Poliaci s výstavbou finišujú, Slováci stagnujú. Na Kysuciach kolabuje doprava

V regióne kolabuje doprava, diaľnicu je napriek sľubom v nedohľadne.

Na ceste 1/11 sa tvoria dennodenne hodinové kolóny.Na ceste 1/11 sa tvoria dennodenne hodinové kolóny. (Zdroj: Pavol Stolárik)

KYSUCE. Frekventovaná cesta 1/11 cez Kysuce smerom na Žilinu je preťažená. Denne po nej prejde tridsaťtisíc automobilov, z toho dve tretiny sú tranzit a tretina kamióny.

Pri takejto intenzite dopravy sú kolóny pred križovatkou v Kysuckom Novom Meste nevyhnutnosťou. Obyvatelia Kysúc dlhé roky čakajú na dostavbu diaľnice D3. Výstavbu jej posledných troch úsekov opäť brzdí meškajúca príprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aktivisti z Kysúc blokovali premávku na priechodoch pre chodcov, cestovali s papierovými kamiónmi do Bratislavy, aby lobovali za diaľnicu D3. Protestujúcich Kysučanov z minulých rokov nahradili rekonštrukcie dvoch mostných objektov, kvôli ktorým sa vytvárajú počas celého dňa kolóny.

SkryťVypnúť reklamu

Už v roku 2020 iniciatíva D3 pre Európu, Žilinský samosprávny kraj spolu so starostami a primátormi Kysúc upozorňovali na to, že po dostavaní úsekov siete TENT v Českej republike a Poľsku vznikne na ceste 1/11 obrovský nápor.

"Nemáme zastávku pri Schaeffleri, nemáme premostenie v Radoli, neexistuje súbežná cesta medzi Ochodnicou a Kysuckým Novým Mestom, ktorá by to aspoň trochu odľahčila. Dôsledkom sú a dlho budú budú hodinové kolóny,“ vysvetlil aktivista z iniciatívy D3 pre Európu a dlhoročný bojovník za dostavbu diaľnice Ľubomír Jánoška.

„Tu nepomôže nič, len urýchlená dostavba desaťročia sľubovanej diaľnice D3. Keby Kysuce neboli súčasťou severojužného prepojenia, vystačili by si aj s existujúcou 1/11. Tridsaťtisíc vozidiel je neúnosná situácia,“ doplnil Jánoška.

SkryťVypnúť reklamu

Desaťročia sľubov

Kedy sa dočká tento roky ťažko skúšaný región diaľnice, je však otázne. Základný kameň kysuckej diaľnice položil Vladimír Mečiar ešte v roku 1996. Prešlo 26 rokov a diaľnica, ktorá má odľahčiť preťaženú dopravu na Kysuciach, nie je dobudovaná ani len do polovice. Doposiaľ každá vláda považovala dostavbu diaľnice D3 za prioritu, no ostalo len pri sľuboch.

Prečítajte si tiež Opravujú dva mosty, stavajú privádzač. Na Kysuciach kolabuje doprava Čítajte 

V roku 1996 došlo k rozostavaniu obchvatu Čadce v polovičnom profile, a v roku 1997 k rozostavaniu prihraničného úseku pri Skalitom. Vladimír Mečiar avizoval dostavbu diaľnice v roku 2005. Nedostatok finančných prostriedkov a malý záujem štátu na výstavbe tejto diaľnice vyvolali po roku 1998 pozastavenie výstavby oboch rozostavaných úsekov.

Stavba sa dlhé roky odkladala, platnosť stratila štúdia uskutočniteľnosti aj EIA – posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Oba dokumenty treba urobiť nanovo, aby Slovensko dostalo na diaľnicu európske peniaze. Ako sa pre TV JOJ vyjadril generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák, tieto procesy ešte potrvajú.

SkryťVypnúť reklamu

„Tá príprava bude trvať ešte niekoľko rokov, určitú dobu bude trvať aj vysúťaženie stavby a potom aj samotná realizácia tohto úseku. Bojím sa, že do roku 2030 túto diaľnicu stále nebudeme mať,“ informoval Palčák.

Nedodržiavanie termínov

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C99VB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 278
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 102
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 393
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 063
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 896
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 672
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 429
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 123
  1. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  2. Andrea Podešvová: Keď slovenský slávik nevie, či lepšie je mlčať
  3. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  4. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  5. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  6. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  7. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  8. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 623
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 704
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 11 946
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 394
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 687
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 975
  7. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 933
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 124
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Protipovodňový val umiestnili aj k Bukovskému mostu. V lokalite vlani zatopilo viaceré firmy i drobné prevádzky.

Mesto vlani zasiahla polstoročná povodeň.


a 1 ďalší 2

Vydali výstrahu tretieho stupňa.


TASR
Pohárová súťaž priniesla opäť zaujímavé rozlosovanie.

Do súťaže sa prihlásilo jedenásť kysuckých klubov.


hľadaná_ZÁHORNACKÁ_Magdaléna

Príkaz na zatknutie vydal súd v Trenčíne.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  2. Andrea Podešvová: Keď slovenský slávik nevie, či lepšie je mlčať
  3. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  4. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  5. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  6. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  7. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  8. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 623
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 704
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 11 946
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 394
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 687
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 975
  7. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 933
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 124
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu