Výstavbu privádzača odhadujú na dva roky

Jeho dĺžka bude 1,5 km, odľahčí dopravu, južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa vďaka nemu napojí na európsku diaľničnú sieť.

Takúto podobu má súčasná dopravná situácia v Kysuckom Novom Meste. Takúto podobu má súčasná dopravná situácia v Kysuckom Novom Meste. (Zdroj: Dominik Šteiniger)

S výstavbou diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta plánujú začať diaľničiari na jar budúceho roka. Na Kysuciach pôjde o jednu z ďalších významných stavieb. Denne je Kysucké Nové Mesto doslova „upchaté“ osobnými i nákladnými vozidlami.. Z dôvodu polohy priemyselnej zóny celá nákladná, ale aj osobná doprava prechádza stredom mesta, uličkami postavenými v 50-tych rokoch minulého storočia. Prísľuby riešiť túto situáciu vybudovaním D3 a privádzača do priemyselnej zóny trvali od roku 1999, kedy sa v meste etablovala firma INA, v súčasnosti je to spoločnosť Schaeffler zamestnávajúca okolo 5-tisíc ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Privádzač smerujúci do priemyselnej zóny má odbremeniť mesto od dopravného preťaženia. Len do spomínaného závodu Schaeffler prichádza denne okolo 150 nákladných automobilov. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v minulých dňoch už vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač.

Rozhodujúca bude cena

Hodnotiacim kritériom v tendri bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu. Predpokladaná hodnota zákazky je 19 miliónov eur. Ako informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková 1,4 kilometrov dlhý privádzač odľahčí dopravu na súčasnej križovatke v Radoli. „Presmerovanie tranzitu do priemyselnej zóny výrazne odľahčí mesto a obyvateľom Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry.

Možno vás bude zaujímať Vytvoril rekord ako najstarší hráč v súťaži, trénoval ho Ján Kozák Čítajte 

Výstavba by mala trvať dva roky. Predpokladaná hodnota zákazky je 19 miliónov eur. Diaľnica D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač rieši prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto,“ povedala. Logistike veľkých podnikov pomôže, prinesie menej hluku a emisií, zvýši plynulosť a bezpečnosť dopravy. „Bude mať vplyv aj na ekonomický rozvoj regiónu. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom diaľničného privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť,“ konštatovala Žgravčáková.

SkryťVypnúť reklamu

Menej áut, hluku i výfukových plynov

Podľa vyjadrenia primátora Kysuckého Nového Mesta Mariána Mihaldu privádzač, ktorého hotový projekt predstavil minister dopravy Andrej Doležal v rámci nedávnej návštevy Dolných Kysúc pomocou virtuálnej vizualizácie, bude mať veľký význam pre odľahčenie premávky priamo v meste.

„Vytvorí spojenie medzi cestou č. 1/11 (úsek medzi mestami Žilina a Čadca) a najväčším zamestnávateľom celého regiónu, spoločnosťou Schaeffler Slovensko, čím odkloní ťažkú nákladnú dopravu a stovky osobných automobilov tisícok zamestnancov,“ povedal primátor. Ako ďalej informoval práve tieto automobily v pravidelných intervaloch pracovných zmien v ranných, poobedňajších a večerných hodinách upchávajú hlavné dopravné tepny v meste a spôsobujú veľké kolóny.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Učitelia na Kysuciach sa museli popasovať so všeličím Čítajte 

„Zamestnanci budú môcť využívať privádzač, čím sa vytvorí komfort v ich cestovaní do práce, obyvatelia Kysuckého Nového Mesta budú mať k dispozícii menej vyťažené ulice, menej hluku a výfukových plynov. Veríme, že výstavba privádzača sa začne podľa plánovaného harmonogramu a my budeme čím skôr využívať plný potenciál jeho výhod,“ dodal Mihalda.

Privádzač by znamenal aj významné odľahčenie dopravy na súčasnej križovatke v Radoli, ktorá samozrejme ostane v prevádzke. Presmerovanie dopravy do priemyselnej zóny by tiež znamenalo dopravné odľahčenie pre významnú časť Kysuckého Nového Mesta a teda lepšiu dostupnosť pracoviska, školy, lekára, obchodov alebo úradov pre tisíce obyvateľov Dolných Kysúc. „Treba si však jasne povedať, že iba ukončená diaľnica D3 v úseku od Žiliny až po hranicu s Poľskom znamená reálne vyriešenie dopravných problémov na Kysuciach. Kým nebude diaľnica D3 hotová, budú sa dopravné problémy stále iba presúvať hore-dolu po trase medzi Žilinou a Poľskom,“ konštatoval starosta Radole Anton Tkáčik.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu