Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Diaľničiari tvrdia, že termín dodržia

Kolóny sa presunú na svetelnú križovatku do Radole.

V stredu rokovali o technických záležitostiach výstavby diaľnice D3 (vpravo Ľubomír Janoška).V stredu rokovali o technických záležitostiach výstavby diaľnice D3 (vpravo Ľubomír Janoška). (Zdroj: ARCHÍV ĽUBOMÍRA JANOŠKU)

V stredu 11. decembra sa v Čadci uskutočnilo pracovné stretnutie zamerané na technické detaily stavby D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec.

Zúčastnili sa na ňom zástupcovia staviteľa, Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS),ŽSK a mesta Čadca.„Hovorilo sa o termíne dokončenia, ktorý je podľa zmluvy december 2020. Takto o rok by teda mala byť táto časť D3 hotová,“ informoval predseda Združenia podnikateľov Kysúc a člen petičného výboru za urýchlenú dostavbu D3 Ľubomír Janoška. Podľa neho stavebný ruch napovedá tomu, že to môže byť reálne. „Upresnili sme si aj vznik dopravných kolón a vplyv výstavby na ne. Problémom je prejazd Čadcou, semafory a železničný prejazd. Samozrejme, veľké komplikácie spôsobí približne šesťtýždňové zjednosmernenie 1/11 pri zmene dopravy nad železničným mostom,“ vysvetľuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Problémom koniec nebude

Podľa Janošku je predpoklad presunu dopravných kolón po dostavbe z Čadce do Radole reálny, bude vyžadovať rázne riešenia ešte pred výstavbou tejto časti diaľnice.

„Dnešný krízový úsek Svrčinovec - Čadca sa za rok presunie na svetelnú križovatku do Radole. Pôjde o dlhodobý problém. K tomu sa priradia krízové úseky počas výstavby D3,Kysucká brána, súbeh výstavby Kysucké Nové Mesto - Budatínska Lehota, križovatka Krasno a druhá tunelová rúra na Horelici,“ konštatuje Janoška.Diaľničný úsek D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec má odľahčiť medzinárodnú cestu I/11 cez Čadcu a Svrčinovec, na ktorej sa denne tvoria dlhé kolóny.

Za termínom si stoja

Podlá INEKO mohol byť úsek hotový o dva až tri roky skôr, keby ministerstvo dopravy a NDS využili už v roku 2013 možnosť obstarať zhotoviteľa metódou „naprojektuj a postav", tzv. žltý FIDIC. Inštitút ako termín dokončenia uvádza rok 2021. Diaľničiari však tvrdia, že zmluvný termín dodržia. Základný kameň stavby poklepali 24. januára 2017.

Skryť Vypnúť reklamu

Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek, dlhý 5,673 km, postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ide o zložitú a náročnú stavbu. Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie. Súčasťou budú dve polovičné mimoúrovňové križovatky, 41 geotechnických konštrukcií, 28 protihlukových stien a 19 mostov. Tým hlavným je most 205 Podzávoz, dlhý 832 m a vysoký 17 metrov. V súčasnosti prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 750
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 981
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 106
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 485
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 137
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 794
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 456
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 288
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 160
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 6 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Patrí medzi najlepšie stredné odborné školy s najmenším počtom nezamestnaných absolventov v Žilinskom kraji. Viac ako 70 % jej absolventov úspešne pokračuje v štúdiu na vysokej škole. Má tie najmodernejšie technológie, ktoré čakajú na šikovných študentov. Staň sa jedným z nich!

2 h

Stredná odborná škola strojnícka na Športovej ulici v Kysuckom Novom Meste už dlhodobo patrí medzi najkvalitnejšie a najprogresívnejšie školy svojho druhu v Žilinskom kraji so zameraním na strojárstvo, elektrotechniku, ekonomiku a poľnohospodárstvo.

2 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

18 h
Turnaj vo Vysokej nad Kysucou v roku 2015. Zľava Miroslav Petrák ml., Jakub Kolesnáč, Krenželák a Miroslav Petrák st.

Pred svojím prvým zápasom zahviezdil.

21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

21 h

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

18 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

18 h

Naše obce a mestá sa testovania zhostili na jednotku, hoci na prípravu mali len pár dní.

26. jan

Už ste čítali?