Krásno nad Kysucou hviezdou dopravného servisu, ľudia sa sťažujú na cestných pirátov

Z miestnych cestičiek sa stal pretekársky okruh.

Nákladiaky sa na cestu sotva zmestia, ohrozujú chodcov. Nákladiaky sa na cestu sotva zmestia, ohrozujú chodcov. (Zdroj: Pavol Stolárik)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Krásno nad Kysucou sa v posledných týždňoch nedobrovoľne stalo „hviezdou“ dopravného spravodajstva.

V reláciách moderátori dennodenne upozorňovali na dlhé kolóny kvôli oprave mostného záveru cesty prvej triedy na hlavnom ťahu medzi Čadcou a Žilinou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práce na takmer najvyťaženejšej ceste na Slovensku, po ktorej prejde denne 30 tisíc automobilov, trvali tri týždne.

Z miestnej cesty pretekársky okruh

Vodiči v kolónach trávili aj desiatky minút. Tí, ktorí poznajú región, sa pokúšali upchatému miestu vyhnúť, cestu si urýchľovali po miestnych komunikáciách. Ľudia z mestských častí Blažkov a Zákysučie zvyknutí sa dopravný kľud tak mali o zábavu postarané. Neraz boli ohrozovaní vodičmi uháňajúcimi po úzkych cestách.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si Neskôr, drahší, ale predsa stojí. Nový privádzač testovali cyklisti a korčuliari Čítajte 

„Je to veľmi nebezpečné. Akoby tu bol pretekársky okruh, cesta je úzka, nie sú tu chodníky. Vodiči sa náhlia, predbiehajú, keď sa inak nedá, treba uskočiť z cesty do priekopy,“ posťažoval sa Ivan Jašek z mestskej časti Blažkov.

„Normálne tu ide o život, s kočiarom je to veľké riziko, hlavne keď idú nákladiaky. Dva sa na cestu takmer nezmestia. No čo mám robiť? Sedieť tri týždne doma, kým opravia cestu? Vodiči by sa mali zamyslieť a byť trochu tolerantnejší,“ pridala sa Martina Šadláková, ktorá si to po ceste zamierila so synom Markom na detské ihrisko.

Kamionisti zákaz porušujú

Napriek zákazu prejazdu nákladiakov sa po miestnych cestičkách valia kamióny. Dokázať, že v Krásne nemajú vykládku, nedokáže nik. Mohutné nákladné autá ničia cesty, chodníky aj domy, nahnuté to má aj staručký kamenný most z roku 1835.

SkryťVypnúť reklamu

„Stačí, keď je na hlavnej ceste nehoda, alebo dopravné obmedzenie. Kamióny sa tu sotva zmestia, trasú sa múry, omietka sa sype, všade je plno prachu. Keď vyjdeme na cestu, musíme si s vnúčatami dávať veľký pozor, aby sme neskončili pod kolesami nejakého uponáhľaného šoféra,“ doplnila miestna obyvateľka Helena Sýkorová.

Päťkrát hustejšia doprava

Krásňanaská radnica nainštalovala počas opráv medzinárodnej cesty I/11 na miestnu komunikáciu sčítacie zariadenie. Výsledky ukázali, že na ceste, po ktorej prejde cez deň dvetisíc vozidiel, sa hustota dopravy zvýšila takmer päťnásobne. Aj počas prázdnin zariadenie napočítalo takmer desať tisíc áut. Kolóny pred semaforom na železobetónovom moste siahali počas dopravnej špičky z jednej časti mesta na druhú.

SkryťVypnúť reklamu
Mohlo by vás zaujať Bociania nádielka, na Kysuciach hlásia rekordný počet mláďat. Jedno sa zranilo, bojuje o život Čítajte 

„Žiadali sme aj políciu, aby zakročila proti cestným pirátom, no z kapacitných dôvodov tam nemôžu stáť celý deň,“ vyjadril sa primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.

Podľa jeho slov by situáciu pomohlo vyriešiť osadenie radaru, no mestská polícia stále nemá kompetencie na jeho prevádzku.

„Práve mestská polícia pozná problematické úseky na mestských komunikáciách, kde vodiči najčastejšie porušujú prikázanú rýchlosť. Okrem príjmu do mestskej pokladnice by to malo vplyv hlavne na bezpečnosť na cestách,“ doplnil Jozef Grapa s tým, že rovnaká situácia, ako je v mestskej časti Blažkov, je aj v Zákysučí.

"Sú tu postavené byty, je tu železničná stanica, ľudia chodia do práce, deti do školy. Nespratní vodiči ich dennodenne ohrozujú rýchlou jazdou, dochádza k rizikovým situáciám. Ak aj polícia meria rýchlosť, je to len čiastočné riešenie, okamžite sa o tom hovorí v dopravnom servise, vodiči na chvíľu dajú nohu z plynu dole. Po odchode polície je to opäť rovnako nebezpečné," dodal primátor Krásna nad Kysucou.

Najväčšia skúška však bude čakať Krásno nad Kysucou počas výstavby diaľnice D3, ktorá by mala začať v roku 2025. Vtedy bude do Krásna nad Kysucou presmerovaná doprava z celej cesty I/11.

Nový zákon predložia budúci rok

Nový zákon o obecnej polícii, ktorý by rozšíril a spresnil právomoci mestskej (obecnej) polície, prešiel vládou už v apríli minulého roku. Prešiel do parlamentu, do druhého čítania sa však nedostal.

Jeho zásadnou zmenou je aj rozšírenie právomocí mestských (obecných) policajtov o kontrolu rýchlosti. Obciam by tak bolo umožnené prejednávať formou objektívnej zodpovednosti aj prekročenia najvyššej dovolenej rýchlosti, ktoré budú zaznamenané stacionárnymi radarmi (konštrukčne pevne spojenými so zemou).

Prečítajte si tiež Na horúčavy nie sú Kysučania zvyknutí, klimatizácie a ventilátory nakupujú až s príchodom trópov Čítajte 

Na základe záverov marcového pracovného stretnutia na policajnom prezídiu sa nadviaže na vlaňajší návrh zákona o obecnej polícii.
Upravia, resp. doplnia sa pritom nové ustanovenia vyplývajúce z aplikačnej praxe obecných polícií. Pre MY Noviny to potvrdilo ministerstvo vnútra.

"Pôjde teda o nový zákon, predložiť ho plánujeme v lete budúceho roka. Upravovať bude základné legislatívne vymedzenia pri vykonávaní zákrokov, všeobecné i konkrétne oprávnenia, ako aj použitie donucovacích prostriedkov či strelnej zbrane," upresnil hovorca rezortu Matej Neumann.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 557
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 980
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 255
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 643
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 313
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 729
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 416
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 167
  1. Štefan Šturdzík: Zadar.
  2. Janka Bittó Cigániková: Ak si chce minister Šaško zachovať aspoň zvyšky cti, mal by konať
  3. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  4. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  5. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  6. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  7. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  8. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 500
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 727
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 054
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 743
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 799
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 259
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 5 455
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 368
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Zadar.
  2. Janka Bittó Cigániková: Ak si chce minister Šaško zachovať aspoň zvyšky cti, mal by konať
  3. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  4. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  5. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  6. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  7. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  8. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 500
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 727
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 054
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 743
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 799
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 259
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 5 455
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 368
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu