Diaľničiari vyhlásili druhý tender

Začiatok výstavby ďalšieho dôležitého úseku D3 na Kysuciach bude závisieť od dostatku financií.

Cesta I/11 je preťažená, vodiči sú na kolóny už zvyknutí. Cesta I/11 je preťažená, vodiči sú na kolóny už zvyknutí. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - AR)

Diaľničiari 26. februára vyhlásili verejnú súťaž na spracovateľa projektovej dokumentácie diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica. „Predpoklad otvárania ponúk je 2. apríla.

Zhotoviteľ má následne na vypracovanie diela 360 dní od nadobudnutia účinnosti tejto zmluvy,“ informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mala byť hotová už pred vyše rokom

Diaľničiari vyhlásili prvú súťaž ešte v septembri 2018, Úrad pre verejné obstarávanie však zrušil tender na základe námietok jedného záujemcu proti podmienkam v súťažných podkladoch alebo iných dokumentoch. Napriek avízovaným viacerým termínom, k vyhláseniu súťaže nedošlo ani vlani. Michalová začiatkom roka informovala, že sa tak stane do konca januára, napokon ju vyhlásili až 26. februára.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Starosta Olešnej: Cesty betónujeme svojpomocne, potrebujeme dobudovať chodníky Čítajte 

„Začiatok výstavby spomínaného úseku sa plánuje v roku 2022 za predpokladu zabezpečenia financovania prípravy/výstavby a zabezpečenia potrebných povolení,“ povedala Michalová.

Je dlhý vyše desať kilometrov

Predpokladaná doba výstavby je 3 roky, stavebné náklady odhaduje NDS na 277 797 718 eur. Celková dĺžka úseku je 10,8 km. Stavba okrem iného zahŕňa 18 mostov, 15 protihlukových stien, preložky vodovodov, kanalizácii a elektrických vedení. „Projekt plánujeme financovať z fondov EÚ z programovacieho obdobia 2020-2027,“ dodala Michalová.

Možno vás bude zaujímať Kysučan vedcom v Austrálii: Požiare vystriedali záplavy Čítajte 

Ostatné úseky na D3 sú v rôznych štádiách prípravy, verejné obstarávania plánujú vyhlásiť postupne do roku 2022. Príprava týchto projektov zatiaľ prebieha tak, aby spĺňali podmienky na financovanie z nového operačného obdobia 2021 – 2027, respektíve zo zdrojov EIB.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 100 228
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 219
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 958
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 463
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 171
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 147
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 945
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu