Dopravu na Kysuciach vníma komplexne. Je kľúčové mať možnosť voľby, hovorí Mozol

Jeho prvé kroky viedli na stretnutie so zástupcami dolných Kysúc. Zdôrazňuje však, že k dispozícii je celému regiónu.

Jozef Mozol, poradca ministra dopravy SR.Jozef Mozol, poradca ministra dopravy SR. (Zdroj: ARCHÍV J.M.)

Kysuce sú v oblasti dopravy regiónom, pred ktorým stojí v najbližších rokoch azda najviac výziev na Slovensku. Hoci sa veľa hovorí o dobudovaní détrojky, súčasne treba rozbehnúť aj ďalšie dôležité projekty.

Spolupráca regiónu s ministerstvom tak musí byť najbližšie roky na maximálnej úrovni. Koordinovať ju bude Jozef Mozol z Krásna nad Kysucou, ktorý prijal výzvu a od konca minulého roka pracuje na pozícii poradcu ministra dopravy Andreja Doležala...

Prečítajte si tiež Skríning na Kysuciach: Viaceré obce s nulou aj chvála v Turzovke Čítajte 

Čo viedlo k tejto spolupráci?

S pánom ministrom spolupracujem už niekoľko mesiacov. Ako krajský predseda hnutia SME RODINA som mu organizoval viaceré výjazdy či už k nám na Kysuce, alebo do ďalších regiónov v kraji. Môžem povedať, že naša spolupráca bola od začiatku veľmi dobrá a postupne sa zintenzívňovala, najmä čo sa týka nášho regiónu. Výsledkom toho bolo, že pán minister mi dal ponuku, ktorú som prijal a stal som sa jeho poradcom pre región Kysuce v oblasti cestnej a železničnej dopravy, cyklotrás a cestovného ruchu.

SkryťVypnúť reklamu

Keď to zhrnieme, znamená to, že minister považuje región za kľúčový a chce mať informácie z prvej ruky?

Vzťah pána ministra k nášmu regiónu odrážajú aj jeho dve osobné návštevy v priebehu piatich mesiacov. Prišiel by aj tretíkrát, ale epidemiologické opatrenia mu to neumožnili. Jedným z jeho prvých rozhodnutí bolo zaradenie D3 medzi priority ministerstva. Pred vyše mesiacom bola vypísaná súťaž na diaľničný privádzač do Kysuckého Nového Mesta. To jasne ukazuje, aký význam prisudzuje nášmu regiónu. Je dôležité povedať, že pred nami stoja kľúčové projekty, ktoré si budú vyžadovať aktívnu koordináciu a spoluprácu a práve preto potrebuje mať minister „styčného dôstojníka“, o ktorého sa tu môže oprieť.

Aké boli vaše prvé kroky v tejto pozícii?

Moje prvé kroky viedli na stretnutie so zástupcami dolných Kysúc v Kysuckom Novom Meste, nakoľko práve tu sa nachádza najkritickejšia dopravná situácia. Starostom a primátorovi som predstavil svoju agendu, ktorou ma poveril minister dopravy SR. Dohodli sme sa na vzájomnej spolupráci, ktorá už teraz funguje výborne. Uvedomujem si, že dopravná situácia sa týka aj horných Kysúc. Chcem teda zdôrazniť, že som k dispozícii celému kysuckému regiónu.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia z regiónu si pod pojmom doprava predstavujú najmä nedostavanú détrojku. Zameriate sa najmä na túto problematiku?

Konečne po rokoch vnímam, že s D3 to súčasné ministerstvo myslí vážne, čoho výsledkom sú aj rozbehnuté práce v rámci výstavby diaľničného privádzača. Preto sa budem tejto problematike aj náležite venovať. Na druhej strane vnímam dopravu na Kysuciach komplexne a preto budem vyvíjať aktivity aj v oblasti ekologickej dopravy. Konkrétne mám na mysli železničnú dopravu a cyklotrasy, ktoré sú optimálnym riešením nielen na šport, ale napríklad aj na cestu do práce či presun v rámci mesta. Keď to zhrniem, mojou víziou je, aby náš región ponúkal kvalitné možnosti dopravy, kde si každý vyberie dopravný prostriedok, ktorý preferuje. Kľúčové je mať možnosť voľby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké sú aktuálne informácie z tohto úseku? Ako to vyzerá napríklad s privádzačom do priemyselnej zóny v Kysuckom Novom Meste?

Čo sa týka diaľničného privádzača, 10. decembra 2020 bola vypísaná súťaž na zhotoviteľa diela. Pôvodne mala byť ukončená 22. januára, na základe otázok zo strany uchádzačov bola lehota predĺžená o štyri dni. V priebehu najbližších dní, po ukončení súťaže, by mala NDS vyhodnotiť ponuky a oznámiť víťaza. O výsledku vás budem informovať. Treba dodať, že v tomto štádiu sú veci, ktoré nedokážeme ovplyvniť, napr. námietky neúspešných uchádzačov. Čo sa týka jednotlivých úsekov D3, v najbližšom období mám spoločne s pánom ministrom absolvovať rokovanie s Národnou diaľničnou spoločnosťou, kde by sme im mali podrobnejšie venovať. Rád vám potom poskytnem aktuálne informácie.

