Viac vlakových spojov zatiaľ nedostanú

Momentálne sa obyvatelia troch kysuckých obcí posilnenia vlakových spojov zo Skalitého do Čadce a späť, nedočkajú. Potvrdila to Železničná spoločnosť Slovensko.

Dopravná situácia na ceste I/11 je kritická. Podľa starostoév by posilnenie vlakovej dopravy zo Skalitého do Čadce veľmi pomohlo.  Dopravná situácia na ceste I/11 je kritická. Podľa starostoév by posilnenie vlakovej dopravy zo Skalitého do Čadce veľmi pomohlo. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - JÁN KROŠLÁK)

SKALITÉ. Starostovia Skalitého, Čierneho a Svrčinovca sa snažili presadiť posilnenie vlakových spojov.
Cestovanie po ceste I/11, ktorá je najproblematickejším dopravným úsekom v kraji pre nich nie je alternatívou. Medzi Čadcou a Žilinou sa denne presúva verejnou dopravou viac ako 3500 ľudí.

Len k jednému zo zamestnávateľov v regióne, do firmy Schaeffler Kysuce, dochádza množstvo ľudí, ktorí nemajú k dispozícii železničnú dopravu.

Prečítajte si tiež: Futbal v Čadci je na kolenách. Dlh klubu sa vyšplhal na 50 tisíc eur Čítajte 

„Časové polohy vlakov nekorešpondujú so začiatkom ranných zmien, a preto idú radšej autom. Na regionálnej trati, ako je Čadca – Skalité – Serafínov, existujú aj niekoľkohodinové medzery medzi spojmi železničnej dopravy,“ vysvetlil predčasom starosta Skalitého Jozef Cech. Zo Skalitého odchádza posledný ranný vlak o 6.42, ďalší ide až o 13.06.
Do okolitých obcí či okresného mesta sa medzitým dá dostať autobusmi či individuálnou dopravou. To je však problematické. Hlavný cestný ťah I/11 medzi Kysuckým Novým Mestom a Čadcou až do Svrčinovca (medzinárodný ťah do Česka a Poľska) patrí medzi najkritickejšie úseky v Žilinskom kraji. Denne sa na ňom tvoria obrovské kolóny.
Starostovia obcí Skalité, Čierne a Svrčinovec preto žiadali Železničnú spoločnosť Slovensko a ministerstvo dopravy o posilnenie vlakových spojov zo Skalitého do Čadce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stanovisko ministerstva je negatívne

„V súčasnosti na linke Čadca – Skalité – Zwardoň prevádzkujeme počas pracovných dní spolu 15 osobných vlakov (7 v smere do Skalitého a 8 do Čadce). Objednávateľom dopravných výkonov je ministerstvo dopravy a jeho stanovisko k navýšeniu spojov na traťovom úseku Čadca – Skalité je momentálne negatívne. Najmä z dôvodu rozsahu prímestskej autobusovej dopravy na tomto traťovom úseku,“ informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ŽSSK) Tomáš Kováč.

Prečítajte si tiež: Rekonštrukciu železničnej stanice plánujú dokončiť budúci rok Čítajte 

Dodal, že dobrou správou je, že zavedením nového cestovného poriadku 2019/2020 (t. j. od decembra 2019) pribudnú nové vlaky na traťovom úseku Žilina – Čadca. „Nedostatky verejnej dopravy v regióne Kysúc intenzívne vnímame a snažíme sa nájsť efektívne riešenie pre poskytnutie kvalitnej a kapacitne dostatočnej ponuky verejnej dopravy v tomto regióne. V našom záujme je, aby sme vyšli cestujúcim v ústrety a poskytli im dostatočný počet spojov aj na trati Čadca – Skalité. Rozsah dopravnej obsluhy je však, žiaľ, limitovaný objednávkou ministerstva dopravy,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že v najbližších rokoch v Žilinskom kraji ŽSSK výrazne skvalitní svoje služby. Do tohto regiónu pribudne 25 moderných elektrických jednotiek v hodnote 160 miliónov eur. Prvé z nich začnú fungovať už v roku 2020. Cesta I/11 medzi Kysuckým Novým Mestom a Čadcou v smere do Svrčinovca patrí medzi najkritickejšie úseky dopravy v Žilinskom kraji. „Dopravné nehody sú takmer na dennom poriadku. Diaľnica D3 a rýchlostná cesta R5 majú byť dokončené najskôr v roku 2025. Obchvat Čadce bude dokončený takisto až o niekoľko rokov,“ povedal Cech. Starosta Skalitého je presvedčený, že kapacita regionálnej trate č. 129 Čadca – Skalité – Serafínov zvládne viac vlakov.
„Rokovali sme s Integrovanou dopravou Žilinského kraja a ZSSK a vznikli i predbežné návrhy riešenia zahustenia spojov na trati č. 127 Žilina – Čadca s nadväznosťou na trať č. 129 Čadca – Skalité – Serafínov. Návrh je prispôsobený na kapacitné možnosti ZSSK,“ povedal. Zároveň dodal, že rokovania s ministerstvom dopravy pokračujú a všetky zainteresované obce budú naďalej bojovať o navýšenie vlakových spojov.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 368
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 16 047
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 723
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 522
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 397
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 175
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 517
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 457
  1. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  2. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  3. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  4. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  7. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  8. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 867
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 371
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 229
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 735
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 235
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 262
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 819
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 747
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  2. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  3. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  4. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  7. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  8. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 867
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 371
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 229
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 735
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 235
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 262
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 819
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 747
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu