Koniec krkolomných manévrov autobusov, pri stanici v Krásne nad Kysucou postavili nové parkovisko

Pribudli desiatky parkovacích miest pre cestujúcich.

Nové parkovisko pri železničnej stanici v Krásne nad Kysucou.Nové parkovisko pri železničnej stanici v Krásne nad Kysucou. (Zdroj: Pavol Stolárik)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Zúfalý nedostatok parkovacích miest pri vlakovej stanici v Krásna nad Kysucou rieši radnica všetkými dostupnými spôsobmi.

Prenajala priestory od železníc aj súkromné pozemky, stále to nestačilo. Cestujúci prestupujúci na stanici v Krásne sa nového parkoviska predsa len dočkali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď rekonštrukcia železničnej trate spolu s vybudovaním nového prestupného terminálu s parkoviskom a točňou pre autá je stále v hre, v bezprostrednej blízkosti vlakovej stanice v časti Zákysučie vznikla odstavná plocha s tromi desiatkami parkovacích miest pre vozidlá cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovisko je bezplatné a môžu ho využívať obyvatelia Krásna nad Kysucou aj ľudia z okolitých obcí.

Parkovisko aj točňa pre autobusy

Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa poukázal na to, že čoraz viac ľudí sa kvôli vlastnému komfortu aj dlhým dennodenným kolónam na ceste I/11 medzi Čadcou a Žilinou čoraz viac uchyľuje k cestovaniu za povinnosťami vlakom.

Prečítajte si tiež Prikrývala aj námorníkov, stala sa obeťou privatizácie. Najmodernejšia socialistická textilka sa 50-ky nedožila Čítajte 

"Parkovacie miesta pri stanici chýbali, najhoršia situácia bola v pondelky pri kolónach na ceste I/11. Vodiči mali šancu pri stanici zaparkovať iba pred siedmou ráno alebo po siedmej večer. Autá stáli v radoch po okrajoch cesty, kade-tade po okolí, niekoľko ulíc ďalej aj v blate. Stačiť to pravdepodobne nebude, ale je to určite krok správnym smerom. Ďalšie odstavné plochy by určite pomohli,“ vysvetlil primátor Krásna nad Kysucou.

SkryťVypnúť reklamu

Po zavedení integrovaného systému dopravy sa stalo Krásno dopravným uzlom a cestujúcich vozia spoje autobusovej dopravy už z Čadce-Horelice, z Oščadnice Lalíkov aj Dedovky, z Novej aj Starej Bystrice aj mestských častí Krásna nad Kysucou.

Nové parkovisko využívajú šoféri desaťmetrových kolosov ako miesto na otočenie, nemusia tak na okolitých cestách predvádzať krkolomné manévre. Parkovisko tak ukončilo dlhoročné problémy s trúbiacimi autobusmi cúvajúcimi do uličiek a na trávniky.

Ľahší prístup k verejnej doprave

Štátna tajomníčka ministerstva dopravy Denisa Žiláková na utorkovom tlačovom brífingu uviedla, že parkovisko je jedným z výsledkov snahy rezortu dostať ľudí z individuálnej na verejnú dopravu.

Mohlo by vás zaujať Inflácia, konsolidácia, zvýšené skladočné aj zmeny zákonov. Za odpad si Kysučania priplatia Čítajte 

„Je to síce malá, ale veľmi dôležitá investícia. Parkovisko je doplnkovou infraštruktúrou k tomu, aby sa občan mohol dostať z auta smerom na vlak a prinesie viac pohodlia pre miestnych obyvateľov aj návštevníkov,“ povedala Žiláková s tým, že v Krásne je v príprave aj modernizácia úseku železnice do Čadce s vybudovaním nového terminálu, ktorá sa dostala medzi strategické investície.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovisko s kapacitou 30 miest investične zastrešovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Podľa Pavla Laura z investorského odboru ŽSR výstavbu zjednodušil fakt, že pozemky boli vo vlastníctve železničiarov. Investícia dosiahla približne 140 tisíc eur.

"Nebolo preto potrebné žiadne majetkovoprávne vysporiadanie, čiže po ohlásení stavby a projekčných prácach sme mohli vybrať zhotoviteľa a začať stavať," skonštatoval Lauro.

Dopravná revolúcia o dva roky

Najväčšia novodobá dopravná premena čaká Krásno nad Kysucou po roku 2026, kedy by mali diaľničiari začať so stavbou diaľnice, k tomuto termínu sa blíži aj začiatok modernizácie železnice a stavba terminálu.

„Už teraz sa chcem ospravedlniť ľuďom, pretože tieto megastavby znížia komfort bývania v meste, zvýši sa hluk, prašnosť, pribudnú autá. No čím skôr začneme, tým skôr sa zbavíme nekonečných kolón a budeme si užívať cestu po novej diaľnici aj železnici,“ dodal na záver primátor Jozef Grapa.

Prečítajte si Roboty, virtuálna realita aj vodíkové inovácie. Schaeffler otvoril na Kysuciach špičkové vzdelávacie centrum Čítajte 

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky, Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 845
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 698
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 466
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 321
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 036
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 770
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 137
  1. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  2. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  3. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  4. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  5. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  6. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  8. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 15 813
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 563
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 907
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 670
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 088
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 856
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 465
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 009
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  2. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  3. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  4. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  5. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  6. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  8. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 15 813
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 563
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 907
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 670
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 088
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 856
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 465
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 009
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu