Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Minister dopravy prišiel na Kysuce pre diaľničný privádzač

Pokiaľ nedôjde k prieťahom, doprava by sa mohla odľahčiť už v roku 2023.

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal navštívil dnes Kysuce pre privádzač do Kysuckého Nového Mesta.Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal navštívil dnes Kysuce pre privádzač do Kysuckého Nového Mesta. (Zdroj: TASR)

Verejné obstarávanie na výstavbu diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta bude vyhlásené do konca novembra. Po dnešnej návšteve Kysúc to vyhlásil minister dopravy Andrej Doležal. Ak sa súťažný proces nebude zbytočne predlžovať, mohla by byť podľa jeho slov premávka na ceste I/11 v okolí Kysuckého Nového Mesta odľahčená v roku 2023.

Možno vás bude zaujímať Pandémia opäť zasiahla aj zrakovo postihnutých Čítajte 

Účelom stavby privádzača je odľahčenie jestvujúceho vstupu do Kysuckého Nového Mesta z cesty I/11, ktorý je v súčasnosti len jeden v obci Radoľa. "Dopravnú situáciu na Kysuciach vyrieši až kompletná dostavba diaľnice D3. Diaľničný privádzač pomôže aspoň čiastočne vyriešiť problém priamo v Kysuckom Novom Meste," podotkol Doležal.

Pre ministra dopravy zostáva dostavba diaľnice D3 jednou z priorít. "Potvrdzuje to aj zoznam investičných projektov, ktorý sme si odsúhlasili s Útvarom hodnoty pre peniaze. Zoznam je však jedna vec, ale až finančné prostriedky v čase z neho urobia harmonogram. Nie som úplne spokojný s rozpočtom pre budúci rok, pretože zatiaľ neráta s prípravou nových projektov, čo je dosť závažná vec," skonštatoval Doležal.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Hladomor a cholera predčasne ukončili život kysuckých vrchárov Čítajte 

Podľa primátora Kysuckého Nového Mesta Mariána Mihaldu budúci privádzač pomôže zlepšiť logistiku veľkých podnikov v priemyselnej zóne. "Z cesty I/11 povedie privádzač ponad rieku Kysucu a teleso budúcej diaľnice až k priemyselnému areálu spoločnosti Schaeffler. Pozeráme sa s nádejou, že už sa konečne začne stavať. Pokiaľ budú Kysučania vidieť to pomyselné svetlo na konci tunela, budú trpezlivejší. Ale pri stavebnej nečinnosti nervozita medzi ľuďmi len stúpa," uviedol Mihalda.

"Na stretnutí, ktoré sa konalo na Skalke v Radoli nám prezentovali vizualizáciu privádzača do priemyselnej zóny v Kysuckom Novom Meste, ktorý bude mať začiatok práve pri Skalke a ponad cestu I/11 a rieku Kysuca prevedie prúd vozidiel do Kysuckého Nového Mesta," informoval starosta Radole Anton Tkáčik. Podľa jeho slov v princípe išlo o novú formu predstavovania verejných stavieb, ktorú prvýkrát otestovali práve na plánovanej stavbe diaľničného privádzača Kysucké Nové Mesto – priemyselná zóna. Do záberu kamery bola vkladaná vizualizácia stavby včítane tieňov, aby si ju vedela laická verejnosť jednoduchšie predstaviť.

SkryťVypnúť reklamu
Hľadajú ich Dievčatá odišli na neznáme miesto, hľadá ich polícia Čítajte 

"Nás starostov však zaujímalo predovšetkým potvrdenie termínu spustenia verejného obstarávania tejto stavby. Potvrdili nám, že už o niekoľko dní, zrejme ešte v novembri sa oficiálne verejné obstarávanie začne. Ak by proces verejného obstarávania nielen začal, ale sa aj ukončil podľa tento rok stanoveného a predstaveného harmonogramu, potom by mohol byť reálny aj plánovaný termín dokončenia stavby privádzača v roku 2023," povedal.

Vyjadril sa, že privádzač by znamenal významné odľahčenie dopravy na súčasnej križovatke v Radoli, ktorá samozrejme ostane v prevádzke. Presmerovanie dopravy do priemyselnej zóny by tiež znamenalo dopravné odľahčenie pre významnú časť Kysuckého Nového Mesta a teda lepšiu dostupnosť pracoviska, školy, lekára, obchodov alebo úradov pre tisíce obyvateľov Dolných Kysúc.

SkryťVypnúť reklamu

"Treba si však jasne povedať, že iba ukončená diaľnica D3 v úseku od Žiliny až po hranicu s Poľskom znamená reálne vyriešenie dopravných problémov na Kysuciach. Kým nebude diaľnica D3 hotová, budú sa dopravné problémy stále iba presúvať hore-dolu po trase medzi Žilinou a Poľskom," dodal.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 988
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 784
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 164
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 257
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 884
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 633
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 913

Blogy SME

  1. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  2. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  3. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  4. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  5. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  7. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  8. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 366
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 394
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 292
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 552
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 639
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 483
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

V devätnástich majstrákoch sa desaťkrát radoval z víťazstva Tatran, FK len päť.

Vyzliekol by Jarabica pri oslave gólu dres?


37m
O víťazstve Čierneho na pôde Radôstky rozhodol Peter Puček (vpravo v čiernom).

Zmaže ešte Vysoká päťbodovú stratu?


1 h
Jitka Konáriková, riaditeľka Obchodnej akadémie Dušana Metoda Janotu.

Dištančné vyučovanie bolo náročné pre žiakov aj učiteľov.


7 h
Slovan vyhral rozdielom troch tried.

Olešná a Radoľa pokračujú vo výbornej jari.


Ema Materanková 9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

KHL nie, vyjde NHL? Ani s AHL by vraj nestratil.


23 h

Namiesto futbalu išli kamarátovi na pohreb.


7 h

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Stĺpy začali montovať v piatok. Dôvodom je arogancia vodičov.


7 h

Blogy SME

  1. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  2. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  3. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  4. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  5. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  7. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  8. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 366
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 394
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 292
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 552
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 639
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 483
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu