Úsek trate medzi Čadcou a Žilinou zaradili České dráhy medzi najhoršie, hoci prešiel rekonštrukciou

Manažéri českého štátneho dopravcu poukazujú na zlý stav koľajníc a výhybiek.

Na železničnej stanici v Žiline sa vykoľajil vlak SuperCity Pendolino.Na železničnej stanici v Žiline sa vykoľajil vlak SuperCity Pendolino. (Zdroj: TASR)

KYSUCE. Po vykoľajení vlakovej súpravy SuperCity Pendolino v Žiline začiatkom marca došla českému štátnemu prepravcovi Českým dráham trpezlivosť so stavom slovenských železníc a poukazujú na zlý stav koľají a výhybiek, po ktorých jazdia medzinárodné vlaky.

Manažéri Českých dráh poslali v tejto súvislosti sťažnosť vedeniu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), v ktorom žiadajú nápravu.

Úsek medzi Čadcou a Žilinou, ktorý bol pred desiatimi rokmi zrekonštruovaný, zaradili medzi najhoršie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Tento, niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR aj súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR,“ reagovalo vedenie Českých dráh v liste pre ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Česi dokonca vyzvali slovenské vedenie železníc, aby železnice opravili, inak od ŽSR budú žiadať finančnú kompenzáciu za časté opravy ich súprav, ktoré sa kazia na našich tratiach.

Prečítajte si Odpočinkové miesta na Javorníckej magistrále sú zničené, potrebujú rekonštrukciu Čítajte 

"V prípade, že nebude pristúpené k náprave v prijateľnom časovom horizonte, budeme nútení zvýšené náklady na údržbu vozidiel a finančné náklady spojené so vznikom mimoriadnych udalosti nárokovať po ŽSR," cituje Denník N list podpísaný Jiřím Ješetou, námestníkom generálneho riaditeľa ČD, adresovaný riaditeľovi ŽSR Miloslavovi Havrilovi.

Zlý a život ohrozujúci stav tratí

Na zlý a život ohrozujúci stav železníc upozorňuje aj Asociácia železničných dopravcov Slovenska. Tá pripomína, že dôsledkom kritického stavu koľají a výhybiek Slovensko obchádzajú tranzitné nákladné vlaky.

SkryťVypnúť reklamu

"Tiež rozvoz tovaru z Viedne zákazníkom na západnom Slovensku kamiónmi namiesto dopravy vlakom do terminálu v Dunajskej Strede,“ poznamenal generálny riaditeľ asociácie Benka.

Mohlo by vás zaujať Šoféri si kolóny na Kysuciach krátia cez Oškerdu, cez obec jazdia aj stovkou Čítajte 

Na sociálnej sieti asociácia uviedla, že cesty sú pre firmy, ktoré prevážajú tovar zaujímavejšie ako železnica. Objem prepravovaného tovaru na cestách minulý rok stúpol o 4,2 percenta. Naopak, objem prepravovaného tovaru po železnici sa znížil až o šesť percent.

Hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová pre TASR poznamenala, že železnice si uvedomujú súčasný stav svojej infraštruktúry. Podľa nej je známe, že ŽSR sú podfinancované zo strany štátu, pričom len na rok 2023 potrebujú na odloženú údržbu približne 33 miliónov eur.

„Tieto peniaze nie sú určené na modernizáciu, ale na odstránenie nežiaduceho stavu, ktorý nám každoročne vzniká z nedostatočného dofinancovania,“ uviedla Achbergerová. Železnice dúfajú, že aj apelovaním na kompetentných k takýmto udalostiam v budúcnosti pomocou dofinancovania nebude dochádzať.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Doležal považuje dokončenie D3 v roku 2030 za reálne. Kysučania sú skeptickí a Poliaci nás varujú Čítajte 

Ministerstvo dopravy sa stotožňuje s viacerými výhradami Českých dráh.

„Ministerstvo bude naďalej pri tvorbe rozpočtu a pri jeho revíziách apelovať na to, aby sme dostali na opravy a rekonštrukcie viac peňazí, ako dostávame dnes. Čo sa týka náhrady škôd, ŽSR sú voči takýmto udalostiam poistené,“ uviedla pre TASR hovorkyňa ministerstva Miriama Švikruhová.

Úsek medzi Žilinou a Čadcou prešiel rekonštrukciou

Českí železničiari označili za najhorší úsek medzi Bratislavou a Štúrovom a potom trať Čadca – Žilina – Košice. Pritom úsek medzi Žilinou a Čadcou prešiel rekonštrukciou pred desiatimi rokmi a úsek od Čadce po hranice s Českou republikou a Poľskom rekonštruujú v tomto období.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9MCW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 572
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 628
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 016
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 593
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 427
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 786
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 248
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 220
  1. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  2. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  3. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  4. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  5. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  6. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  7. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  8. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 025
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 992
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 168
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 652
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 495
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 355
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 070
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 680
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  2. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  3. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  4. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  5. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  6. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  7. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  8. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 025
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 992
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 168
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 652
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 495
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 355
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 070
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 680
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu