RADOĽA. Na frekventovanom radoľskom moste mal panovať od začiatku apríla čulý stavebný ruch. Doteraz je na moste ticho. Firma Cestné stavby Liptovský Mikuláš na stavbu ani nenastúpila.
Pri ceste autom si ho ani nevšimnete, no predsa je dôležitý. Radoľský most je dnes kľúčovou stavbou na ceste 1/11, ktorá spája Kysuce so zvyškom Slovenska.
Ide o mimoriadne frekventovaný úsek medzinárodného významu, po ktorom prejde denne 30-tisíc áut vrátane tisícok ťažkých kamiónov. O pár metrov ďalej je kritická križovatka v Radoli, ktorá patrí medzi najhoršie dopravné uzly na Slovensku.

Most v kategórii 6 - veľmi zlý stav
Obrovské pukliny, vytŕčajúce roxory, odpadávajúci betón, zhrdzavené zábradlie a nebezpečné jamy priamo na chodníku. Most ponad Vadičovský potok je už dlhé roky staticky v takom zlom stave, že spĺňa predposledný stupeň poškodenia pred reálnym ohrozením jeho zrútenia. A je už len otázkou času, kedy ho statici budú musieť uzavrieť.
„Most Radoľa sa nachádza v kategórii 6, čo znamená veľmi zlý stav. V kategórii 7 sa už mosty zatvárajú, čo si v tomto prípade neviem ani predstaviť. Všetci si uvedomujeme, aký dôležitý pre dopravu tento most je. Rekonštrukcia je viac ako potrebná a aj keď nás čaká náročné obdobie, verím, že to zvládneme,“ vyjadril sa ešte začiatkom apríla poradca ministra dopravy SR Jozef Mozol netušiac, čo bude nasledovať.

Rekonštrukcia mosta sa mala týkať hornej i spodnej stavby mostného objektu, obnovy úžitkových a technických vlastností mostov, osadenia nového premenlivého dopravného značenia či záchytných zvodidiel a vodiacich zariadení na zlepšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.