ČADCA. Obyvatelia mesta upozornili v uplynulých dňoch na FB stránke na podmienky v čadčianskom železničnom podchode na Ulici Andreja Hlinku smerujúcom k tamojšej železničnej zastávke. Prejde ním denne niekoľko stoviek ľudí, ktorých údajne ohrozujú praskliny v strope, cez ktoré tečie voda. Počas zimy sa tam vytvárali cencúle, na dlažbe bolo doslova klzisko.
„Časť, ktorá sa nachádza priamo pod koľajiskom, je v majetku aj v správe Železníc SR. Nie je teda v kompetencii mesta tento problém riešiť,“ informoval Marián Kráľ z Mestského úradu v Čadci. Zarážajúca bola prvá odpoveď železníc. „Za údržbu uvedeného podchodu zodpovedá mesto Čadca, nie ŽSR,“ odpovedala Ivana Popluhárová z komunikačného odboru ŽSR. Keď sme ŽSR zaslali odpoveď z mesta ohľadom kompetencií, železnice nás požiadali o fotografie, kde sa „problém“ vyskytol, čo sme urobili.
S mestom vraj uzatvorili dohodu
„ŽSR v roku 2015 uzatvorili s mestom Čadca dohodu o prevádzkovaní a údržbe spomínaného stavebného objektu. Išlo o rekonštrukciu podchodu pre peších, ktorý sa robil v rámci stavby „Čadca – obchvat, preložka cesta I/11“. Uvedený objekt sa vybudoval ako investícia Slovenskej správy ciest Bratislava,“ informoval hovorca ŽSR Michal Lukáč.

Konkretizoval, že prevádzku a údržbu podchodu bude zabezpečovať mesto Čadca a na nákladoch sa budú podieľať alikvotne ŽSR a mesto.
Termín dokončenia sa posunul
„Na základe tejto dohody má prevádzku a údržbu realizovať mesto Čadca. V prípade, že počas bežnej údržby zaznamená konštrukčné chyby, uvedenú skutočnosť by malo oznámiť ŽSR. Naši zamestnanci preveria stav priamo na mieste. Pokiaľ je stav spôsobený takouto konštrukčnou chybou stavby, v čo najkratšej dobe sa odstráni,“ dodal.
Slovenská správa ciest dokončila takzvaný malý obchvat Čadce spojený s preložkou cesty I/11 v októbri 2014. Náklady na stavbu boli 5 170 000 eur bez DPH. Obchvat mal byť hotový už v januári spomínaného roka. Z dôvodu krachu materskej spoločnosti Alpine v Rakúsku sa pôvodný harmonogram prác nepodarilo dodržať. Približne dvojkilometrový obchvat mal odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3. Jeho výstavbu plánovali pred tridsiatimi rokmi, no prvé práce sa začali až v roku 2011.