ČADCA. Téma podpory slovenských výrobkov je rozhodne na mieste. Prirodzene, je na každom z nás, ktorou cestou sa vyberieme. Ak sa pozrieme na veľké obchodné reťazce, jednou zo svetlých výnimiek je COOP Jednota, ktorá je dlhodobo lídrom v podiele zastúpenia slovenských výrobkov na predaji. Podiel sa pohybuje v priemere medzi 65 až 70 percentami. Samozrejme, v prospech slovenských výrobkov.

V dnešnej uponáhľanej dobe však každý zákazník nielenže často šetrí peniaze, ale aj čas. Aj preto sme sa pýtali, či v sieti obchodov COOP Jednota napríklad vyčleňujú oddelenia, kde zákazníci jednoduchšie nájdu na jednom mieste slovenské výrobky.

„Áno, vo vybraných predajniach sme vyčlenili špeciálne miesta na podporu slovenských regionálnych farmárskych produktov – farmárske kútiky, ktoré majú u nás svoje stále miesto. Tešíme sa, že aj zákazníci pozitívne zhodnotili tento krok,“ prezrádza Martin Janík, námestník obchodno-prevádzkového úseku Čadca.
Obchodný reťazec COOP Jednota zároveň slovenské výrobky v komunikácií so zákazníkom označuje slovenskou vlajkou, aby ľudia jednoduchšie spoznali pôvod daného produktu.