Mohlo by vás zaujať Skríning na Kysuciach:čo robiť, ak máte pozitívny výsledok? Čítajte 

Čoskoro sa prejaví problém na križovatke v Radoli. Ponúkajú sa tu aspoň nejaké dočasné riešenia? Ak áno, aké?

Momentálne nevieme odhadnúť, o akom veľkom probléme sa máme baviť, nakoľko aktuálne je situácia na spomínanej križovatke po otvorení úseku D3 Svrčinovec – Čadca, Bukov relatívne pokojná. V uplynulých mesiacoch prebehli so zástupcami dolných Kysúc a kompetentných orgánov mnohé rokovania, v ktorých budeme i naďalej pokračovať. Ak mám jednoducho odpovedať na vašu otázku, aj štúdia VÚD ukázala, že jediným riešením je urýchlená výstavba D3.

Veľa sa v posledných rokoch hovorí o zmodernizovaní železničnej trate z Krásna nad Kysucou až po štátnu hranicu. Zatiaľ je to však len o sľuboch. Máte k tomuto bližšie informácie?

Podľa posledných informácií, ktoré mám, traťový úsek Čadca (mimo) – št.hr. SR/ČR (3. etapa) je už projekčne pripravený a v novembri 2020 bola podpísaná grantová dohoda na financovanie z nástroja CEF. V súčasnosti ŽSR pripravujú súťažné podklady pre vyhlásenie verejnej súťaže na výber zhotoviteľa a vyhlásenie verejného obstarávania sa plánuje v najbližších dňoch. Na traťový úsek Krásno nad Kysucou – Čadca (1. a 2. etapa) musia ŽSR zapracovať pripomienky ÚHP k štúdii realizovateľnosti (viažuce sa k predmetnému úseku trate) a po získaní kladného stanoviska ÚHP sa bude môcť pristúpiť k dokončeniu/úprave projektovej dokumentácie.

Veľa sa hovorí aj o vybudovaní železničnej zastávky Krásno nad Kysucou – mesto. Je zastávka priorita, za ktorú treba bojovať?

Malá železničná zastávka mala byť v Krásne nad Kysucou už dávno. Ak v minulosti neboli dostatočné argumenty a vôľa na jej zriadenie, tak v dnešnej dobe sa situácia diametrálne zmenila. Kúsok od plánovaného miesta výstavby vyrástla priemyselná zóna, pár metrov ďalej sa nachádza križovatka cyklotrás a hneď na druhom brehu je centrum mesta. Táto zastávka má aj ďalší strategický rozmer, v budúcnosti môže slúžiť ako prestupné miesto pre obyvateľov Bystrickej doliny, ktorí by sa mohli pohodlne a rýchlo presunúť do Kysuckého Nového Mesta alebo Žiliny. Pre mňa osobne je to jednoznačne jedna z TOP priorít a pevne dúfam, že dlhoročný sen Krásňanov sa stane realitou.

Aké sú vaše ďalšie plány v tejto pozícii?

O ďalších plánoch je zatiaľ predčasné hovoriť, teraz chcem venovať svoju energiu predovšetkým na kľúčové infraštruktúrne projekty v regióne, bez ktorých si možno ťažko predstaviť ďalší rozvoj Kysúc.

Do portfólia poradenstva pre ministra patrí aj cestovný ruch. Kde by v tomto smere mohli a mali Kysuce zabrať?

Cestovný ruch na Slovensku dostane nový impulz. Ministerstvo dopravy pripravuje vznik Slovenskej agentúry pre cestovný ruch, ktorá bude aj partnerom pre už existujúce oblastné organizácie cestovného ruchu, konkrétne u nás to je OCR Kysuce. Práve v tejto spolupráci vidím veľký potenciál napr. na to, ako sa marketingovo predať v zahraničí, ako identifikovať požiadavky turistov z domova i zahraničia a pod. Aktuálne má ale tento segment iné problémy. Veľmi tvrdo ho zasiahli epidemiologické opatrenia v rámci boja proti COVID-19. Preto by som chcel dať do pozornosti schému pomoci v cestovnom ruchu, ktorú pripravilo ministerstvo dopravy. Všetky potrebné informácie sú dostupné na stránke ministerstva, kde je celý postup podrobne vysvetlený.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 815
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 080
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 953
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 645
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 802
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 139
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 037
  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 488
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 694
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 499
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 12 066
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 441
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 250
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 817
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Bociany sa vrátili aj do hniezda v Rakovej.

Zo svojich zimovísk v južnej a severnej Afrike k nám prilietajú koncom marca.


Ilustračné foto.

Prekročenie najvyššej medznej hodnoty dusičnanov nebolo zistené.


Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 488
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 694
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 499
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 12 066
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 441
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 250
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 817
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu