Integrovaný dopravný systém odbúra poloprázdne spoje, pocestujete s jedným lístkom

Zjednodušenie cestovania rôznymi druhmi hromadnej dopravy s jedným cestovným lístkom by malo byť na Kysuciach realitou od tretieho štvrťroka 2021.

MHD ČadcaMHD Čadca (Zdroj: SAD Žilina)
Mohlo by vás zaujať V Múzeu kysuckej dediny otvorili pastiersku sezónu a zvalili máj Čítajte 

Jednotná tarifa a prestupné lístky umožnia ľuďom využívajúcim hromadnú dopravu kombinovať autobusovú dopravu so železničnou bez zbytočných komplikácií a výdavkov navyše. Ak cestujete z vašej obce do Čadce či Žiliny, budete môcť využiť váš predplatný cestovný lístok aj na prepravu v MHD.

Žilinský samosprávny kraj sa už dlhšiu dobu snaží zjednotiť hromadnú dopravu do jednotného systému.

Integrovaný dopravný systém predstavuje jednotný systém vzájomnej nadväznosti spojov verejnej dopravy, ktorý ponúka cestujúcim cenovo výhodnejšie cestovanie s potrebou iba jednej dopravnej karty a jedného cestovného lístka v rámci pilotného územia IDS ŽSK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si Faces: Chceme dať umeniu v našom regióne novú tvár Čítajte 

Optimalizácia dopravných spojení navyše prispieva k ekologickým riešeniam v spoločnosti, optimalizovaná verejná doprava umožní občanom komfortný a cenovo výhodný presun v rámci kraja.

Využívaním IDS obyvateľmi kraja dochádza k zníženiu podielu individuálnej automobilovej dopravy, čo sa následne pozitívne premietne v úspore času stráveného v dopravných kolónach, ako aj v znížení zamorenia ovzdušia exhaláciami.

Dohoda o spolupráci objednávateľov dopravných služieb vo verejnom záujme, ktorí budú zapojení do prvej fázy integrovaného dopravného systému v Žilinskom samosprávnom kraji, je na svete.

Partnermi žilinskej župy pri uskutočnení integrácie v ŽSK budú ministerstvo dopravy a výstavby a mestá Žilina, Čadca a Kysucké Nové Mesto.
Integrácia bude spustená v pilotnom území Kysúc a Horného Považia v treťom štvrťroku 2021 a prepojí na jeden cestovný lístok železničnú, prímestskú a aj mestskú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

Profitom budú spoločné cestovné lístky, spoločná tarifa a spoločný prepravný poriadok jednotlivých objednávateľov dopravy v rámci integrovaného dopravného systému.

Súvisiaci článok Kysuce na dvoch kolesách. Bikesharing už funguje v Krásne aj Kysuckom Novom Meste Čítajte 

„Dohoda sa nerodila ľahko a predchádzalo jej množstvo rokovaní týkajúcich sa spoločnej tarify a prerozdeľovania tržieb. Sme nesmierne radi, že sa procesy pomaly darí dotiahnuť do konca. V tejto fáze je potrebné počkať na schválenie dohody aj u ostatných objednávateľov. Obyvateľom kraja prinesie integrácia dopravy veľké výhody pri nadväznosti spojov, pohodlia pri zakúpení cestovných lístkov a v konečnom dôsledku zlepší celkovú dopravnú obslužnosť regiónu,“ vysvetlila predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.

Riaditeľka odboru dopravy ŽSK Gabriela Tisoňová bližšie vysvetlila aj plánované zmeny vo financovaní integrátora.
„V súčasnosti sa na činnosti integrovanej dopravy ŽSK finančne podieľali kraj a mesto Žilina. Keďže však integrátor bude slúžiť všetkým, v novom systéme by mali prispievať aj ostatné zapojené subjekty.“

SkryťVypnúť reklamu

Konateľ spoločnosti Integrovaná doprava Žilinského kraja Richard Staškovan uviedol, že žilinská župa ako prvá z objednávateľov dopravných služieb vo verejnom záujme schválila spustenie prvej fázy integrovaného dopravného systému a s ním súvisiacich dokumentov potrebných k spusteniu IDS ŽSK.

„Takýto krok bude potrebný aj zo strany ostatných zapojených objednávateľov a uskutoční sa po schvaľovacom procese, ktorý aktuálne prebieha u jednotlivých objednávateľov dopravných služieb vo verejnom záujme, teda ministerstva dopravy a výstavby, Žiliny Čadce. Predbežný súhlas máme už aj od ďalšieho objednávateľa výkonov, a to Kysuckého Nového Mesta,“ vysvetľuje Staškovan.

Po schválení spustenia prvej fázy IDS ŽSK všetkými objednávateľmi dopravných služieb bude potrebné zaviesť spoločné prepravné a tarifné podmienky do predajných a vybavovacích systémov dopravcov. V procese príprav prebieha aj komunikácia s jednotlivými samosprávami, ktorej cieľom je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obslužnosti a zvýšenie atraktívnosti systému verejnej dopravy pre všetkých obyvateľov miest a obcí, ktoré budú do pilotného územia zapojené.

Matej Fabšík, poslanec Žilinského samosprávneho kraja za okres Kysucké Nové Mesto, zavedenie jednotného systému víta.

„Po Bratislave budeme druhým regiónom Slovenska, kde sa podarí spustiť integrovanú dopravu. O to viac ma teší to, že pilotným územím projektu v rámci kraja sú práve Kysuce. V nasledujúcich rokoch (2023 – 2027) nás na Kysuciach konečne čaká výstavba diaľnice D3. Počas výstavby očakávame množstvo dopravných obmedzení, ktoré ešte viac skomplikujú už aj tak zlú situáciu na hlavnej ceste. Je pravdepodobné, že autobusy nadväzujúce na vlaky budú najrýchlejšou a najspoľahlivejšou možnosťou cestovania na trase Kysuce – Žilina a späť,“ uviedol Fabšík.

Člen dopravnej komisie a krajský poslanec a primátor mesta Krásno nad Kysucou Jozef Grapa vidí v zjednotenej doprave mnoho výhod.

"Integrovaný dopravný systém som presadzoval a podporoval už dlhšiu dobu ako člen dopravnej komisie. Pre mesto Krásno je zvlášť dôležitý, že pred 4 rokmi sme zaviedli pilotný projekt autobusovej dopravy, ktorá z Bystrickej doliny a z Oščadnice vozí ľudí na železničnú stanicu do Krásna nad Kysucou. Viac ako 4 ročné skúsenosti ukazujú, že ľudia tento spôsob dopravy využívajú nad mieru a plne vyťažené niekoľké autobusové spoje svedčia o tom, že to bola dobrá myšlienka. Teraz k tomu pribudne i to, že župný integrátor ešte prepojí autobusové a vlakové spojenie a bude sa môcť zakúpiť jeden lístok na celú dopravu vlakom i autobusom. Taktiež integrácia znamená to, že nebudú chodiť súbežne poloprázdny autobus a poloprázdny vlak, ale že budú koordinované tak, aby ľudia mali lepšie služby a častejšie spojenia do cieľa svojej cesty. Význam pre naše mesto a okolie je v tom, že náš pilotný projekt, ktorý spočíva v tom, že ráno tri páry autobusov z bystrickej doliny a v a dva páry autobusov z Oščadnice priviezli ľudí na železničnú stanicu do Krásna tak, aby nadväzovali na vlakový spoj a odtiaľto sa mohli rýchlo a načas dostať napr. do Kysuckého Nového Mesta, do Žiliny do zamestnania, do školy príp. k lekárovi alebo za iným účelom. Preprava cestujúcim sa značne zrýchlila a nemuseli časť v kolónach v osobných autách alebo v iných dopravných prostriedkov. Integrácia tento náš projekt ešte prehĺbi," povedal Grapa.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 355
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 028
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 771
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 566
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 069
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 203
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  7. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  8. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 006
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 012
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 395
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 794
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 743
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  7. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  8. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 006
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 012
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 395
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 794
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 743
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu