Nový železničný terminál má zmeniť návyky ľudí a zmierniť dopravné problémy na Kysuciach

Projekt je o krok bližšie k realite.

Súčasná železničná stanica v Krásne nad Kysucou. Súčasná železničná stanica v Krásne nad Kysucou. (Zdroj: Pavol Stolárik)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. O kúsok vpred sa posúva dopravný projekt vybudovania terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) v Krásne nad Kysucou.

Modernizácia železničnej trate aj s výstavbou terminálu bola zaradená v júli minulého roka medzi strategické investície. Začiatok predpokladajú železničiari v roku 2026 a stáť by mala približne 136 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do hry o vybudovanie dôležitej časti železnice, o ktorú sa už niekoľko rokov usiluje krásňanská radnica, vstupuje teraz ministerstvo životného prostredia, samosprávy, organizácie aj ľudia, ktorých sa výstavba akýmkoľvek spôsobom dotýka.

SkryťVypnúť reklamu

Okresný úrad Čadca, odbor starostlivosti o životné prostredie zverejnil v utorok 21. januára začiatok posudzovania vplyvu stavby na životné prostredie (EIA). Podľa našich informácií by zámer mal byť verejne prerokovaný už začiatkom februára.

Prečítajte si tiež Slovná prestrelka medzi cestármi a vodičmi. Údržbu komplikujú nielen bezohľadní šoféri Čítajte 

„Snažíme sa byť súčinní so všetkými povoľujúcimi a rezortnými inštitúciami, aj dotknutými samosprávami a ľuďmi. Chceme proces spoločne urýchliť a umožniť tak financovanie tejto, pre región dôležitej rekonštrukcie, z európskych peňazí,“ informoval primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.

Dodal, že pre mesto je dôležité, že bude železničná stanica v centre a do dopravného terminálu budú zvážaní ľudia z celého širšieho regiónu.

Zmení dopravné návyky regiónu

Na význam nového terminálu poukazuje primátor Krásna už dlhé roky. Ide o dôležitý krok v procese zmien dopravných návykov obyvateľov Oščadnice, Bystrickej doliny aj častí Krásna nad Kysucou.

SkryťVypnúť reklamu

„Železničná stanica je v súčasnosti mimo centra mesta, ľudia radšej chodia autami, tým sa zahlcujú cesty a riešením je práve jazda verejnou dopravou. Terminál bude súčasťou integrovanej dopravy pre celé stredné Kysuce s tým, že autobusy privezú ľudí bezpečne pred príchodom vlaku a po príchode vlaku ich znova odvezú domov. To je prínos pre hustotu dopravy, no najmä pre životné prostredie,“ doplnil Grapa.

Na posudzovanie sú predstavené dva varianty rekonštrukcie takmer 12-kilometrového úseku, oba s výstavbou nového terminálu integrovanej osobnej dopravy. Cieľom je výmena opotrebovaných častí, zvýšenie rýchlosti železničnej prepravy aj bezpečnosti podľa európskych štandardov.

Ako uvádza štúdia, južný variant terminálu s dvomi nástupišťami a podchodom, umiestnený oproti miestnemu domu kultúry cez rieku Kysuca, má byť prístupný cez nový most napojený z križovatky ulíc Násypy, Struhy a Mládežnícka (od OD Tesco). Prepojený má byť so zastávkou hromadnej autobusovej dopravy a 50 odstavnými plochami pre osobnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

Výhodnejší nový severný variant?

Podľa slov primátora Krásna nad Kysucou však tento variant zasahuje priamo do mestských častí, čo by mohlo časom spôsobiť dopravné komplikácie. Pre Krásno nad Kysucou tak vychádza prijateľnejšie severný variant s umiestnením terminálu dvesto metrov smerom k Oščadnici.

Mohlo by vás zaujať Kysuce menia eurofondy. Toto sú projekty v miliónoch eur, ktoré rozhýbu región Čítajte 

„Dopravný prístup pre autobusy a osobnú dopravu bude vedený po novom moste cez Kysucu (v blízkosti existujúceho mosta - stará železničná vlečka), ďalej cez priemyselný park z novej diaľničnej križovatky, čím nedôjde v dopravných špičkách k zahlteniu miestnych komunikácií vedúcich centrom mesta,“ ozrejmil Grapa.

Doplnil, že železničný terminál s dvomi nástupišťami bude priamo prepojený so zastávkou hromadnej autobusovej dopravy. Časť infraštruktúry terminálu, teda obratisko pre autobusy, autobusová zastávka a 18 parkovacích miest pre osoby so zníženou schopnosťou pohybu, bude postavená medzi nástupišťami a riekou Kysuca. Ďalších 38 parkovacích miest bude stáť na ľavom brehu Kysuce pred cestným mostom.

„Na nový cestný most bude priamo nadväzovať okružná križovatka, na ktorú budú napojené obratisko a parkovisko autobusov, odstavná plocha pre osobnú dopravu a existujúca miestna cesta do časti Zákysučie, resp. do osady U Gavlasov. Prístup pešej a cyklistickej verejnosti k TIOPu z Krásna nad Kysucou bude po novovybudovanej lávke pre peších a cyklistov cez rieku Bystrica,“ dodal primátor Grapa.

Spoľahlivosť, rýchlosť a bezpečnosť

Stavba je súčasťou modernizácie úseku železnice zo Žiliny smerom na Českú republiku. Ten potreboval rekonštrukciu ako soľ. Znepokojenie nad stavom železnice vyjadrili aj České dráhy po vykoľajení rýchlika Pendolino. Kritizovali stav výhybiek, zlú geometriu koľají či podmáčané a zablatené štrkové lôžka.

Rekonštrukciou tak prejde zemné teleso, železničný spodok aj zvršok vrátane nového systému elektrického ohrevu výhybiek. Vyrovnajú sa smerové oblúky, čo umožní zvýšenie traťovej rýchlosti do 120 km/hod. Vymenia sa zabezpečovacie zariadenia, telekomunikačné systémy, systémy riadenia, pribudnú optické káblové vedenia, digitálne prenosové a spojovacie systémy.

Prečítajte si tiež Jej ročná premena je dychberúca. Kedysi vážila vyše sto kilogramov, dnes zdvíha viac než muži Čítajte 

V zastávke Oščadnica budú vybudované dve krajné nástupištia dlhé 250 metrov. Prístup na nástupište bude zachovaný ako úrovňový.

Zmenou prejde aj zastávka Čadca-mesto, budú vybudované dve krajné 250-metrové nástupištia. Prístup na nástupište bude možný z existujúceho podchodu, ktorý prejde rekonštrukciou a bude doplnený o výťahy, ktoré umožnia bezbariérový prístup cestujúcich na nástupištia.

V železničnej stanici Čadca dôjde ku komplexnej prestavbe koľajiska, k vybudovaniu jedného nového 250 metrov dlhého krajného nástupišťa a dvoch nových ostrovných nástupíšť. Prístup pre cestujúcich bude k nástupištiam č. 2 a č. 3 cez existujúci podchod, ktorý prejde rekonštrukciou a bude doplnený o bezbariérový prístup.

Existujúca lávka pre peších bude pre svoj nevyhovujúci stav odstránená. Nahradená bude novým prístupom - existujúci podchod slúžiaci na prístup cestujúcich k nástupištiam bude predĺžený popod celé koľajisko až k telesu diaľnice, kde bude vyústený bezbariérovo na novovybudovaný chodník, ktorý bude viesť k existujúcemu podchodu popod teleso diaľnice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 738
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 352
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 7 702
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 339
  5. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 862
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 998
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 477
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 155
  1. Martin Eštočák: Mesto Prešov chce zvýšiť cenu rezidentského parkovania z 20 € na 50 € ročne. Pripomienkujte návrh VZN, kým je čas
  2. Aleksander Prętnicki: Skrytá hanba - Bratislavský expres
  3. Otilia Horrocks: Vzorové tlačivo - nesúhlas so spracovaním údajov za účelom prípadného poskytnutia energopomoci ... termín do 30.4.2025
  4. Tomáš Jurkovič: Čo sa dá stihnúť počas predĺženého týždňa na Mauríciu?
  5. Rastislav Puchala: Fico nemá informácie o útoku na Sumy
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Vladimír Bojničan: Ako zomiera slobodná demokracia: retrospektíva postfaktickej mentálnej degenerácie
  8. Vladimír Benčík: Osmanská ríša - jej impozantný vzostup a dramatický pád (1. časť)
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 902
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 708
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 17 303
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 13 285
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 890
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 811
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 597
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 346
  1. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  2. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  3. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  4. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  6. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  7. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  8. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Či už ste skúsený pestovateľ alebo len nadšený amatér, s našimi jednoduchými a účinnými tipmi bude vaša záhrada kvitnúť ako nikdy predtým.


Polícia sprísni kontroly.

Cesty zaplavia radary na meranie rýchlosti.


Obľúbený výletný vlak pripravujú na letnú prevádzku. Na trať sa vráti opäť v júni.


Podujatie tentoraz dostalo stopku.

Pastierske zvyky oživili v obci na Trojmedzí.


  1. Martin Eštočák: Mesto Prešov chce zvýšiť cenu rezidentského parkovania z 20 € na 50 € ročne. Pripomienkujte návrh VZN, kým je čas
  2. Aleksander Prętnicki: Skrytá hanba - Bratislavský expres
  3. Otilia Horrocks: Vzorové tlačivo - nesúhlas so spracovaním údajov za účelom prípadného poskytnutia energopomoci ... termín do 30.4.2025
  4. Tomáš Jurkovič: Čo sa dá stihnúť počas predĺženého týždňa na Mauríciu?
  5. Rastislav Puchala: Fico nemá informácie o útoku na Sumy
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Vladimír Bojničan: Ako zomiera slobodná demokracia: retrospektíva postfaktickej mentálnej degenerácie
  8. Vladimír Benčík: Osmanská ríša - jej impozantný vzostup a dramatický pád (1. časť)
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 902
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 708
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 17 303
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 13 285
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 890
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 811
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 597
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 346
  1. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  2. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  3. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  4. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  6. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  7. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  8. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu