Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Trať, ktorá funguje 105 rokov, chceli železnice zrušiť

V kysuckom regióne došlo vlani na železničných priecestiach k piatim nehodám. Tento rok pribudli zatiaľ ďalšie tri. Niektoré, žiaľ, skončili ťažkým zranením či smrťou. Najčastejšou príčinou bola nepozornosť.

Pri tejto nehode sa v Čadci zrazili vlak s kamiónom.Pri tejto nehode sa v Čadci zrazili vlak s kamiónom. (Zdroj: POLÍCIA)

ČADCA. Minulý rok evidovali Železnice SR (ŽSR) na tratiach v okrese Čadca a Kysucké Nové Mesto päť nehôd na priecestiach. Tento rok boli tri. Informoval o tom hovorca ŽSR Michal Lukáč. Väčšina sa stala na trati Čadca – Makov.

Poliaka obvinili, rušňovodič prišiel o prácu

Vyšetrovateľ Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Čadci obvinil z prečinu všeobecného ohrozenia 63-ročného Poliaka, ktorý v piatok 15. marca v nočných hodinách zavinil dopravnú nehodu na železničnom priecestí v meste Čadca, pri ktorej došlo k vykoľajeniu osobného vlaku. „Šesťdesiattriročný poľský vodič 15. marca viedol vozidlo Renault v smere do Čadce, pričom v priamom úseku cesty vošiel na železničné priecestie bez závor práve v čase, keď svietilo červené výstražné svetlo „STOJ“. Akurát vtedy prechádzala po železničnej trati vlaková súprava pozostávajúca z dvoch vozňov.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: V Kysuckej nemocnici zmodernizovali neurologické oddelenie Čítajte 

Došlo k zrážke vozidla s vlakom, v dôsledku ktorej sa vykoľajila vlaková súprava z koľajiska. K zraneniu osôb pri nehode nedošlo,“ informovala krajská policajná hovorkyňa Jana Balogová. Podľa jej slov u 54-ročného rušňovodiča vykonali dychovú skúšku s výsledkom 0,34 mg/l alkoholu v dychu (0,71 promile). U vodiča poľského auta alkohol nezistili. Hmotnú škodu odhadli na najmenej 200-tisíc eur. „Okolnosti dopravnej nehody sú predmetom vyšetrovania. Rovnako bude polícia viesť konanie aj voči rušňovodičovi, ktorý viedol vlak pod vplyvom alkoholu,“ dodala Balogová.

Petíciu za zachovanie podpísali tisícky Kysučanov

Trať Čadca – Makov odolávala v minulých rokoch tlakom na jej zrušenie, významnou mierou sa vtedy zaktivizovali obce Mikroregiónu horné Kysuce a premávku vlaku v tejto doline, kde žije vyše 30-tisíc obyvateľov, si nakoniec obhájili. Železnice uvažovali o zrušení v roku 2011. Predstavitelia mikroregiónu, zastupujúci mesto Turzovka, obce Makov, Vysoká nad Kysucou, Dlhá nad Kysucou, Klokočov, Korňa, Podvysoká, Olešná, Staškov, Raková a Zákopčie vtedy so znepokojením prijali informácie o zámeroch minimalizácie, respektíve zrušenia prevádzky trate, ktoré prenikli na verejnosť prostredníctvom odborového združenia železničiarov.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy pripravovalo v tom čase ozdravný plán koľajových firiem, rušenie spojov malo začať začiatkom apríla 2011. Jedna z verzií bola aj taká, že trať Čadca - Makov sa bude končiť v Turzovke. Podpisovanie petície za zachovanie bežalo vo všetkých obciach a mestách na Kysuciach. Medzi zrušené mala totiž patriť aj trať Čadca – Skalité. Petíciu podpísali tisícky ľudí. Trate napokon zostali fungovať, aj keď v nasledujúcich rokoch došlo k viacerým úpravám grafikonu, ktoré cestujúcich nepotešili.

Trať Čadca – Makov má 105 rokov

Turzovkou a hornokysuckou dolinou prešla prvýkrát vlaková súprava pred takmer 105 rokmi. Teleso stavby zameral Edmund Bleuer v roku 1913, výstavbu 27 km železnice dokončili v roku 1914. Vyšla vtedy na 3 658 000 korún.

SkryťVypnúť reklamu

NEHODY NA PRIECESTIACH V ROKU 2018

Dňa 18. januára na úseku Raková – Staškov narazilo na nezabezpečenom priecestí auto do zadnej časti osobného vlaku, vodič z miesta činu ušiel. Pri nehode nedošlo k žiadnemu zraneniu.

Dňa 25. januára v úseku Čadca – Čierne vošiel osobný automobil na zabezpečené priecestie bez závor pred prichádzajúci osobný vlak. Pri nehode sa ťažko zranili vodič a dvaja spolujazdci, došlo aj k ublíženiu na zdraví ďalšieho spolujazdca. Alkohol u rušňovodiča ani u vodiča nezistili.

Dňa 20. júla v úseku Čadca – Čadca štátna hranica došlo k vážnej nehode. Osobné vozidlo vošlo na zabezpečené priecestie bez závor bezprostredne pred prichádzajúci osobný vlak. Pri nehode došlo k smrteľnému zraneniu spolujazdkyne. Vodičovi auta namerali alkohol (1,17 mg/l).

Dňa 16. augusta v úseku Turzovka – Vysoká nad Kysucou vošlo osobné auto na zabezpečené priecestie bez závor pred prichádzajúci osobný vlak. Pri nehode sa zranila vodička auta. Požitie alkoholu sa nezistilo.

Dňa 17. septembra v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca vošlo na zabezpečené priecestie so závorami auto pred prichádzajúci osobný vlak, kde ho uzavrelo medzi závory. Vodič a spolujazdkyňa stihli pred nárazom vlaku z auta vystúpiť. Pri nehode nedošlo k žiadnemu zraneniu, nezistil ani alkohol.

NEHODY NA PRIECESTIACH V ROKU 2019

Dňa 10. januára sa v úseku Staškov – Turzovka stala vážna nehoda na zabezpečenom priecestí bez závor. Auto narazilo do bočnej časti osobného vlaku. Ten sa vykoľajil, vodič auta sa ťažko zranil, podobne aj štyria cestujúci vo vlaku. Došlo tiež k ublíženiu na zdraví rušňovodiča. Alkohol v tomto prípade nefiguroval.

Dňa 27. januára v úseku Turzovka – Vysoká nad Kysucou zachytil osobný vlak na zabezpečenom priecestí bez závor stojace auto v priechodnom priereze koľaje. Pri nehode nedošlo k žiadnemu zraneniu. Alkohol nezaznamenali.

Dňa 15. marca v Čadci na hlavnej ceste pred ŽST na zabezpečenom priecestí bez závor vlak narazil do nákladného automobilu, ktorého vodič nerešpektoval prebiehajúcu svetelnú a zvukovú výstrahu a vošiel na priecestie v čase, keď tam vlak vchádzal. Pri nehode došlo k vykoľajeniu. Nikto sa našťastie nezranil. U rušňovodiča zistili alkohol (0,71 mg/l).

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 527
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 944
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 913
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 593
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 881
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 813
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 765
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 496

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  2. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  3. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  4. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  5. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  6. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  7. Štefan Vidlár: Hmm...
  8. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 729
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 752
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 5 847
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 672
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 5 272
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 871
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 412
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 2 914
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


14 h

Prvý ročník prilákal stovky ľudí.


16 h
Člen dobrovoľnej stráže prírody Pavol Chabreček so zachráneným bocianom.

Bez pomoci človeka by chránený vták neprežil.


18 h
Slávnostné otvorenie kaštieľa v Oščadnici

Otvorenie sa konalo pri príležitosti štyridsiateho výročia galérie.


18 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Levičanka radí ľuďom, aby si faktúry kontrolovali.


29. sep

Pravidelná údržba vodnej nádrže je nariadená zákonom.


21 h

Správkyňa konkurznej podstaty priradila skládku odpadu mestu.


30. sep

Na poškodených autách je nápis, ktorý sa spája s menom kandidáta na primátora.


20 h

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  2. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  3. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  4. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  5. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  6. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  7. Štefan Vidlár: Hmm...
  8. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 729
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 752
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 5 847
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 672
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 5 272
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 871
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 412
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 2 914
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu