Po necelých štyroch rokoch výstavby prinesie Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa jej hovorkyne Evy Žgravčákovej lepšie, komfortnejšie a bezpečnejšie dopravné riešenie pre Kysuce. „V časti budovanej D3 totiž prechádzal tranzit mestom Čadca, čo znižovalo plynulosť a rýchlosť dopravy, znehodnocovalo životné prostredie nadmerným hlukom a znížená bola aj bezpečnosť obyvateľov,“ povedala.
Informovala, že nový diaľničný úsek bude mať význam aj z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, infraštruktúra totiž vyúsťuje na hraničných priechodoch s Českom a Poľskom. D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec začína pravým jazdným pásom napojením na predchádzajúcu cestu pred križovatkou Čadca, Bukov. Časť ľavého pásu je už v prevádzke. Pokračuje v súbehu so železničnou traťou, estakádou ponad miestnu časť Podzávoz a plynule sa napája na diaľnicu D3 Svrčinovec – Skalité s tunelmi Svrčinovec a Poľana končiacim na hranici s Poľskou republikou. Zmluvná cena za výstavbu diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec bola 239 miliónov eur. Výstavbu financovali v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 a z fondu CEF.