„Ľudia sa oprávnene pýtajú, prečo bolo na Ulici Andreja Hlinku vyrúbaných toľko stromov. Reagujem až po týždni, nakoľko som si to potreboval prešetriť. Z toho, čo sa udialo, som zhrozený. Bolo to bez môjho vedomia, ako aj bez vedomia mojich zástupcov. Ide o fatálne zlyhanie, z ktorého budem vyvodzovať zodpovednosť a ktoré mňa osobne, celé vedenie mesta, ale i všetkých Čadčanov rozosmutnilo. A preto prijmem razantné opatrenia a budem brať na zodpovednosť ľudí, ktorí k takémuto fatálnemu zlyhaniu dospeli,“ takto reagoval primátor Milan Gura na výrub stromov na Ulici Andreja Hlinku z 28. septembra.

V tento deň v Čadci spílili spolu 17 vysokých stromov na Ulici A. Hlinku v súvislosti s výstavbou spoločného chodníka pre chodcov a cyklistov. Na výrub nebolo vydané žiadne povolenie, úradníci využili ustanovenie v zákone, keď sa súhlas nevyžaduje v prípade bezprostredného ohrozenia zdravia alebo života človeka, prípadne hrozby škôd na majetku.
Stromy tam stáli 40 rokov
V Čadci momentálne budujú trojkilometrový cyklochodník, ktorý prepojí západnú a východnú časť mesta. Súčasťou druhej etapy sú aj práce na Ulici A. Hlinku smerom na Horelicu. Počas výstavby bolo náhle vyrúbaných 17 stromov. Aleja tu stála viac ako štyridsať rokov.

Výrub pobúril ľudí z Čadce a okolia, ostrá diskusia sa spustila aj na sociálnych sieťach. Ako prvý z vedenia mesta reagoval na vzniknutú situáciu zástupca primátora Marcel Šulo. „Hneď 30. septembra som s kolegami išiel na miesto výrubu a následne sme požiadali o vysvetlenie pracovníka mestského úradu zodpovedného za oblasť starostlivosti o mestskú zeleň. Podľa jeho tvrdenia rozhodnutie o výrube stromov nebolo vydané. Až 2. októbra mesto Čadca listom oznámilo na okresný úrad výrub stromov z dôvodu bezprostredného ohrozenia života a zdravia ľudí,“ uviedol vo svojej reakcii viceprimátor Šulo.
Dôvodom na výrub bola vraj víchrica
Uvedené oznámenie pripravoval vedúci oddelenia regionálneho rozvoja a cestovného ruchu Mestského úradu v Čadci Miloslav Šulgan. Podľa jeho slov v minulosti vybudovaný asfaltový chodník a následne aj výstavba budov na druhej strane stromoradia spôsobili chradnutie stromov.