RADOĽA. Vodiči prechádzajúci po dennodenne upchatej ceste I/11 z Čadce do Žiliny cez Kysucké Nové Mesto môžu v týchto dňoch pozorovať, že cesta je o niečo rýchlejšia.
Aj keď sa vodičom zdalo, že semafory na kľúčovej križovatke v Radoli nie sú v poriadku, o poruchu nejde. Môže za to nové nastavenie svetelného intervalu. Polícia s v týchto dňoch pokúša zistiť optimálnu dĺžku intervalu zelenej a znížiť tak tvorbu kolón, ktoré dennodenne obťažujú vodičov.
Polícia v spolupráci so správcom cestnej svetelnej signalizácie začala v pondelok 2. decembra s monitoringom ciest ústiacich do frekventovanej radoľskej križovatky a analyzuje dopravné prúdy a zápchy v ranných a poobedných špičkách na cestách I/11 (Čadca-Žilina), III/2052 (Radoľa-Nesluša), III/2054 (Radoľa-Horný Vadičov) a privádzači D3 v okrese Kysucké Nové Mesto.
„Z dôvodu zníženia kolón a zlepšenia plynulosti na ceste I/11 v čase dopravných špičiek, teda v čase od pol piatej do deviatej ráno a v čase od pol tretej do šiestej popoludní bol predĺžený interval zeleného signálu na hlavnom ťahu, čo znamená skrátenie dĺžky zeleného signálu na vedľajších komunikáciách,“ informovala polícia na sociálnej sieti.

Táto zmena však nepotešila obyvateľov Vadičovskej doliny ani Kysuckého Nového mesta, kde došlo automaticky k nadmernému hromadeniu vozidiel z oboch smerov.
„V súčasnosti evidujeme zhoršenie kvality pohybu dopravného prúdu na ceste III/2054 z Vadičovskej doliny v čase rannej špičky, preto predlžujeme z tohto smeru dĺžku zeleného signálu a toto opatrenie následne vyhodnotíme,“ dodala polícia.
Úpravu svetelnej signalizácie a kvalitu pohybu dopravného prúdu vyhodnotia až po zapracovaní všetkých navrhnutých opatrení.
Kolóny z hlavnej na vedľajšie cesty
Vodiči z Vadičovskej doliny hromžia, príliš krátky interval im komplikuje prejazd. Na zelenú prejde len šesť áut. Vodiči sa tak musia obrniť trpezlivosťou.
Starosta Radole Anton Tkáčik sa na sociálnej sieti vyjadril, vraj nové nastavenie spôsobilo zadanie „odniekiaľ zhora“ stoj čo stoj spriepustniť cestu I/11 bez ohľadu na ľudí, ktorí tu žijú a nemajú možnosť to tu nijako obísť. Kolóny sa tak presunuli z hlavnej cesty na susedné.
„Včera aj dnes bola I/11 úplne prázdna, ale máme dopravne totálne paralyzované okresné mesto a dokonca už sme si užili trištvrtehodinové kolóny v doline, ktorá má sotva 5000 obyvateľov,“ posťažoval sa starosta.

Doplnil, že do minulého víkendu fungujúce ovládanie svetelnej križovatky v Radoli bolo asi maximum toho, čo sa dalo dosiahnuť .
„Nejaká kolóna na I/11, nejaké kolóny v okresnom meste a nejaké kolóny u nás v okolitých obciach - boli sme permanentne "nasrdení", ale už sme s tým vedeli nejako žiť. Toto je však kolaps dopravy, kde nevieme absolútne nič predvídať ... nechcem vidieť ako budú zasahovať záchranné zložky ak sa niečo udeje. Ak by sa dalo, tak s radosťou zvolím desaťkilometrovú obchádzku a obídem to, ale nedá sa . A myslím si, že mnohí by to radi obišli, ale niet alternativnej trasy. Takto sa problémy neriešia, takto vznikajú nové, ešte väčšie, vytvára to obrovskú nervozitu na cestách,“ dodal Anton Tkáčik.
Riešenie má pomôcť všetkým
K situácii sa vyjadril a primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihlada, ktorý o probléme hovoril s riaditeľom Okresného dopravného inšpektorátu v Čadci Jozefom Klieštikom. Ako informoval na sociálnej sieti, polícia sa snaží nájsť riešenie, ktoré by pomohlo všetkým.
„Preto skúšajú nastavovanie rôznych intervalov na semafore, ktoré spôsobilo dočasné problémy. Pán riaditeľ mi prisľúbil, že sa situácia bude zlepšovať. Zároveň upozornil, že odsledovali autá, ktoré si cestu z Čadce na Žilinu skracujú cez KNM. Prosím všetkých vodičov, aby to nerobili, komplikuje to situáciu v meste. V tejto chvíli by podľa pána riaditeľa malo byť rýchlejšie ísť priamo, nie cez mesto,“ informoval Mihalda.
"Žiadame vodičov aby dôkladne rešpektovali dopravné značenie, venovali sa situácii v cestnej premávke a jazdili plynulo a bezpečne," dodala na záver polícia.
