Hodinové kolóny, preplnené cesty. Nový grafikon Kysučanov do vlakov nenaženie

Nový návrh predlžuje čakacie doby.

Ministerstvo tlačí ľudí do vlakov. Návrh nového grafikonu týmto výzvam odporuje.Ministerstvo tlačí ľudí do vlakov. Návrh nového grafikonu týmto výzvam odporuje. (Zdroj: Pavol Stolárik)

KYSUCE. Nový cestovný poriadok, ktorý bol vypracovaný v súlade s plánom dopravnej obslužnosti Slovenskej republiky ministerstvom dopravy a výstavby v súčinnosti s ministerstvom financií a najmä s útvarom hodnoty za peniaze, má vstúpiť do platnosti v decembri. Cieľom je, aby Slovensko mohlo čerpať peňažné prostriedky z plánu obnovy poskytnuté od Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci ministerstvo dopravy a výstavby vyzýva Kysučanov, aby cestovali vlakom a vyhli sa tak preplnenej ceste I/11, návrh nového grafikonu týmto výzvam odporuje.

SkryťVypnúť reklamu

Revolučný grafikon

Rastislav Cenký, generálny riaditeľ sekcie stratégie dopravy na ministerstve dopravy, označil návrh nového cestovného poriadku na železniciach tak trochu za revolučný. Na železniciach sa podľa neho za posledné desaťročia neudiala žiadna významná zmena a iba sa reagovalo na poklesy počtu cestujúcich.

„Teraz sme si povedali, že potrebujeme zefektívniť dopravu, priniesť ju bližšie ľuďom a zatraktívniť ju cestujúcim,“ uviedol Cenký.

Prečítajte si Lekárka: Vitamíny ani výživové doplnky si pacient nemá naordinovať sám Čítajte 

Ministerstvo dopravy prvý raz spracovalo plán dopravnej obslužnosti. „Robíme podkladovú dokumentáciu k tomu, ako budeme organizovať a objednávať železničnú dopravu. Takéto upratovanie, aké robíme dnes u nás, spravili v západných krajinách v 80. rokoch minulého storočia. Nebola snaha tu robiť systémové zmeny,“ dodal Cenký.

SkryťVypnúť reklamu

Kritika regiónov

Návrh nového vlakového grafikonu už na verejnosti spustil vlnu kritiky, najmä v regiónoch. Občania naprieč celým Slovenskom vo veľkom začali spisovať petície proti novým návrhom cestovného poriadku najmä pre rušenie zastávok rýchlikov a obmedzovanie spojov regionálnej dopravy.

Samosprávy upozorňujú, že to môže spomaliť ich rozvoj. Je nový návrh vlakových spojov revolučný krok alebo je šitý horúcou ihlou?

„Od nového grafikonu sa rušia priame vlakové spoje Skalité Serafínov - Žilina a späť. V Čadci chýba pri prestupe nadväznosť na jednotlivé spoje, takže si počkáme napríklad aj 40 minút," napísala do redakcie MY Kysuce rozhorčená obyvateľka obce Skalité Mária Belešová

"Ráno budú musieť študenti a ľudia do práce ísť buď veľmi skoro, alebo prídu neskoro. Ako je to možné, že sa nerobí v prospech ľudí, ale práve naopak? Prosím, pomôžte ľuďom obci Skalité, Čierne a Svrčinovec pri každodennom cestovaní do práce, škôl a za zdravotnou starostlivosťou,“ pokračovala vo svojom liste.

SkryťVypnúť reklamu

Cestovať bude treba skôr, vracať sa domov neskôr

Preštudovali sme si plán dopravnej obslužnosti, z čoho by mal vychádzať aj nový revolučný grafikon a nikde sme tam nenašli, že železničná doprava slúži na dochádzku do zamestnania či študentov do škôl.

Jediným pozitívom nového grafikonu je to, že na skalitskej trati pôjdu vlaky po jej celej dĺžke, teda až do cieľovej stanice Serafínov – Zwardoň.

Oveľa horšie je však to, že dôjde k zrušeniu doterajších priamych vlakov do Žiliny a späť a veľa spojov vôbec nenadväzuje. Pri prestupe treba v Čadci čakať v niektorých prípadoch až 40 minút.

Pričom ide hlavne o robotnícke a školské spoje ráno a poobede. Aby sa ľudia dostali do práce a deti do školy načas, budú musieť ísť z miesta bydliska aj o hodinu skôr, nehovoriac o víkendoch a sviatkoch.

Mohlo by vás zaujať Rodina prišla o časť pozemku pod domom. Vydržala ho obec Čítajte 

„Je to nemysliteľné, veď ak niekto nastupuje do práce od šiestej ráno, musí zo Skalitého cestovať už o štvrtej, kým doposiaľ stačilo o piatej. To už je o hodinu skôr. Cez víkend však nestačí ani to, vtedy tento vlak nejde vôbec. Študenti, ktorí cestujú za vzdelaním do Kysuckého Nového Mesta na ôsmu hodinu, prídu do Čadce už pred pol siedmou, no na prípoj musia čakať 40 minút. Študentom cestujúcim do žilinských škôl však nebude stačiť ani tento spoj. Aby stihli začiatok vyučovania, budú musieť cestovať o hodinu skôr a v Žiline vystúpia už o štvrť na sedem,“ dodala Mária Belešová.

Podľa jej slov tu niekto tu zjavne rozdelil región na Čadcu a Žilinu, neuvedomujúc si, že ľudia cestujú za prácou do Žiliny aj z dedín, ktoré sú od Čadce vzdialené ešte vyše 20 kilometrov.

Zrušených dvanásť vlakových spojov do Čiech

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C95H5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky, Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  4. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  5. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  6. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  1. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  2. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  3. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  6. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 569
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 6 829
  3. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 6 725
  4. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 6 456
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 405
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 575
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 372
  8. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 1 739
  1. Matúš Grznár: Zaplaťte si za zdravie, alebo čakajte mesiace. Chaos v slovenských ambulanciách na vlastnej koži.
  2. Viktor Pamula: Ako docieliť viac empatie v spoločnosti ?
  3. Dávid Polák: S teroristami sa nevyjednáva. Alebo predsa...?
  4. Zdravotní Klauni: Stretnutie, ktoré prerástlo do priateľstva na celý život. Príbeh Dominika z Cirkusu Paciento
  5. Monika Albertiová: Pýtať si vodu k jedlu? Dnes sa za to takmer hanbíte. Scary Movie po slovensky
  6. Otilia Horrocks: Muck Rack, platforma, ktorá si pamätá aj za Vás.
  7. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (30.diel) - Bánovecký okruh 3.etapa
  8. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 38 696
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 32 219
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 166
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 11 146
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 586
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 256
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 997
  8. Ľudmila Križanovská: Ukrajinský taxikár zažíva každý deň šikanu 5 226
  1. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  2. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  3. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  4. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  5. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  6. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  7. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  8. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Pre malého Matiáška zháňajú pomoc.

Trpí závažnou hypotóniou.


Zľava Marián Jarabica, Ľubomír Michalík a Rastislav Michalík.

Treba byť opatrný, apeluje skúsený odborník.


Po novom má každý zákazník k dispozícii aj služby nezávislého technika z Automato.


1
Strieborná Toyota ostala zakliesnená medzi kamiónmi.

Na mieste zasahovali všetky záchranné zložky.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu