Sever Slovenska čaká kolaps dopravy. Začnú stavať D3-ku, spustia autostrádu z Poľska

Okrem ciest zažije zaťažkávaciu skúšku aj železnica.

Prvým úsekom, ktorý sa začne stavať má byť horelica-OščadnicaPrvým úsekom, ktorý sa začne stavať má byť horelica-Oščadnica (Zdroj: Pavol Stolárik)

KYSUCE. Už teraz je to katastrofa, no rok 2025 bude pre dopravu cez Kysuce kritický. Ministerstvo dopravy plánuje spustiť výstavbu dlho očakávanej diaľnice D3, začať sa má aj trikrát odložená rekonštrukcia kľúčového mosta v Čadci. K tomu treba pripočítať nárast tranzitnej dopravy z novej rýchlostnej cesty S1, ktorú Poliaci spustia v budúcom roku.

Aby toho nebolo málo, v roku 2026 má začať aj modernizácie železničnej trate z Krásna nad Kysucou do Čadce a výstavba železničného terminálu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už dlhé roky nekonečné kolóny na medzinárodnej ceste I/11 sťažujú vodičom cestu z Čadce do Žiliny. Počas pracovných dní si kvôli tranzitu z Poľska a Českej republiky postoja v dopravnom lieviku pred radoľskou križovatkou pri Kysuckom Novom Meste desiatky minút.

SkryťVypnúť reklamu

Iné to nebolo ani počas minulého týždňa. Dopravný servis hlásil zdržanie 40 minút, no reálne stáli v trinásť kilometrov dlhej kolóne autá už od Krásna nad Kysucou.

Súvisiaci článok Diaľničný privádzač na Kysuciach mešká už pol roka. Bude drahší o tri milióny Čítajte 

Cesta do Žiliny sa tak predĺžila z tridsiatich minút na dve hodiny a namiesto dopravnej tepny pripomínala odstavné parkovisko. Upchávali sa aj obchádzkové trasy cez Dunajov, z opačnej strany cez Rudinku.

Veľká stavba, ešte väčšia trpezlivosť

Na úplný dopravný kolaps v budúcom roku sa ľudia začínajú pripravovať v súvislosti s avizovaným začiatkom výstavby tridsať rokov sľúbenej diaľnice D3. Z jednej strany sa tešia, z druhej strany majú obavy, čo sa stane s dopravou, keď po cestách začnú premávať ťažké mechanizmy a nákladiaky prepravujúce stavebný materiál. Budú musieť znášať rôzne obmedzenia a vyzbrojiť sa nekonečnou trpezlivosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi Čadcou a Žilinou chýba 24 kilometrov kysuckej diaľnice D3. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začne hľadať zhotoviteľa prvého z troch chýbajúcich úsekov diaľnice už tento mesiac.

„D3 je vo vysokom štádiu prípravy. Našou ambíciou je každý druhý mesiac vyhlasovať verejné obstarávanie na zhotoviteľa. V máji bude prvé, v júli druhé a v septembri tretie. Verím, že súťaže nastavíme tak, aby sme sa do budúcna vyhli odvolaniam,“ vyjadril sa minister dopravy Jozef Ráž vo videu na sociálnej sieti, v ktorom informuje o aktuálnych a plánovaných stavbách.

Prečítajte si tiež Cesty a tankodrómy zrekonštruujú za milióny eur. Vieme, o ktoré úseky pôjde Čítajte 

Po ukončení verejného obstarávania bude podpísaná s vybratým uchádzačom zmluva, v ktorej bude stanovená doba výstavby úseku na tri roky.

„Naším cieľom je podpísať zmluvy so zhotoviteľmi možno už koncom tohto roka a začiatkom budúceho roka začať stavať,“ dodal minister.

SkryťVypnúť reklamu

Doprava zhustne, Poliaci spustia rýchlostnú cestu

Práve v budúcom roku má odovzdať motoristom nový úsek rýchlostnej komunikácie S1 náš severný sused. Tá je rovnako ako kysucká diaľnica D3 súčasťou medzinárodnej trasy medzi Baltským a Jadranským morom, hrozí teda zahltenie medzinárodnou dopravou. Poľské Generálne riaditeľstvo pre štátne cesty a diaľnice informovalo o urýchlení prác.

„Na 8,5 kilometrovom dosiahla pokročilosť prác viac ako 80 percent, na väčšine mostných objektov zostávajú už len dokončovacie práce a montáž zariadení. Ak všetko pôjde dobre, otvorenie celého úseku S1 sa očakáva v roku 2025. Radosť z nej budú mať najmä všetci tí, ktorí sa touto trasou vyberú počas dovolenkovej sezóny do južnej Európy,“ uviedlo generálne riaditeľstvo.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CAUTY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 293
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 632
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 090
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 324
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 528
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 413
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 412
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 366
  1. Tomáš Kuvik: Ilúzia za displejom: Vidíme skutočný život, alebo len kulisy?
  2. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  3. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok 2025
  4. Martin Šuraba: Líška a samozrejmosť
  5. Soňa Fröhlichová: Gstaad – švajčiarsky alpský klenot, najväčšie európske podujatie country hudby Country Night
  6. Filip Svetlošák: Nechajte sa zavrieť do truhly alebo poďte hľadať bratislavské neóny
  7. Veronika Pirošík Mešková: O VŠ praktickosti, tvorbe pre deti či adopcii (rozhovor so speváčkou a hudobníčkou Kristínou Bartošovou)
  8. Igor Vojtek: Ako na dezinformácie?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 486
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 268
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 135
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 464
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 011
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 813
  7. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 229
  8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 126
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


1
Požiar dostali pod kontrolu až krátko pred obedom.

Požiar vnikol úmyselným zapálením.


Tri dni a tri noci v horách. Batoh na chrbte, stan nad hlavou, nohy na chodníku. Aktuálne počasie je ideálne na túry. Radíme, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam a na čo si dať pozor.


1
Ilustračné foto.

Uchránené hodnoty presiahli 10 000 eur.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu