Na kľúčovej križovatke menia svetelný interval, kolóny sa presunuli z hlavnej na vedľajšie cesty

Polícia meria svetelné intervaly.

Križovatka v Radoli.Križovatka v Radoli. (Zdroj: polícia SR)

RADOĽA. Vodiči prechádzajúci po dennodenne upchatej ceste I/11 z Čadce do Žiliny cez Kysucké Nové Mesto môžu v týchto dňoch pozorovať, že cesta je o niečo rýchlejšia.

Aj keď sa vodičom zdalo, že semafory na kľúčovej križovatke v Radoli nie sú v poriadku, o poruchu nejde. Môže za to nové nastavenie svetelného intervalu. Polícia s v týchto dňoch pokúša zistiť optimálnu dĺžku intervalu zelenej a znížiť tak tvorbu kolón, ktoré dennodenne obťažujú vodičov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Polícia v spolupráci so správcom cestnej svetelnej signalizácie začala v pondelok 2. decembra s monitoringom ciest ústiacich do frekventovanej radoľskej križovatky a analyzuje dopravné prúdy a zápchy v ranných a poobedných špičkách na cestách I/11 (Čadca-Žilina), III/2052 (Radoľa-Nesluša), III/2054 (Radoľa-Horný Vadičov) a privádzači D3 v okrese Kysucké Nové Mesto.

SkryťVypnúť reklamu

„Z dôvodu zníženia kolón a zlepšenia plynulosti na ceste I/11 v čase dopravných špičiek, teda v čase od pol piatej do deviatej ráno a v čase od pol tretej do šiestej popoludní bol predĺžený interval zeleného signálu na hlavnom ťahu, čo znamená skrátenie dĺžky zeleného signálu na vedľajších komunikáciách,“ informovala polícia na sociálnej sieti.

Prečítajte si tiež Žilinská župa udeľovala najvyššie ocenenia, osobnosťou kraja za rok 2024 sa stal Jaroslav Velička Čítajte 

Táto zmena však nepotešila obyvateľov Vadičovskej doliny ani Kysuckého Nového mesta, kde došlo automaticky k nadmernému hromadeniu vozidiel z oboch smerov.

„V súčasnosti evidujeme zhoršenie kvality pohybu dopravného prúdu na ceste III/2054 z Vadičovskej doliny v čase rannej špičky, preto predlžujeme z tohto smeru dĺžku zeleného signálu a toto opatrenie následne vyhodnotíme,“ dodala polícia.

Úpravu svetelnej signalizácie a kvalitu pohybu dopravného prúdu vyhodnotia až po zapracovaní všetkých navrhnutých opatrení.

SkryťVypnúť reklamu

Kolóny z hlavnej na vedľajšie cesty

Vodiči z Vadičovskej doliny hromžia, príliš krátky interval im komplikuje prejazd. Na zelenú prejde len šesť áut. Vodiči sa tak musia obrniť trpezlivosťou.

Starosta Radole Anton Tkáčik sa na sociálnej sieti vyjadril, vraj nové nastavenie spôsobilo zadanie „odniekiaľ zhora“ stoj čo stoj spriepustniť cestu I/11 bez ohľadu na ľudí, ktorí tu žijú a nemajú možnosť to tu nijako obísť. Kolóny sa tak presunuli z hlavnej cesty na susedné.

„Včera aj dnes bola I/11 úplne prázdna, ale máme dopravne totálne paralyzované okresné mesto a dokonca už sme si užili trištvrtehodinové kolóny v doline, ktorá má sotva 5000 obyvateľov,“ posťažoval sa starosta.

Mohlo by vás zaujať Zdolal šikanu i tresty, stal sa seržantom Cudzineckej légie. K úteku ho takmer donútilo žehlenie Čítajte 

Doplnil, že do minulého víkendu fungujúce ovládanie svetelnej križovatky v Radoli bolo asi maximum toho, čo sa dalo dosiahnuť .

SkryťVypnúť reklamu

„Nejaká kolóna na I/11, nejaké kolóny v okresnom meste a nejaké kolóny u nás v okolitých obciach - boli sme permanentne "nasrdení", ale už sme s tým vedeli nejako žiť. Toto je však kolaps dopravy, kde nevieme absolútne nič predvídať ... nechcem vidieť ako budú zasahovať záchranné zložky ak sa niečo udeje. Ak by sa dalo, tak s radosťou zvolím desaťkilometrovú obchádzku a obídem to, ale nedá sa . A myslím si, že mnohí by to radi obišli, ale niet alternativnej trasy. Takto sa problémy neriešia, takto vznikajú nové, ešte väčšie, vytvára to obrovskú nervozitu na cestách,“ dodal Anton Tkáčik.

Riešenie má pomôcť všetkým

K situácii sa vyjadril a primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihlada, ktorý o probléme hovoril s riaditeľom Okresného dopravného inšpektorátu v Čadci Jozefom Klieštikom. Ako informoval na sociálnej sieti, polícia sa snaží nájsť riešenie, ktoré by pomohlo všetkým.

„Preto skúšajú nastavovanie rôznych intervalov na semafore, ktoré spôsobilo dočasné problémy. Pán riaditeľ mi prisľúbil, že sa situácia bude zlepšovať. Zároveň upozornil, že odsledovali autá, ktoré si cestu z Čadce na Žilinu skracujú cez KNM. Prosím všetkých vodičov, aby to nerobili, komplikuje to situáciu v meste. V tejto chvíli by podľa pána riaditeľa malo byť rýchlejšie ísť priamo, nie cez mesto,“ informoval Mihalda.

"Žiadame vodičov aby dôkladne rešpektovali dopravné značenie, venovali sa situácii v cestnej premávke a jazdili plynulo a bezpečne," dodala na záver polícia.

Prečítajte si Legendárny Kysučan oslávil sedemdesiatku, záujem o špeciálny galaprogram bol obrovský Čítajte 
Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB5RF na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 267
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 142
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 231
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 545
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 142
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 125
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 721
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 298
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 455
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 631
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 617
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 721
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 298
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 455
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 631
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 617
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu