Integrovaný dopravný systém odbúra poloprázdne spoje, pocestujete s jedným lístkom

Zjednodušenie cestovania rôznymi druhmi hromadnej dopravy s jedným cestovným lístkom by malo byť na Kysuciach realitou od tretieho štvrťroka 2021.

MHD ČadcaMHD Čadca (Zdroj: SAD Žilina)
Mohlo by vás zaujať V Múzeu kysuckej dediny otvorili pastiersku sezónu a zvalili máj Čítajte 

Jednotná tarifa a prestupné lístky umožnia ľuďom využívajúcim hromadnú dopravu kombinovať autobusovú dopravu so železničnou bez zbytočných komplikácií a výdavkov navyše. Ak cestujete z vašej obce do Čadce či Žiliny, budete môcť využiť váš predplatný cestovný lístok aj na prepravu v MHD.

Žilinský samosprávny kraj sa už dlhšiu dobu snaží zjednotiť hromadnú dopravu do jednotného systému.

Integrovaný dopravný systém predstavuje jednotný systém vzájomnej nadväznosti spojov verejnej dopravy, ktorý ponúka cestujúcim cenovo výhodnejšie cestovanie s potrebou iba jednej dopravnej karty a jedného cestovného lístka v rámci pilotného územia IDS ŽSK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si Faces: Chceme dať umeniu v našom regióne novú tvár Čítajte 

Optimalizácia dopravných spojení navyše prispieva k ekologickým riešeniam v spoločnosti, optimalizovaná verejná doprava umožní občanom komfortný a cenovo výhodný presun v rámci kraja.

Využívaním IDS obyvateľmi kraja dochádza k zníženiu podielu individuálnej automobilovej dopravy, čo sa následne pozitívne premietne v úspore času stráveného v dopravných kolónach, ako aj v znížení zamorenia ovzdušia exhaláciami.

Dohoda o spolupráci objednávateľov dopravných služieb vo verejnom záujme, ktorí budú zapojení do prvej fázy integrovaného dopravného systému v Žilinskom samosprávnom kraji, je na svete.

Partnermi žilinskej župy pri uskutočnení integrácie v ŽSK budú ministerstvo dopravy a výstavby a mestá Žilina, Čadca a Kysucké Nové Mesto.
Integrácia bude spustená v pilotnom území Kysúc a Horného Považia v treťom štvrťroku 2021 a prepojí na jeden cestovný lístok železničnú, prímestskú a aj mestskú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

Profitom budú spoločné cestovné lístky, spoločná tarifa a spoločný prepravný poriadok jednotlivých objednávateľov dopravy v rámci integrovaného dopravného systému.

Súvisiaci článok Kysuce na dvoch kolesách. Bikesharing už funguje v Krásne aj Kysuckom Novom Meste Čítajte 

„Dohoda sa nerodila ľahko a predchádzalo jej množstvo rokovaní týkajúcich sa spoločnej tarify a prerozdeľovania tržieb. Sme nesmierne radi, že sa procesy pomaly darí dotiahnuť do konca. V tejto fáze je potrebné počkať na schválenie dohody aj u ostatných objednávateľov. Obyvateľom kraja prinesie integrácia dopravy veľké výhody pri nadväznosti spojov, pohodlia pri zakúpení cestovných lístkov a v konečnom dôsledku zlepší celkovú dopravnú obslužnosť regiónu,“ vysvetlila predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.

Riaditeľka odboru dopravy ŽSK Gabriela Tisoňová bližšie vysvetlila aj plánované zmeny vo financovaní integrátora.
„V súčasnosti sa na činnosti integrovanej dopravy ŽSK finančne podieľali kraj a mesto Žilina. Keďže však integrátor bude slúžiť všetkým, v novom systéme by mali prispievať aj ostatné zapojené subjekty.“

SkryťVypnúť reklamu

Konateľ spoločnosti Integrovaná doprava Žilinského kraja Richard Staškovan uviedol, že žilinská župa ako prvá z objednávateľov dopravných služieb vo verejnom záujme schválila spustenie prvej fázy integrovaného dopravného systému a s ním súvisiacich dokumentov potrebných k spusteniu IDS ŽSK.

„Takýto krok bude potrebný aj zo strany ostatných zapojených objednávateľov a uskutoční sa po schvaľovacom procese, ktorý aktuálne prebieha u jednotlivých objednávateľov dopravných služieb vo verejnom záujme, teda ministerstva dopravy a výstavby, Žiliny Čadce. Predbežný súhlas máme už aj od ďalšieho objednávateľa výkonov, a to Kysuckého Nového Mesta,“ vysvetľuje Staškovan.

Po schválení spustenia prvej fázy IDS ŽSK všetkými objednávateľmi dopravných služieb bude potrebné zaviesť spoločné prepravné a tarifné podmienky do predajných a vybavovacích systémov dopravcov. V procese príprav prebieha aj komunikácia s jednotlivými samosprávami, ktorej cieľom je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obslužnosti a zvýšenie atraktívnosti systému verejnej dopravy pre všetkých obyvateľov miest a obcí, ktoré budú do pilotného územia zapojené.

Matej Fabšík, poslanec Žilinského samosprávneho kraja za okres Kysucké Nové Mesto, zavedenie jednotného systému víta.

„Po Bratislave budeme druhým regiónom Slovenska, kde sa podarí spustiť integrovanú dopravu. O to viac ma teší to, že pilotným územím projektu v rámci kraja sú práve Kysuce. V nasledujúcich rokoch (2023 – 2027) nás na Kysuciach konečne čaká výstavba diaľnice D3. Počas výstavby očakávame množstvo dopravných obmedzení, ktoré ešte viac skomplikujú už aj tak zlú situáciu na hlavnej ceste. Je pravdepodobné, že autobusy nadväzujúce na vlaky budú najrýchlejšou a najspoľahlivejšou možnosťou cestovania na trase Kysuce – Žilina a späť,“ uviedol Fabšík.

Člen dopravnej komisie a krajský poslanec a primátor mesta Krásno nad Kysucou Jozef Grapa vidí v zjednotenej doprave mnoho výhod.

"Integrovaný dopravný systém som presadzoval a podporoval už dlhšiu dobu ako člen dopravnej komisie. Pre mesto Krásno je zvlášť dôležitý, že pred 4 rokmi sme zaviedli pilotný projekt autobusovej dopravy, ktorá z Bystrickej doliny a z Oščadnice vozí ľudí na železničnú stanicu do Krásna nad Kysucou. Viac ako 4 ročné skúsenosti ukazujú, že ľudia tento spôsob dopravy využívajú nad mieru a plne vyťažené niekoľké autobusové spoje svedčia o tom, že to bola dobrá myšlienka. Teraz k tomu pribudne i to, že župný integrátor ešte prepojí autobusové a vlakové spojenie a bude sa môcť zakúpiť jeden lístok na celú dopravu vlakom i autobusom. Taktiež integrácia znamená to, že nebudú chodiť súbežne poloprázdny autobus a poloprázdny vlak, ale že budú koordinované tak, aby ľudia mali lepšie služby a častejšie spojenia do cieľa svojej cesty. Význam pre naše mesto a okolie je v tom, že náš pilotný projekt, ktorý spočíva v tom, že ráno tri páry autobusov z bystrickej doliny a v a dva páry autobusov z Oščadnice priviezli ľudí na železničnú stanicu do Krásna tak, aby nadväzovali na vlakový spoj a odtiaľto sa mohli rýchlo a načas dostať napr. do Kysuckého Nového Mesta, do Žiliny do zamestnania, do školy príp. k lekárovi alebo za iným účelom. Preprava cestujúcim sa značne zrýchlila a nemuseli časť v kolónach v osobných autách alebo v iných dopravných prostriedkov. Integrácia tento náš projekt ešte prehĺbi," povedal Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 14 454
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 170
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 355
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 884
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 828
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 746
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 750
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 769
  1. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Express .
  2. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  3. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  4. Jaroslav Liptak: Je toto Test Amerického Experimentu? A čo je vlastne ten Experiment?
  5. Ľuboslava Šusteková: Poctivý domáci kečup
  6. Ján Korček junior: Čo priniesol august v Premier League?
  7. Monika Chovanová: Ženy ukončujú vzťah definitívne
  8. Petra Machová: Plavba po Níle - Ako vyzerá múmia Tutanchamona a žijú v Níle krokodíly?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 265
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 629
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 764
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 998
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 561
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 055
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 5 847
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 876
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu