TURZOVKA. Janu Belkovú k prvej rozprávkovej knihe hnala túžba po ilustrácii. Začala písať príbehy, pretože chcela maľovať. Jej cieľom bolo spojiť filozofické uvažovanie s rozprávkovým dejom. V prvotných ilustráciách sa snažila vystihnúť medziľudské vzťahy a vzťah človeka s prírodou.
Prvá konkrétna ilustrácia vznikla až s prvou rozprávkou Štyri ročné obdobia. Príbeh nesie veľmi dôležitú myšlienku, že pravda sa nachádza v univerzálnych zákonoch prírody a nikdy nemôže vychádzať z individuálnych pohľadov.
Spisovateľka v knihách kombinuje vtipné dialógy so zaujímavou zápletkou.
Rukopisy mala v šuplíku takmer dva roky. „Neskôr som dala príbehy ohodnotiť spisovateľom aj výtvarníkom, ktorí ma k vydaniu povzbudzovali. A tak prvá knižka uzrela svetlo sveta,“ hovorí autorka.

Knižky plné fantázie a výnimočných osudov
Vymýšľanie rozprávok je veľmi náročné. Autorka ich píše buď na základe prežitého, alebo si vytýči kľúčové pojmy, ktoré potom rozvíja a napíše príbeh. A ako na rozprávky reaguje jej deväťročný syn?
„Syn je skôr technický typ. Obľubuje matematiku, informatiku a vo voľnom čase hráva šach. O rozprávkach sa radím s mamou. Vždy jej posielam hotový rukopis, keď je knižka dokončená. A hoci som tvrdohlavá, na jej názore mi záleží. Vždy mi úprimne povie, ktorá rozprávka sa jej páči viac a ktorá menej. Hoci mám väčšinou pozitívnu spätnú väzbu, vie byť aj kritická,“ tvrdí spisovateľka.
Knižky plné fantázie a výnimočných osudov sú tvorené samostatnými príbehmi. V tvorbe ju ovplyvnili rozprávky Hansa Christiana Andersena a bratov Grimmovcov. „Najbližšia mi je však Božena Nemcová a jej Zlatá a Strieborná kniha rozprávok, ktorú ilustroval výnimočný maliar, ilustrátor a grafik, Štefan Cpin, “ hovorí Jana Belková.

A hoci sama najradšej siahne po hororových príbehoch, nebráni sa myšlienke, že by v budúcnosti napísala poviedky vo forme dialógov dvoch mladých ľudí.