Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Chodník na moste vo Svrčinovci uzavreli, ľudia chodia po ceste

Čakajú na dokončenie diaľničného úseku, uzávierka cesty je teraz nemožná.

Z dôvodu nadmerného zaťaženia, v dôsledku veľkej intenzity dopravy, začína na niektorých železobetónových prvkoch dochádzať k degradácii betónových častí.Z dôvodu nadmerného zaťaženia, v dôsledku veľkej intenzity dopravy, začína na niektorých železobetónových prvkoch dochádzať k degradácii betónových častí.(Zdroj: ARCHÍV OBCE)

SVRČINOVEC. Kolóny sú pre obyvateľov Svrčinovca, rovnako ako pre vodičov prechádzajúcich po hlavnom cestnom ťahu I/11, každodenným „chlebíčkom.“ Akoby problémov s kritickou dopravnou situáciou nebolo dosť, pridal sa k nim v minulých dňoch ďalší.

„Z pilierov mosta opadali kusy omietky na cestu 1/11, preto Slovenská správa ciest (SSC) chodník pre chodcov uzavrela. Obyvateľom žijúcim v časti u Berka, Hlaváča a Katráka sa tak znemožnil bezpečný prechod cez frekventovanú cestu,“ informovala starostka obce Renáta Majchráková.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako povedala, od štvrtka 5. septembra, kedy k uzavretiu chodníka došlo, ju SSC, ktorá je správcom cesty neinformovala, ako bude vec riešiť.

„Telefonicky som to urgovala, sľúbili, že cez víkend (14. – 15. septembra) tam prebehnú opravy a v pondelok bude chodník opäť prejazdný,“ povedala starostka.

Chodcom hrozilo veľké nebezpečenstvo

V spomínaných častiach obce je niekoľko desiatok rodinných domov, žijú tam stovky obyvateľov, ktorí využívajú chodník ako prístup k zastávke autobusu, lekárovi, deti tadiaľ chodia do školy.

„Chodcom z tejto časti obce hrozí veľké nebezpečenstvo, keďže niektorí vstupujú priamo na frekventovanú cestu 1/11, iní na vlastné nebezpečenstvo prechádzajú po chodníku, na ktorom niekto medzičasom utrhol pásku,“ dodala starostka.

Prečítajte si tiež Kysucká nemocnica príde o prevádzkovanie záchranky Čítajte 

„Most č. 11-202 sa vybudoval v roku 1939 a kompletne zrekonštruoval v roku 2002. Z dôvodu nadmerného zaťaženia, v dôsledku veľkej intenzity dopravy, začína na niektorých železobetónových prvkoch dochádzať k degradácii betónových častí,“ informovala hovorkyňa SSC Lucia Karelová.

Podľa jej vyjadrenia pristúpili k zostrenému sledovaniu daného mostného objektu na týždennej báze.

„Cez víkend (14. – 15. septembra) náš zmluvný partner pre údržbu cesty I/11, ktorým je NDS, mechanicky odstráni narušené časti betónových konštrukcií, aby sme mohli sprístupniť chodníky pre peších. Správca prehodnotí stupeň, v ktorom je most zaradený a na základe prehliadky pristúpime k výberu riešenia opravy,“ povedala.

Dodala, že veľká rekonštrukcia bude možná len po spustení diaľničného úseku, nakoľko pri dnešnej intenzite dopravy nie sú možné ani úplná, ani čiastočná uzávierka MO 11-202.

Kusy betónu na chodníku podľa štruktúry materiálu a hrúbky vraj nepochádzali z betónových konštrukcií mosta.

Diaľničiari tvrdia, že ho dokončia budúci rok

Podľa diaľničiarov by mali úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec dokončiť v roku 2020. Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy však predčasom zverejnil, že to bude o rok neskôr.

Tento úsek má odľahčiť medzinárodnú cestu I/11 cez Čadcu a Svrčinovec, na ktorej sa denne tvoria dlhé kolóny.

Možno vás zaujme Údajné týranie zvierat preveruje polícia, zaujíma aj primátora Čadce Čítajte 

Podlá INEKO mohol byť hotový o dva až tri roky skôr, keby ministerstvo dopravy a NDS využili už v roku 2013 možnosť obstarať zhotoviteľa metódou „naprojektuj a postav", tzv. žltý FIDIC.

Inštitút ako termín dokončenia uvádza rok 2021. Základný kameň stavby poklepali 24. januára 2017.

Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek, dlhý 5,673 km, postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu.

Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie.

Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov.

Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov. V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Súťaž: Vyhrajte lístky na domáci zápas HC Oceláři Třinec!

Chcete sledovať naživo úradujúceho českého majstra?

Mužstvo Oceliarov z Třinca.

ONLINE: Diskutovali sme s kandidátmi z nášho regiónu

Doprava, zdravotníctvo, kultúra, podnikateľské prostredie. Aj o týchto témach sme sa rozprávali s našimi hosťami.

Predvolebná diskusia MY S VAMI v Žiline.
Na ceste z Bytče do Makova sa prepadla cesta.

FK Čadca s ďalšími debaklami. Kavuliak: Hráči nechcú obetovať svoj čas a energiu + FOTO

Čadčania neskórovali v dvoch zápaspoch ani raz a inkasovali 13-krát.

Žiaci FK Čadca a Spartaka Trnava.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ o 15. h

Vietor sfúkol strechu v centre Nitry, poškodila dve autá

Plech visí až na zem. Pod ním je priechod pre chodcov.

Parkovaniu pri rieke Nitra je koniec, budú tam byty

Majiteľ pozemku nevylúčil, že ak mu mesto ponúkne ekvivalentný pozemok, bude rokovať.

Už ste čítali?

Voľby 2020