa vracal zo stužkovej. Nehôd s tragickým koncom či ťažkým zranením bolo na ceste I/11 za posledné roky desiatky. Nečudo, že ju nazývajú aj „cestou smrti“.

POLÍCIA ŽIADA VODIČOV:

Policajti apelujú na vodičov, aby jazdou pod vplyvom alkoholu neohrozovali svoj a životy ostatných účastníkov cestnej premávky. Nielen z dôvodu, že sa dopustia priestupku alebo trestného činu, ale najmä preto, že následky dopravných nehôd zavinených práve vodičmi pod vplyvom alkoholu bývajú v mnohých prípadoch tragické. Každý by mal začať od seba, teda uvedomiť si, že kombinácia alkoholu a šoférovania nikdy nejde dokopy.

POČASIE MÔŽE ZAPRÍČINIŤ:

Zimné obdobie vytvára na cestách špecifické podmienky, ktoré by cyklisti, ale najmä vodiči nemali v žiadnom prípade podceniť. Dážď či sneh predstavujú mimoriadnu záťaž z hľadiska pozornosti, ale aj techniky jazdy motorových účastníkov cestnej premávky.

PRE BEZPEČNÚ JAZDU ODPORÚČAJÚ:

Znížiť rýchlosť jazdy v závislosti od svojich schopností, poveternostných podmienok a vlastností vozidla, rozbiehať sa plynulo, nepridávať príliš veľa plynu naraz, dodržiavať bezpečnú brzdnú vzdialenosť od vozidla idúceho pred nami, brzdiť a zrýchľovať pozvoľna, aby sme minimalizovali riziko prekĺznutia a šmyku, pri zníženej viditeľnosti je denné svietenie nepostačujúce a je potrebné zapnúť stretávacie svetlá. Polícia žiada všetkých účastníkov cestnej premávky, aby sa na cestách správali disciplinovane, ohľaduplne, plne sa venovali vedeniu vozidla, sledovali situáciu v cestnej premávke a dodržiavali dopravné predpisy. Každý účastník môže svojím zodpovedným prístupom prispieť k väčšej bezpečnosti na našich cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 600
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 126
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 558
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 536
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 923
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 757
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 395
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 674
  1. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  2. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  3. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  4. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  5. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  6. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  7. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  8. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 343
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 965
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 916
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 11 044
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 921
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 670
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 715
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 653
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


Lukáš Hrošovský.

Trpí Friedreichovou ataxiou.


8
Dobrovoľní hasiči z Oščadnice odstraňovali popadané stromy.

Pomáhali aj dobrovoľní hasiči.


Po chátrajúcom bratislavskom Tehelnom poli sa k nepoznaniu zmenil aj staručký štadión v Prešove.

Týchto osem štadiónov pohostí majstrovstvá Európy do 21 rokov.


  1. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  2. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  3. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  4. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  5. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  6. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  7. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  8. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 343
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 965
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 916
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 11 044
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 921
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 670
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 715
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 653
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu