ČADCA. Film Minecraft sa stal rovnako, ako jeho herná predloha fenoménom, ktorý si diváci v kinách užívajú. Niet preto divu, že dosahuje rekordné tržby a stal sa najvýnosnejšou filmovou adaptáciou videohry v histórii.
„Mám takú skúsenosť, že keď tvorcovia nakrútia film na základe počítačovej predlohy, má toto dielo vysokú návštevnosť. Každý z herných fanúšikov je predsa zvedavý, ako sa bude príbeh ich hry na plátne vyvíjať. Zdá sa, že pre Minecraft to platí dvojnásobne,“ uviedol šéf čadčianskeho kina v dome kultúry Marián Hanko.
Doplnil, že v Čadci navštívilo tento film vyše 1200 návštevníkov na troch vypredaných predstaveniach a toto číslo určite porastie, pretože na začiatok mája sú naplánované ďalšie projekcie v Čadci.
Utrhli sa z reťaze
Všetko pre má však aj svoje proti. Pre zamestnancov kín v zahraničí sa stala obrovská návštevnosť úspešného filmu nočnou morou. Virálne videá z celého sveta ukazujú tínedžerov, ako kričia, jasajú, hádžu popcorn, vylievajú okolo seba nápoje, doslova strácajú rozum, keď sa na plátne v jednej zo scén objaví zelený zombie jazdiaci na kurčati.
Ako v mnohých prípadoch aj toto šialenstvo rozpútali sociálne siete. A dospelí, ktorí si chcú film v kľude pozrieť, bezradne krútia nad počínaním svojich aj cudzích ratolestí hlavou. Ako uvádza na svojej stránke server kisselpaso.com, niektoré kiná dokonca zakázali vstup tínedžerom bez sprievodu dospelého.

Našťastie na Kysuciach sa mládež do takýchto extrémov nepúšťa. Aj keď predsa si našli zábavku, ktorá sa dospelým neveľmi páči. Vedúci v tom však problém nevidí. Práve naopak, spontánne reakcie divákov, ktoré ich vtiahnu do deja, víta. Aj tie však musia mať svoje limity.
Spontánnosť je na mieste
„S takouto spontánnou reakciou som sa stretol celkom nedávno. Tentokrát nešlo o dospelých divákov, ale o tie najúprimnejšie bytosti, deti. V kinosále Domu kultúry v Čadci sa počas premietania novej rozprávky Minecraft vo filme dialo pre mňa niečo výnimočné. Malí diváci sa nechali uniesť napätím a dobrodružstvom na plátne natoľko, že ich nadšenie sa každú chvíľu ozývalo v podobe spontánneho potlesku. Zakaždým, keď hlavní hrdinovia filmu niečo hrdinské vykonali a niekoho zlého porazili, ozval sa hlasitý potlesk a burácanie,“ opísal správanie Marián Hanko.
„Kochal som sa. Nie je nič krajšie, ako sledovať, keď deti doslova žijú príbehom na plátne. Veď o tom by malo kino a filmy byť. O emóciách a nadšení z príbehu. Užíval som si, ako deti hlavným predstaviteľom držali palce. Viac som sledoval sálu, ako dej. Malí diváci sa znovu a znovu nadšene roztlieskali. Keď hlavný hrdina prekonal prekážku, keď zloduch dostal, čo si zaslúžil, alebo keď sa objavila vtipná scéna,“ uviedol šéf kina.

Povedal tiež, že deti chceli zakaždým postavy na plátne povzbudiť. Táto spontánnosť je niečo, čo dospelí obdivujú.
„Deti nepremýšľajú nad tým, či je vhodné tlieskať uprostred filmu. Len sa vcítili do osudov postáv. Keď filmový príbeh končil, potlesk sa rozoznel každú chvíľu. Bolo vidno, že deti si čím ďalej viac užívajú to zapojenie do deja, než samotný dej,“ konštatoval.
Potlesk ruší dospelákov
Nie všetci sú z takéhoto správania mládeže pri sledovaní filmu nadšení. Opakujúce sa tlieskanie vadí hlavne starším divákom.
„Keď po skončení rozprávky všetci vychádzali z kina, jeden z oteckov sa ma spýtal, či takáto spontánnosť a tlieskanie býva pri každom detskom predstavení. Že mu to vadilo, lebo poriadne nepočul rozhovor hercov. Povedal som mu, že pri žiadnom inom predstavení som to nezažil, ale keď som sa pýtal detí ako sa im predstavenie páčilo, boli nadšené,“ povedal vedúci čadčianskeho kina Marián Hanko.
„Táto skúsenosť mi opäť pripomenula, prečo kino nikdy nestratí svoje čaro. Tu sa vytvára jedinečný spoločný prežitok a emočná nákazlivosť. Možno by sme sa to od detí mohli občas naučiť aj my dospelí,“ dodal na záver.
Ak máte chuť na vlastnej koži vyskúšať davovú psychózu pri pozeraní rozprávky Minecraft, čadčianske kino ju opäť zaradilo do programu už na začiatok mája.
Čo je Minecraft:
Táto úspešná dobrodružná rozprávka vznikla podľa predlohy počítačovej hry Minecraft. Vyrastali na nej malí i veľkí. Je takou úspešnou, že sa stala najpredávanejšou hrou všetkých čias. Jej podstata je založená na stavebných a prieskumných aktivitách v generovanom trojrozmernom svete poskladanom z blokov, ktoré môžu hráči ťažiť a umiestňovať podľa svojej ľubovôle.
