Tlačenica, nervozita a nedôstojné cestovanie. Železničiari sľubujú na trase z Makova do Čadce nápravu

Situácia by sa mala zlepšiť koncom februára.

Tlačenica je na dennom poriadku.Tlačenica je na dennom poriadku. (Zdroj: Mariana Bernátová)

TURZOVKA/ČADCA. Ráno ľudia dúfajú, aby sa vôbec dostali do vlaku. Uvažovať nad pohodlnou cestou je takmer nereálne. Po príchode vlaku sa na nástupišti začnú zhromažďovať davy ľudí, každý chce byť vo vagóne medzi prvými.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa aj dnu dostanú, nájsť miesto je hotový luxus. V jedinom vagóne sú natlačení, stoja aj na schodíkoch. Niektorí sa do vozňov nedostanú, ostávajú nešťastne stáť na peróne a musia počkať na ďalší spoj. Tak vyzerá cestovanie v rannej špičke z Makova do Čadce.

Na situáciu nás upozornila čitateľka Mariana Bernátová. Podľa jej slov je síce pekné, že na trase Skalité-Čadca pribudli vlaky, no treba sa pozrieť aj na druhú stranu mince, konkrétne na trasu Čadca-Makov, kde je radený napriek rannej špičke často jeden vozeň.

SkryťVypnúť reklamu

Ide pritom o dôležitý ranný spoj, ktorým cestujú ľudia do práce a žiaci do školy. Nadväzuje naň aj prípoj do Žiliny.

Prečítajte si tiež Pohltila ich džungľa, rozkradli zlodeji. Na Kysuciach obnovili zničené židovské cintoríny Čítajte 

Niektorí ľudia sa vo vlaku správajú bezohľadne, bojujú o kúsok voľného miesta. Svoje si užijú aj mamičky s deťmi, ktoré ráno cestujú do okresného mesta k lekárovi. Problém udržať sa majú aj starší ľudia opretí v chodbičke o stenu vagóna podopierajúc sa barlami.

Makovskej strele ubrali vagóny

„V rannej špičke na trase z Čadce do Makova šiel dnes jeden vagón a v opačnom smere Makov- Čadca boli dva vagóny. Už v stanici Turzovka boli ľudia natlačení, majú problém nastúpiť. A to vlak mal ešte ďalšie štyri zastávky. V Staškove sa už nevošli do vlaku,“ opísala situáciu čitateľka s tým, že aj ten jediný vagón sa často kazí, ľudia musia čakať vyše hodiny na ďalší spoj.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je jediná, ktorá ma s cestovaním vlakom na tejto trase v rannej špičke problémy. Rovnako sa posťažovala na pretrvávajúce problémy aj Ivana Jandová, ktorá adresovala aj otvorenú sťažnosť prevádzkovateľovi železničnej dopravy. Za zaplatené cestovné žiada adekvátnu službu.

Mohlo by vás zaujať Na postihnutú dcérku ostala mladá mamička z Kysúc sama. Rehabilitácie stoja stovky eur Čítajte 

„Som človek, ktorý vymenil auto za hromadnú dopravu a pravidelne cestuje vlakom. Nerozumiem prečo sa zo štandardných štyroch vozňov, ktoré už rok nejazdia, stali tri vozne a neskôr iba dva, dnes ráno išiel iba jeden vozeň. Je nemysliteľné, aby v pondelok ráno, keď idú študenti do školy a pracujúci do práce, aby sa už na druhej zastávke tlačili v jednom vozni a to podotýkam, ešte vozeň z čias Márie Terézie,“ napísala rozhorčená cestujúca.

Ľudia si počkajú ešte mesiac

Podľa vyjadrenia Dominika Drevického z odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko by sa situácia mala zlepšiť koncom februára, kedy sa z hlavnej opravy vrátia do prevádzky dve prepravné jednotky.

SkryťVypnúť reklamu

„Na trati môže dochádzať k dočasným obmedzeniam v dôsledku nevyhnutných opráv vozidiel, čo môže našim cestujúcim spôsobiť nepohodlie. Tieto kroky sú však dôležité pre udržanie kvality a bezpečnosti našich služieb,“ informoval Drevický s tým, že plánovanie kapacity vlakových súprav robia v súlade s požiadavkami ministerstva dopravy a berú do úvahy aktuálne prúdy cestujúcich

Doplnil, že Železničná spoločnosť Slovensko si uvedomuje význam pružnej a spoľahlivej prepravy. Najmä počas dopravných špičiek a snaží sa aktívne reagovať na potreby cestujúcich, preto pozorne monitoruje počet osôb využívajúcich vlakovú dopravu.

Prečítajte si tiež Vo svojej zbierke má 556 šálov. Vďaka nemu sú tie slovenské v Brazílii či dokonca v Ázii Čítajte 

„Na vyťaženej trase Čadca – Turzovka, kde sa počet cestujúcich v čase dopravnej špičky pohybuje medzi 100 – 170 osobami, nasadzujeme zdvojené súpravy s celkovou kapacitou 222 miest na státie a 166 miest na sedenie, aby sme zabezpečili bezpečnú a plynulú prepravu,“ dodal Dominik Drevický z odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko.

Pomôže radnica

Cestujúci sa v prípade problémov môžu obrátiť na samosprávy. Tie posúvajú sťažnosti aj námety na zlepšenie Železničnej spoločnosti. Rovnako je to aj v prípade, keď odchody vlakov nenadväzujú na autobusové linky.

"V poslednej dobe neevidujeme sťažnosti na počet vlakových súprav na trase Čadca-Makov," vyjadril sa primátor Turzovky Ľubomír Golis.

Podľa jeho slov sa sťažnosti vyskytovali v minulosti hlavne na prípoje autobusovej dopravy z priľahlých dolín, ktoré boli postúpené zriaďovateľovi integrovaného dopravného systému Žilinskému samosprávnemu kraju a sú postupne zapracované do grafikonu.

"V prípade problémov sa môžu cestujúci obrátiť na svojich poslancov, starostov či primátorov. Určite im budú nápomocní. Je to lepšie, ako písať sťažnosti na sociálne siete," dodal Golis.

Železnice Slovenskej republiky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 831
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 714
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 438
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 313
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 028
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 802
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 132
  1. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  2. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  3. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  4. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  5. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  6. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  7. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  8. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 562
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 15 391
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 906
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 669
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 085
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 824
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 573
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 154
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  2. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  3. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  4. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  5. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  6. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  7. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  8. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 562
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 15 391
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 906
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 669
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 085
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 824
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 573
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 154
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu