Padol verdikt. O slipoch a spermiách v reklame rozhodovala Rada pre reklamu

Petíciu proti reklame podpísali tisíce ľudí.

Reklama pobúrila niektorých Slovákov.Reklama pobúrila niektorých Slovákov. (Zdroj: Slovak Telekom)

Tohtoročná vianočná kampaň Slovak Telekomu štuchla do pomyselného osieho hniezda. Azda len reklama o zuboch dohora toľkou zaujala Slovenskú verejnosť, ako reklama, v ktorej sa mladík vracia domov na vianočný večierok.

Na dotieravé otázky príbuzných o škole či vzťahoch odpovedá vlastnými rýmami, zasadenými do známej vianočnej melódie. Z úvodného „Ó, čas vianočný, ó, čas vianočný, dnes ma čaká večer náročný“ postupne predchádza na „dievča nehľadám“ a „tesné slipy ničia spermie“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na základe mnohých sťažností riešila túto reklamu na svojom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu s cieľom zistiť, či došlo k porušeniu etického kódexu reklamnej praxe platného na území Slovenskej republiky. Stanovisko vydala v piatok 24. novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Petíciu podpísali tisíce ľudí

Časť ľudí tieto formulácie pochopila tak, že ústredná postava šotu odkazuje na svoju sexuálnu orientáciu, prípadne sa im nepáči exaktná anatomická terminológia. Na sociálnych sieťach operátora dostala kampaň množstvo negatívnych reakcií, vznikla tiež bizarná petícia za zrušenie jej vysielania.

Petíciu na stránke petície.sk, ktorá sa týka tejto reklamy, podpísalo viac ako 15 tisíc ľudí.

Súvisiaci článok Manažér Telekomu: Hejt nás prekvapil, na šot s lesbickým párom nikto neútočil (rozhovor) Čítajte 

"My dolu podpísaní nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom," uvádza sa v popise petície.

Operátor hovorí o nedorozumení

Riaditeľ divízie spotrebiteľského trhu Slovak Telekomu Mladen Mitič, ktorého tím kampaň pripravoval, hovorí o nedorozumení: „Bolo to pochopené v kontexte, ktorý tam nie je.“

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaký šot sa vysiela v ďalších deviatich krajinách, kde pôsobí vlastník Slovak Telekomu, teda skupina Deutsche Telekom. Negatívne reakcie však prichádzajú len zo Slovenska.

„Aj vďaka tejto kampani vidíme, čo sa v spoločnosti deje, a že eskalácia nenávistných prejavov je niečo, s čím sa budeme stretávať,“ zhodnotil Mladen Mitič v rozhovore pre INDEX.

Mohlo by vás zaujať Chválil Magáta a Breivika, ponúkal peniaze za strieľanie migrantov. Kysučana odsúdili za extrémizmus Čítajte 

Zároveň uviedol, že zámerom reklamy nebolo otvoriť tému, ktorá je pre mnohých Slovákov kontroverzná.

"Neočakávali sme, že 90 percent negatívnych reakcií sa bude týkať hypotetickej situácie, ktorá tam v skutočnosti nie je, a to, že chlapec v šote je gej. Ak sme s niečím problém očakávali, tak skôr s explicitným použitím slova „spermie“, hoci aj to je pre mnohých ľudí úplne normálne," doplnil Mitič.

SkryťVypnúť reklamu

Rada pre reklamu pochybenie nevidí

Rada, ako združenie etickej samoregulácie, zaevidovala sťažnosť od viacerých fyzických osôb voči vianočnému TV spotu „Vzájomný rešpekt je ten najkrajší darček“, zadávateľa Slovak Telekom. Sťažovatelia poukazujú na textáciu reklamy, v rámci ktorej odznejú tieto texty v znení „Teta sa pýta, či som sám, nevie, že dievča nehľadám.“ a „Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAJEA na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Spermie

Súvisiace témy: Vianoce 2025
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 943
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 115
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 079
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 106
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 624
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 598
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 431
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu