Petičný výbor D3 pre Kysuce, ktorý sa angažuje v urýchlení dostavby diaľnice D3 na Kysuciach, chce na besede formulovať konkrétne požiadavky smerom k Európskej komisii a ministerstvu dopravy.

Napriek tomu, že Európska komisia prisľúbila Kysučanom eurofondy na dostavbu diaľnice v nasledujúcom programovom období rokov 2021 – 2027, výstavba bude odteraz trvať minimálne štyri až päť rokov.

Medzi jednotlivými krokmi besedy chcú predstaviť krízové riešenia dopravy v našom regióne: „Vieme, že nápor dopravy bude tak veľký, že musíme spraviť aj dočasné opatrenia. Jedným z takýchto opatrení by mohlo byť mimoúrovňové riešenie križovatky v Radoli, ktoré sme predrokovali s Národnou diaľničnou spoločnosťou, s čím súhlasili,“ povedal člen iniciatívy Matej Fabšík.
Program tlačovej konferencie:
1) Predstavenie novej európskej filozofie D3 a nového loga
-Informácia o význame D3 v rámci transeurópskeho koridoru TEN-T Baltica-Adria
- Informácie o termínoch a postupoch prác na poľskej a českej strane
- Prognóza EK nárastu intenzity dopravy na diaľnici D3
- informácia o nekorektnom sčítaní dopravy z roku 2015, ktoré je podkladom v rozhodovaní NDS A MD
2) Informácia o postupe prípravných a realizačných prác na diaľnici D3 (Sľuby a deklarácie verzus realita)
- informácia o postupe prípravy projektov
- prívadzača do Kysuckého Nového Mesta
- Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto
- Kysucké Nové Mesto - Oščadnica
- Oščadnica - Čadca
- slabá podpora regionálnych politikov , politizácia priorít výstavby diaľníc na Slovensku
3) Nefunkčnosť najvyťaženejšej svetelnej križovatky na ceste I/11 v Radoli
- Nekompetentnosť ministerstva a nezáujem o riešenie problému na Kysuciach
- prehlbovanie kritickej situácie na ceste I/11
4) Návrh riešní iniciatívy D3preKysuce
- predstavenie okamžitých, krátkodobých a dlhodobých opatrení