Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný už od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, potom sa hovorilo o roku 2016. „Projektová príprava stavby sa v časti železničnej trate Krásno nad Kysucou – Železničná stanica (ŽST) Čadca pozastavila z dôvodu dopracovania podkladov.

Konkrétne štúdie realizovateľnosti predmetného úseku, ktorá sa v súčasnosti posudzuje. Potom sa vyberie variant, pre ktorý bude potrebné spracovať novú, prípadne aktualizovať existujúcu projektovú dokumentáciu a zabezpečiť inžiniersku činnosť,“ informovala hovorkyňa Železníc SR (ŽSR) Ria Feik Achbergerová. Ako ďalej povedala pre ďalší úsek trate ŽST Čadca (mimo) – štátna hranica SR/ČR vydali stavebné povolenia. V súčasnosti pripravujú podklady pre vyhlásenie verejnej súťaže na výber zhotoviteľa stavebných prác. „Termín začatia závisí od priebehu verejného obstarávania. Lehota výstavby je 30 mesiacov od odovzdania prvého staveniska. Samotné vyhlásenie verejného obstarávania podmieňuje súhlas ministerstva dopravy,“ dodala hovorkyňa.