Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky

Doležal o D3 na Kysuciach: Jednotlivé úseky sme našli absolútne nepripravené

Z podrobnej analýzy nám vyšlo, že Kysuce musia byť priorita, hovorí minister dopravy.

Šéfredaktor týždenníka MY Kysuce Radoslav Blažek (vpravo) v rozhovore s ministrom dopravy Andrejom Doležalom. Šéfredaktor týždenníka MY Kysuce Radoslav Blažek (vpravo) v rozhovore s ministrom dopravy Andrejom Doležalom. (Zdroj: REDAKCIA)

Základný kameň kysuckej diaľnice položil Vladimír Mečiar ešte v roku 1996. Prešlo 25 rokov a diaľnica, ktorá má odľahčiť preťaženú dopravu na Kysuciach, nie je dobudovaná ani len do polovice.

Kde kompetentní v minulosti zlyhali? V akom stave našiel jednotlivé úseky D3 po nástupe do funkcie? A kedy sa reálne začne s výstavbou?

Aj o tom sme sa rozprávali s ministrom dopravy Andrejom Doležalom.

Výstavba diaľnice na Kysuciach začala pred štvrťstoročím, no dodnes nie je tento úsek ani len v polovici. Kde podľa vášho názoru kompetentní v minulosti zlyhali?

SkryťVypnúť reklamu

Hlavný dôvod je v nekoncepčnom a nesystémovom prístupe k plánovaniu a výstavbe ako takej. Budovanie diaľničnej siete bolo veľakrát predmetom politiky, politických dohôd a politických priorít. Výsledkom je fakt, že dnes nemáme dobudovanú ani len D1.

Chcete tým povedať, že sa často stavalo tam, kde sa nemalo?

Odpoveďou je prioritizácia. Nemáme toľko finančných prostriedkov a ani technických možností, aby sme naraz stavali všade. Preto musíme budovať tam, kde je to najviac potrebné. Nerozumiem, ako nám mohli utiecť jednotlivé úseky D3, kde je jedna z absolútne najvyšších intenzít dopravných tokov, medzinárodný dopravný tranzit a osobná doprava na Žilinu!? Ako je možné, že Kysuce ešte v nedávnej minulosti vypadli z priorít a stavali sa diaľničné úseky s oveľa nižšou frekvenciou dopravy!? Odpoveďou na tieto otázky je náš prístup. Nerobíme politické rozhodnutia. Na základe dát sme vytvorili jednoznačný zoznam investičných priorít a teraz na to mapujeme finančné prostriedky. Z podrobnej analýzy nám vyšlo, že Kysuce musia byť priorita.

SkryťVypnúť reklamu

Vo funkcii ministra dopravy pôsobíte viac než rok. V akom stave ste našli jednotlivé úseky D3 na Kysuciach?

Na úseku Brodno – Kysucké Nové Mesto sme museli začať riešiť len dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Nerozumiem, prečo sme ju ešte nemali. Na úseku Kysucké Nové Mesto – Oščadnica prebieha aspoň spracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie. V rovnakej fáze sme pri druhom profile Horelice. Problémom je ale aj stará EIA (Environmental Impact Assessment) – posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Snažíme sa akcelerovať, aby aktualizácia tohto zásadného dokumentu netrvala štandardne, teda dva roky.

Môžete byť konkrétnejší?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7WUJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7WUJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  2. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  3. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  4. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  5. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  8. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 069
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 4 878
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 386
  4. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 368
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 351
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 205
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 182
  8. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 421
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 356
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 1 949
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Pomôcť môže aj plastová fľaša od minerálky. Rozhovor s Dr. Igorom Baranom, ktorý má v oblasti záchrannej služby viac ako štyridsaťročné skúsenosti.


1 h
Roman Luprich.

Na hľadaného bol vydaný európsky zatykač.


16 h
Ilustračné foto

Namiesto nápravy im NCZI zasiela ďalšie termíny na očkovanie.


17 h
Svätá omša pri kaplnke na hore Kyčera.

Atmosféru dotvoril zvuk vlastnoručne vyrobeného dreveného orgánu.


Obec Vysoká nad Kysucou 20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nárazu podľahla 77-ročná žena.


22 h

Namiesto nápravy im NCZI zasiela ďalšie termíny na očkovanie.


17 h

Šelma ležala neďaleko kontajnera.


a 1 ďalší 28. júl

Výstavba rýchlostných ciest postupuje pomaly.


19 h

Už ste čítali?