BRATISLAVA/KYSUCE. Po podaní ďalších námietok neúspešným uchádzačom a ich uznaní zo strany Úradu pre verejné obstarávanie bude musieť Národná diaľničná spoločnosť už po tretí krát vyhodnotiť ponuky uchádzačov na výstavbu úseku D3 z Čadce do Oščadnice, ktorej súčasťou je aj dobudovanie druhej rúry tunela Horelica.
Práve do tohto úseku by sa mali bagre zahryznúť najskôr. Minister Jozef Ráž deklaroval na minulotýždňovej (16. 5.) tlačovej konferencii, že by sa tak malo stať koncom tohto roka.
Boj konzorcií Váhostavu a Eurovia SK o túto zákazku spomalí celý proces začiatku výstavby o dva mesiace.
Úrad pre verejné obstarávanie vyhovel ďalším námietkam podaných neúspešným uchádzačom. Diaľničiari by tak mali opätovne vyhodnotiť ponuku úspešného uchádzača a písomne oznámiť výsledok ich vyhodnotenia do 60 dní od právoplatnosti rozhodnutia.

Úrad skonštatoval, že za úspešného bol označený uchádzač, pri ktorom nie je možné jednoznačne konštatovať, že spĺňa stanovené podmienky účasti podľa zákona o verejnom obstarávaní.
Úspešná námietka sa týka splnenia podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti úspešného uchádzača vo vzťahu k pozícii stavbyvedúceho pre tunely.
Námietka v súťažných podkladoch sa týka osoby stavbyvedúceho pre tunely. Je to už druhé rozhodnutie ÚVO v priebehu šiestich týždňov, ktorým bola uznaná niektorá z námietok neúspešného uchádzača v tomto tendri.
Suma na stavbu zhruba päťkilometrového úseku bola predpokladaná na viac ako 300 miliónov eur. Obaja uchádzači, ktorí sa prihlásili do súťaže, ponúkli podstatne nižšie sumy.
Za víťaza súťaže diaľničiari už dvakrát vyhodnotili skupinu dodávateľov Združenie D3 Ošč-Ča Váhostav – Metrostav DS a Duna Aszfalt z Maďarska. Ich cenová ponuka predstavovala 230 389 465,08 eur.
Druhým, tentoraz neúspešným uchádzačom, sa stala skupina dodávateľov Združenie D3 Horelica zložená z Eurovia, SMS, Doprastavu a Marti. Za vybudovanie úseku diaľnice ponúkli 243 937 722 eur.
Úsek Čadca-Oščadnica je najkratším z troch chýbajúcich na D3. Z celkovej dĺžky stavby 5,3 km predstavuje tunelová rúra približne 600 metrov, treba postaviť 21 mostných objektov, 18 múrov, 31 protihlukových stien, preložky inžinierskych sietí, migračný koridor pre zver, environmentálne opatrenia, veľké diaľničné odpočívadlo vrátane nového strediska správy a údržby a ďalšie.
