Podľa diaľničiarov úsek D3 dokončia v termíne, INEKO tvrdí niečo iné

Diaľničiari tvrdia, že harmonogram ukončenia úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec, teda rok 2020, dodržia. Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy však zverejnil, že to bude o rok neskôr.

Diaľničiari tvrdia, že termín výstavby dodržia.Diaľničiari tvrdia, že termín výstavby dodržia. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

SVRČINOVEC. Na stavbe diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec podľa slov hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaely Michalovej momentálne robí približne 250 ľudí. „Aktuálne prebiehajú práce na nosných konštrukciách rozhodujúcich mostov, múrov a všade tam, kde to umožňujú poveternostné podmienky. Zmluvný termín ukončenia výstavby, a to december 2020, platí,“ povedala. Reagovala tak na informáciu zverejnenú inštitútom pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO), že to dovtedy určite nestihnú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa jeho portálu o diaľniciach a rýchlostných cestách sa spomínaný úsek diaľnice nepostaví v súlade s pôvodným harmonogramom. Ten je stále naplánovaný na koniec roka 2020. „Zhotoviteľ (združenie Strabag, Porr a Hochtief CZ) riadenie stavby nezvláda optimálne, už mešká s predkladaním realizačnej dokumentácie i stavebnými prácami. Otvorenie úseku v zmluvnom termíne koncom roku 2020 sa určite nestihne,“ tvrdí INEKO.

Úsek sa vraj mohol postaviť skôr

Akútne potrebný úsek má odľahčiť medzinárodnú cestu I/11 cez Čadcu a Svrčinovec, na ktorej sa denne tvoria dlhé kolóny. Úsek podľa INEKO mohol byť hotový o dva až tri roky skôr, keby ministerstvo dopravy a NDS využili už v roku 2013 možnosť obstarať zhotoviteľa metódou „naprojektuj a postav", tzv. žltý FIDIC. Inštitút ako termín dokončenia úseku uvádza rok 2021.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Mimoriadna situácia platí už na celých Kysuciach Čítajte 

Výstavba D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec si na začiatku vyžiadala asanáciu 22 rodinných domov. Náklady boli 125-tisíc eur. Demolačné práce ukončili v súlade s harmonogramom, až na jeden dom, ktorý je naďalej predmetom súdneho sporu. S demoláciou začať nemôžu, čakajú na konečný verdikt súdu.

So stavbou začali pred dvomi rokmi

Základný kameň poklepali 24. januára 2017. Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek dlhý 5,673 km postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu.

Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie. Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov. Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu vyrieši až komplet dobudovaná diaľnica

V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mestských komunikácií, prinesie úsporu paliva aj času.

Ani úseky D3 Svrčinovec – Skalité a Čadca,Bukov – Svrčinovec však nevyriešia kritickú dopravnú situáciu. Ako konštatujú viacerí, pôjde iba o čiastočné zlepšenie, keďže kolóny sa presunú na hlavný cestný ťah, smerujúci do Kysuckého Nového Mesta a Žiliny. Problém bude „zažehnaný“ až po dobudovaní všetkých diaľničných úsekov.


ÚSEK D3 ČADCA,BUKOV – SVRČINOVEC

Na začiatku úseku je trasa diaľnice vedená zastavaným územím mesta Čadca, vo svahoch miestnych častí Bukov, Mančovci, U Ševca, U Špindli. Ide o územie značne poznačené svahovými deformáciami rôzneho charakteru. Od kilometra 39,200 prechádza trasa do alúvia rieky Čierňanky, pokračuje k vyvýšenine Čupeľ a následne stúpa do úpätí kopca Furmanec a do riedko osídleného územia v katastri Svrčinovca. Nový úsek sa napojí na existujúcu cestnú sieť a motoristi tak budú môcť využívať prepojenie troch štátov – Slovenskej, Českej a Poľskej republiky.

ÚDAJE O STAVBE

Lehota výstavby – 4 roky
Dĺžka úseku – 5,6 km
Dve križovatky – Čadca,Bukov a Čadca, Podzávoz
19 mostov
28 protihlukových stien
Tunel
Odpočívadlo


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 961
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 805
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 443
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 363
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 244
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 472
  1. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  2. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  3. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  4. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  6. Adriana Boysová: Život po živote
  7. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  8. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 255
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 104
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 998
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 314
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 888
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 355
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 325
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 752
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Základnou hodnotou každej firmy, obzvlášť tej z maloobchodu, sú zamestnanci. Pre Lidl však nejde iba o prázdne klišé, ale dlhodobé poznanie a záväzok súčasne.


Zasadnutie Zastupiteľstva ŽSK.

Dôvodom sú úspory i nedostatok žiakov.


Pomôžu predísť chorobám, no lieky nenahradia.


Účastníci turnaja.

Zúčastnili sa štyri volejbalové družstvá.


Anton Varecha
  1. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  2. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  3. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  4. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  6. Adriana Boysová: Život po živote
  7. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  8. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 255
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 104
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 998
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 314
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 888
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 355
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 325
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 752
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu