Diaľničiari vyhlásili víťaza ďalšieho tendra na D3, úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica by mala stavať Skanska

Do výzvy sa zapojilo päť uchádzačov.

Úsek D3 pri Krásne nad Kysucou. Úsek D3 pri Krásne nad Kysucou. (Zdroj: Roman Hroš, NDS)

BRATISLAVA/KYSUCE. Na dostavbu 26 kilometrov diaľnice cez Kysuce čakajú ľudia už tri desaťročia. Výstavba sa opäť posunula o krôčik vpred.

Diaľaničiari zverejnili víťaza na výstavbu úseku D3 z Kysuckého Nového mesta do Oščadnice. V pondelok 12. mája zverejnil server na elektronizáciu zadávania zákaziek Josephine výsledky verejného obstarávania na stavbu tohto prostredného úseku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verejné obstarávanie vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť koncom októbra minulého roka. Predpokladaná hodnota zákazky predstavovala 307 miliónov eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Víťazom spomedzi piatich uchádzačov sa stala spoločnosť Skanska, ktorá ponúkla 261 miliónov eur bez dane.

Medzi ďalšími uchádzačmi bolo združenie D3 Kysuce (Strabag, Eurovia SK, Eurovia CZ, Doprastav), ktoré ponúklo 267,5 milióna eur, združenie D3 KNM-Ošč (Metrostav, Váhostav, Duna Aszfalt) s ponukou 263 miliónov, združenie D3 Hochtief – Dúha – Viakorp s ponukou 278 miliónov a poľský Budimes s ponukou 296 miliónov eur.

Načítavam video...

„Úspešný uchádzač Skanska vo svojej ponuke navrhol najnižšiu cenu za celý predmet zákazky, ktorú verejný obstarávateľ určil ako Kritérium na vyhodnotenie ponúk a to vo výške 261 319 652,39 eur bez DPH a zároveň splnil požiadavky na predmet zákazky a podmienky účasti stanovené verejným obstarávateľom v súťažných podkladoch,“ uvádza sa v informácii o výsledku vyhodnotenia ponúk.

SkryťVypnúť reklamu

Samotný úsek má viac ako 9,6 kilometra, tvorí strednú časť budúcej diaľnice od Žiliny po Čadcu a je druhým najdlhším z trojice úsekov D3. V rámci obstarávania sa počíta s výstavbou 22 mostných objektov, jednou križovatkou, jedným odpočívadlom, ale aj migračným koridorom pre zver.

Stavba by mala začať v roku 2026, prípravné práce ešte počas tohto roka, s plánovaným ukončením do roku 2029, niektoré zdroje hovoria až o roku 2032.

Najskôr by mali stavebné mechanizmy začať stavať najsevernejší úsek D3, ktorého súčasťou je aj druhá rúra tunela Horelica. Kysuce by sa tak začiatkom budúceho roka mali zmeniť na diaľničné stavenisko.

Na stavbu tlačí aj Európska únia. Ak stavba nebude dokončená do roku 2029, kedy je koniec programovacieho obdobia, štát doplatí diaľnicu zo svojho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Obce na Dolných Kysuciach ohlásili pohyb medveďov. Buďte v lese opatrní, začala medvedia ruja, vyzývajú obyvateľov aj turistov Čítajte 

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 948
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 021
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 5 167
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 032
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 077
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 049
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 541
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 537
  1. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  2. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  3. Dagmar Szabó: Rozhoduje sudca. Ale kto rozhoduje v mene detí?
  4. Lubomir Zahora: Porovnal som pobyt v slovenskej a rakúskej nemocnici
  5. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  6. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 135 100
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 485
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 182
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 838
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 807
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 3 340
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 328
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 319
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  2. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  3. Dagmar Szabó: Rozhoduje sudca. Ale kto rozhoduje v mene detí?
  4. Lubomir Zahora: Porovnal som pobyt v slovenskej a rakúskej nemocnici
  5. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  6. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 135 100
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 485
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 182
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 838
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 807
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 3 340
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 328
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 319
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu