(pokračovanie z predchádzajúceho čísla)
Druhá časť otázky sa dotýkala postupu pri uplatňovaní vád z nesprávne poskytnutej služby. Samotná služba napríklad ubytovanie je poskytnuté vadne ak nie je poskytnuté v dojednanej kvalite alebo v dojednanom množstve /rozsahu, kvantite/ alebo v čase dojednanom v zmluve o obstaraní zájazdu. Zodpovednosť cestovnej kancelárie je pri tom vymedzená ustanovením § 741j Občianskeho zákonníka a nie je rozhodujúce kto danú službu má zabezpečiť. Uvedené znamená, že z právneho hľadiska pre Vás ako objednávateľa je nerozhodujúce, či predmetnú službu mala priamo zabezpečiť cestovná kancelária alebo iný jej dodávateľ na základe tzv. subdodávateľských vzťahov. Samozrejme, že pre cestovnú kanceláriu existujú liberačné dôvody, kedy sa môže zbaviť svojej zodpovednosti a to, že vadnosť plnenia nezavinila cestovná kancelária ani jej dodávatelia a bola spôsobená objednávateľom, treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním zájazdu, alebo nepredvídateľnou udalosťou.
Postup uplatnenia nárokov z chybného plnenia je upravený nasledovne. V prípade nespokojnosti so službami ste povinný požiadať dodávateľa služieb / napr. na recepcii hotela/ alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie /spravidla sprievodca/ právo na odstránenie chybne poskytnutej služby, a to bezodkladne. O tomto právnom úkone sa vyhotoví písomný záznam. Predmetný písomný záznam bude následne podkladom na uznanie nárokov z nesprávne poskytnutej služby. Nároky z chybne poskytnutej služby po spísaní záznamu ste následne po skončení zájazdu povinný v prekluzívnej lehote 3 mesiacov od skončenia zájazdu uplatniť písomnou formou u cestovnej kancelárie. Nárokmi z takto vadne poskytnutej služby bude najmä vrátenie rozdielu ceny medzi ponúkanými službami a poskytnutými službami, prípadne náhrada škody, ak vám bola spôsobená. V prípade neuskutočnenia zájazdu prekluzívna lehota 3 mesiacov začína bežať odo dňa, kedy sa mal podľa zmluvy zájazd skončiť. Ak si svoje práva v tejto lehote neuplatníte, má to za následok zánik vášho nároku z chybného plnenia.
Radí vám JUDr. M. Stopka