KRÁSNO NAD KYSUCOU. Petičný výbor za dostavbu diaľnice D3 na Kysuciach, ktorý má za sebou petíciu s 25-tisíc podpisov či rokovania na národnej i medzinárodnej úrovni, v utorok 28. januára ohlásil tlačovú konferenciu. Informoval o prípravných a realizačných prácach na diaľnici D3, predstavil aj dočasné riešenie mimoúrovňovej križovatky v Radoli.
Susedia dostavajú, Kysuce skolabujú
Ak je situácia na súčasných kysuckých cestách zlá, o dva roky čaká Kysuce dopravný kolaps. Vyhlásil to predseda petičného výboru D3 pre Kysuce Ľubomír Jánoška. Dôvodom je podľa neho blížiace sa spustenie diaľničného úseku Čadca, Bukov – Svrčinovec, no tiež dokončenie ciest u našich prihraničných susedov: „Obchvat poľskej Milówky, ktorý je súčasťou diaľnice S1 v Poľsku, bude dobudovaný v začiatkoch roka 2022 a očakáva sa, že nárast dopravy cez Poľsko na Slovensko bude len v kamiónovej doprave okolo tritisíc kamiónov denne.

V Čechách sa chystajú dobudovať do roku 2022 obchvat Třinca a napájať diaľničnú sieť pri Jablunkove na Slovensko.“ Jánoška si preto myslí, že dostavba D3 dávno nie je lokálnym, ale európskym problémom. Petičný výbor preto okrem iného zmenil názov z „D3 pre Kysuce“ na „D3 pre Európu“.
Podľa členov výboru Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky na cestnú sieť nahliada len z hľadiska Slovenska, čo nestačí. Kysucami premáva transeurópsky koridor, nad naším územím sa nachádza priemyselná zóna Poľska aj Čiech. Diaľnica D3 nie je len dopravnou tepnou severného Slovenska, no tiež súčasťou transeurópskeho koridoru TEN-T-Baltica – Adria.