„Je nevyhnutné prispôsobiť železničné stanice na násobný nárast cestujúcich. Bude to vyžadovať dôstojné terminály pre cestujúcich, zastávky autobusov, parkoviská pre automobily a bicykle. Integrovaná doprava, jej dostupnosť a kultúra bude základom úspechu,“ hovorí Ľubomír Jánoška, koordinátor VÚC Žilina pre mobilitu a dlhoročný člen petičného výboru za dostavbu diaľnice na Kysuciach.
Pomenúva tak jeden z krokov, ktoré by mali kompetentní podniknúť, aby sa Kysuce vyhli dopravnému kolapsu na ceste I/11 medzi Čadcou a Žilinou.
Hoci sa s týmto názorom dlhodobo stotožňujú prakticky všetky dotknuté inštitúcie, vrátane ministerstva dopravy a rovnako sa na vec pozerajú aj zástupcovia kysuckých samospráv, skutočnosť veľa optimizmu Kysučanov nevlieva.

Hlavná budova železničnej stanici v Čadci napriek niekoľkoročným sľubom chátra a termín jej rekonštrukcie nie je známy ani dnes, podobne sú na tom aj stanice v menších obciach.
A keďže oprava mostov v Radoli a v Kysuckom Lieskovci spôsobí komplikácie na preťaženej medzinárodnej tepne už na jar tohto roku, čas hrá proti plánom, ktoré majú pomôcť odľahčiť dopravu do dostavby diaľnice na Kysuciach. Tá bude hotová najskôr v roku 2029.
V článku sa dozviete
- Ktoré železničné stanice potrebujú rekonštrukciu
- Poradca ministra dopravy Jozef Mozol prezradí ako plánujú ľuďom uľahčiť cestovanie vlakmi
- Čo konkrétne sa chystá v tejto súvislosti v Krásne nad Kysucou
- Či a kedy sa bude rekonštruovať železničná stanica v Čadci
- Kto musí dať súhlas na rekonštrukciu stanice v Čadci
- Kedy tieto plány nadobudnú reálne kontúry
Na stanici sa zastavil čas
Aby vyšiel ambiciózny plán a ľudia skutočne presadli z áut do vlakov, nestačí len posilniť spoje. Cestujúcim treba čo najviac sprístupniť a zjednodušiť cestovanie vlakom, znížiť čakacie doby.
„Najbezpečnejší spôsob prepravy bude železničná doprava. Tá musí premávať v prímestskom režime cca každých 20 minút,“ hovorí Ľubomír Jánoška.
Rekonštrukcia železničnej stanice v Čadci bola ohlásená už v roku 2019.