Výstavbu privádzača odhadujú na dva roky

Jeho dĺžka bude 1,5 km, odľahčí dopravu, južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa vďaka nemu napojí na európsku diaľničnú sieť.

Takúto podobu má súčasná dopravná situácia v Kysuckom Novom Meste. Takúto podobu má súčasná dopravná situácia v Kysuckom Novom Meste. (Zdroj: Dominik Šteiniger)

S výstavbou diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta plánujú začať diaľničiari na jar budúceho roka. Na Kysuciach pôjde o jednu z ďalších významných stavieb. Denne je Kysucké Nové Mesto doslova „upchaté“ osobnými i nákladnými vozidlami.. Z dôvodu polohy priemyselnej zóny celá nákladná, ale aj osobná doprava prechádza stredom mesta, uličkami postavenými v 50-tych rokoch minulého storočia. Prísľuby riešiť túto situáciu vybudovaním D3 a privádzača do priemyselnej zóny trvali od roku 1999, kedy sa v meste etablovala firma INA, v súčasnosti je to spoločnosť Schaeffler zamestnávajúca okolo 5-tisíc ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Privádzač smerujúci do priemyselnej zóny má odbremeniť mesto od dopravného preťaženia. Len do spomínaného závodu Schaeffler prichádza denne okolo 150 nákladných automobilov. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v minulých dňoch už vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač.

Rozhodujúca bude cena

Hodnotiacim kritériom v tendri bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu. Predpokladaná hodnota zákazky je 19 miliónov eur. Ako informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková 1,4 kilometrov dlhý privádzač odľahčí dopravu na súčasnej križovatke v Radoli. „Presmerovanie tranzitu do priemyselnej zóny výrazne odľahčí mesto a obyvateľom Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry.

Možno vás bude zaujímať Vytvoril rekord ako najstarší hráč v súťaži, trénoval ho Ján Kozák Čítajte 

Výstavba by mala trvať dva roky. Predpokladaná hodnota zákazky je 19 miliónov eur. Diaľnica D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač rieši prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto,“ povedala. Logistike veľkých podnikov pomôže, prinesie menej hluku a emisií, zvýši plynulosť a bezpečnosť dopravy. „Bude mať vplyv aj na ekonomický rozvoj regiónu. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom diaľničného privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť,“ konštatovala Žgravčáková.

SkryťVypnúť reklamu

Menej áut, hluku i výfukových plynov

Podľa vyjadrenia primátora Kysuckého Nového Mesta Mariána Mihaldu privádzač, ktorého hotový projekt predstavil minister dopravy Andrej Doležal v rámci nedávnej návštevy Dolných Kysúc pomocou virtuálnej vizualizácie, bude mať veľký význam pre odľahčenie premávky priamo v meste.

„Vytvorí spojenie medzi cestou č. 1/11 (úsek medzi mestami Žilina a Čadca) a najväčším zamestnávateľom celého regiónu, spoločnosťou Schaeffler Slovensko, čím odkloní ťažkú nákladnú dopravu a stovky osobných automobilov tisícok zamestnancov,“ povedal primátor. Ako ďalej informoval práve tieto automobily v pravidelných intervaloch pracovných zmien v ranných, poobedňajších a večerných hodinách upchávajú hlavné dopravné tepny v meste a spôsobujú veľké kolóny.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Učitelia na Kysuciach sa museli popasovať so všeličím Čítajte 

„Zamestnanci budú môcť využívať privádzač, čím sa vytvorí komfort v ich cestovaní do práce, obyvatelia Kysuckého Nového Mesta budú mať k dispozícii menej vyťažené ulice, menej hluku a výfukových plynov. Veríme, že výstavba privádzača sa začne podľa plánovaného harmonogramu a my budeme čím skôr využívať plný potenciál jeho výhod,“ dodal Mihalda.

Privádzač by znamenal aj významné odľahčenie dopravy na súčasnej križovatke v Radoli, ktorá samozrejme ostane v prevádzke. Presmerovanie dopravy do priemyselnej zóny by tiež znamenalo dopravné odľahčenie pre významnú časť Kysuckého Nového Mesta a teda lepšiu dostupnosť pracoviska, školy, lekára, obchodov alebo úradov pre tisíce obyvateľov Dolných Kysúc. „Treba si však jasne povedať, že iba ukončená diaľnica D3 v úseku od Žiliny až po hranicu s Poľskom znamená reálne vyriešenie dopravných problémov na Kysuciach. Kým nebude diaľnica D3 hotová, budú sa dopravné problémy stále iba presúvať hore-dolu po trase medzi Žilinou a Poľskom,“ konštatoval starosta Radole Anton Tkáčik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  6. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 509
  2. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 5 953
  3. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 4 835
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 539
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 387
  6. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025? 3 919
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 179
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 795
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (10. - 16.10.1925)
  2. Jozef Mačo: Malý Slivník – fraška pokračuje, desegregovaní žiaci sedia doma
  3. Martin Šuraba: Košická električka #2
  4. Juraj Sališ: Fico pojedá zdanené Nachos a škerí sa
  5. Ján Valchár: Prvá krajina, ktorá splní green deal (aľkogóliky gďe?)
  6. Človek v ohrození: Libanon: keď je elektrina luxusom
  7. Jana Reková: Malé tornádo v knižnici
  8. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 760
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 16 929
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 351
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 7 835
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 7 605
  6. Ján Valchár: Ideme budovať humanitárne centrum v Rusku!!! 4 779
  7. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 3 987
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde 3 369
  1. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  2. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
  3. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
  4. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia.
  5. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  6. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  7. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  8. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu