Doležal o D3 na Kysuciach: Jednotlivé úseky sme našli absolútne nepripravené

Z podrobnej analýzy nám vyšlo, že Kysuce musia byť priorita, hovorí minister dopravy.

Šéfredaktor týždenníka MY Kysuce Radoslav Blažek (vpravo) v rozhovore s ministrom dopravy Andrejom Doležalom. Šéfredaktor týždenníka MY Kysuce Radoslav Blažek (vpravo) v rozhovore s ministrom dopravy Andrejom Doležalom. (Zdroj: REDAKCIA)

Základný kameň kysuckej diaľnice položil Vladimír Mečiar ešte v roku 1996. Prešlo 25 rokov a diaľnica, ktorá má odľahčiť preťaženú dopravu na Kysuciach, nie je dobudovaná ani len do polovice.

Kde kompetentní v minulosti zlyhali? V akom stave našiel jednotlivé úseky D3 po nástupe do funkcie? A kedy sa reálne začne s výstavbou?

Aj o tom sme sa rozprávali s ministrom dopravy Andrejom Doležalom.

Výstavba diaľnice na Kysuciach začala pred štvrťstoročím, no dodnes nie je tento úsek ani len v polovici. Kde podľa vášho názoru kompetentní v minulosti zlyhali?

SkryťVypnúť reklamu

Hlavný dôvod je v nekoncepčnom a nesystémovom prístupe k plánovaniu a výstavbe ako takej. Budovanie diaľničnej siete bolo veľakrát predmetom politiky, politických dohôd a politických priorít. Výsledkom je fakt, že dnes nemáme dobudovanú ani len D1.

Chcete tým povedať, že sa často stavalo tam, kde sa nemalo?

Odpoveďou je prioritizácia. Nemáme toľko finančných prostriedkov a ani technických možností, aby sme naraz stavali všade. Preto musíme budovať tam, kde je to najviac potrebné. Nerozumiem, ako nám mohli utiecť jednotlivé úseky D3, kde je jedna z absolútne najvyšších intenzít dopravných tokov, medzinárodný dopravný tranzit a osobná doprava na Žilinu!? Ako je možné, že Kysuce ešte v nedávnej minulosti vypadli z priorít a stavali sa diaľničné úseky s oveľa nižšou frekvenciou dopravy!? Odpoveďou na tieto otázky je náš prístup. Nerobíme politické rozhodnutia. Na základe dát sme vytvorili jednoznačný zoznam investičných priorít a teraz na to mapujeme finančné prostriedky. Z podrobnej analýzy nám vyšlo, že Kysuce musia byť priorita.

SkryťVypnúť reklamu

Vo funkcii ministra dopravy pôsobíte viac než rok. V akom stave ste našli jednotlivé úseky D3 na Kysuciach?

Na úseku Brodno – Kysucké Nové Mesto sme museli začať riešiť len dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Nerozumiem, prečo sme ju ešte nemali. Na úseku Kysucké Nové Mesto – Oščadnica prebieha aspoň spracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie. V rovnakej fáze sme pri druhom profile Horelice. Problémom je ale aj stará EIA (Environmental Impact Assessment) – posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Snažíme sa akcelerovať, aby aktualizácia tohto zásadného dokumentu netrvala štandardne, teda dva roky.

Môžete byť konkrétnejší?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C7WUJ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. V Malackách vybudovali čajové impérium
  3. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  4. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  5. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  6. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. V Malackách vybudovali čajové impérium
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  6. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  7. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 27 379
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 482
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 001
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 5 127
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 4 473
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 438
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 285
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 758
  1. Marek Brenčič: Miroslav Válek – mladý člen katolíckej moderny i komunistický funkcionár - 1. časť
  2. Otilia Horrocks: Tretina Slovenska mlčí...
  3. Ernest Klotton: Ženy
  4. Vladimír Zervan: Ficov úpadok
  5. Tomáš Kuvik: Veľká cena Azerbajdžanu 2025 – Pred štartom bitky v Baku
  6. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran.
  7. Juraj Droppa: Malé konštrukčné chyby v školskej reforme
  8. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 82 132
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 22 253
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 11 747
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 515
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 156
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 7 120
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 951
  8. Erik Kiss: Táto krajina nie je pre nikoho 4 143
  1. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  2. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  3. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  5. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  6. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  7. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  8. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu