SVRČINOVEC. Kolóny sú pre obyvateľov Svrčinovca, rovnako ako pre vodičov prechádzajúcich po hlavnom cestnom ťahu I/11, každodenným „chlebíčkom.“ Akoby problémov s kritickou dopravnou situáciou nebolo dosť, pridal sa k nim v minulých dňoch ďalší.
„Z pilierov mosta opadali kusy omietky na cestu 1/11, preto Slovenská správa ciest (SSC) chodník pre chodcov uzavrela. Obyvateľom žijúcim v časti u Berka, Hlaváča a Katráka sa tak znemožnil bezpečný prechod cez frekventovanú cestu,“ informovala starostka obce Renáta Majchráková.
Ako povedala, od štvrtka 5. septembra, kedy k uzavretiu chodníka došlo, ju SSC, ktorá je správcom cesty neinformovala, ako bude vec riešiť.
„Telefonicky som to urgovala, sľúbili, že cez víkend (14. – 15. septembra) tam prebehnú opravy a v pondelok bude chodník opäť prejazdný,“ povedala starostka.
Chodcom hrozilo veľké nebezpečenstvo
V spomínaných častiach obce je niekoľko desiatok rodinných domov, žijú tam stovky obyvateľov, ktorí využívajú chodník ako prístup k zastávke autobusu, lekárovi, deti tadiaľ chodia do školy.
„Chodcom z tejto časti obce hrozí veľké nebezpečenstvo, keďže niektorí vstupujú priamo na frekventovanú cestu 1/11, iní na vlastné nebezpečenstvo prechádzajú po chodníku, na ktorom niekto medzičasom utrhol pásku,“ dodala starostka.

„Most č. 11-202 sa vybudoval v roku 1939 a kompletne zrekonštruoval v roku 2002. Z dôvodu nadmerného zaťaženia, v dôsledku veľkej intenzity dopravy, začína na niektorých železobetónových prvkoch dochádzať k degradácii betónových častí,“ informovala hovorkyňa SSC Lucia Karelová.
Podľa jej vyjadrenia pristúpili k zostrenému sledovaniu daného mostného objektu na týždennej báze.
„Cez víkend (14. – 15. septembra) náš zmluvný partner pre údržbu cesty I/11, ktorým je NDS, mechanicky odstráni narušené časti betónových konštrukcií, aby sme mohli sprístupniť chodníky pre peších. Správca prehodnotí stupeň, v ktorom je most zaradený a na základe prehliadky pristúpime k výberu riešenia opravy,“ povedala.
Dodala, že veľká rekonštrukcia bude možná len po spustení diaľničného úseku, nakoľko pri dnešnej intenzite dopravy nie sú možné ani úplná, ani čiastočná uzávierka MO 11-202.
Kusy betónu na chodníku podľa štruktúry materiálu a hrúbky vraj nepochádzali z betónových konštrukcií mosta.
Diaľničiari tvrdia, že ho dokončia budúci rok
Podľa diaľničiarov by mali úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec dokončiť v roku 2020. Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy však predčasom zverejnil, že to bude o rok neskôr.
Tento úsek má odľahčiť medzinárodnú cestu I/11 cez Čadcu a Svrčinovec, na ktorej sa denne tvoria dlhé kolóny.

Podlá INEKO mohol byť hotový o dva až tri roky skôr, keby ministerstvo dopravy a NDS využili už v roku 2013 možnosť obstarať zhotoviteľa metódou „naprojektuj a postav", tzv. žltý FIDIC.
Inštitút ako termín dokončenia uvádza rok 2021. Základný kameň stavby poklepali 24. januára 2017.
Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek, dlhý 5,673 km, postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu.
Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie.
Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov.
Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov. V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel.