Výstavba diaľnice D3 sa zasekla na námietkach. Neúspešný uchádzač ju podal aj na najdlhší úsek

Rozhodne Úrad pre verejné obstarávanie.

Načítavam video...

BRATISLAVA/KYSUCE. Ďalšia komplikácia pri výstavbe diaľnice D3. Tridsať rokov očakávaná výstavba cez Kysuce sa opäť posúva. Verejné obstarávanie na najdlhší úsek kysuckej diaľnice Z Brodna do Kysuckého Nového Mesta stále prebieha, aj keď malo byť ukončené. Dôvodom je námietka nespokojného uchádzača.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) potvrdil, že začal námietkové konanie vo veci výberu zhotoviteľa pre úsek Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

Vo vestníku verejného obstarávania bola v utorok 29. júla zverejnená informácia, že námietky boli podané proti vyhodnoteniu ponúk, pričom celý tender spadá pod dohľad strategickej agendy ÚVO.

SkryťVypnúť reklamu

„Úrad pre verejné obstarávanie, odbor dohľadu pre strategickú agendu, informuje, že dňa 25. júla 2025 sa začalo námietkové konanie na základe námietok proti vyhodnoteniu ponúk alebo návrhov vo verejnom obstarávaní,“ informuje ÚVO.

Najlacnejšia ponuka od Váhostavu

Víťazom tendra sa mala stať skupina Združenie D3 Brodno-KNM na čele so spoločnosťou Váhostav. Ďalšími členmi združenia sú firmy Metrostav DS a maďarská spoločnosť Duna Aszfalt. Ich ponuka vo výške 398,7 milióna eur bez DPH je o viac než 109 miliónov eur nižšia, než bola predpokladaná hodnota zákazky (507,4 mil. €).

Prečítajte si Cenu elegancie na Beskyd Rallye získal výnimočný Mercedes spojený s atentátom na nacistu Heydricha Čítajte 

O zákazku prejavili záujem aj dve konkurenčné skupiny. Združenie D3 Brodno s vedúcim členom Doprastav (spolu s firmami SMS, Eurovia SK, Eurovia CZ a Strabag) predložilo ponuku v hodnote 406,7 milióna eur. Tretím uchádzačom bolo združenie Budimex – Hochtief s cenou 427,3 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba potrvá roky, zahŕňa mosty aj protihlukové steny

Diaľničný úsek D3 medzi Brodnom a Kysuckým Novým Mestom má mať celkovú dĺžku 11,2 kilometra. V rámci výstavby je naplánovaných 16 mostných objektov, šesť oporných múrov, 16 protihlukových stien a migračný koridor pre zver.

Už štvrtá námietka bola podaná aj v prípade ďalšieho úseku – D3 Oščadnica – Čadca, Bukov (II. polprofil). Aj v tomto prípade podal ponuku Váhostav spolu s tými istými partnermi, pričom opäť išlo o najnižšiu predloženú cenu.

Pri predchádzajúcich troch musela Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia ÚVO opätovne vyhodnocovať ponuky a oznámiť výsledok vyhodnotenia. Diaľničiari vo všetkých prípadoch potvrdili pôvodný výsledok tendra.

Jediný s jasným víťazom

Jediný úsek, ktorý je bez námietok a môže sa začať stavať, je Kysucké Nové Mesto – Oščadnica s dĺžkou 9,6 kilometra. Zahŕňa nové odpočívadlo, 22 mostov a jednu križovatku. Víťaz verejného obstarávania, Skanska SK, sa zaviazal postaviť ho za 261 miliónov eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Stavba by sa mala začať začiatkom budúceho roka, prípravné práce ešte koncom tohto roka. Ukončenie je plánované do roku 2029, niektoré zdroje hovoria až o roku 2032. Podľa slov ministra Ráža treba dotiahnuť detaily a podpísať zmluvu o dielo, čo bude ešte chvíľu trvať.

"V dohľadnej dobe sa tak môže spustiť realizačná etapa, aby o pár rokov nový diaľničný ťah zabezpečil vyšší každodenný dopravný komfort ľuďom v regióne a zbavil viaceré obce tranzitnej dopravy," informoval minister dopravy Jozef Ráž prostredníctvom videa na sociálnej sieti.

Súvisiaci článok Nedokáže plakať, ani sa hýbať. Malý Matiáško bude ležiaci pacient celý život, potrebuje terapeuta Čítajte 

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 23 132
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 16 326
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 316
  4. Ľuboš Fellner otvorene 6 539
  5. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 388
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 5 742
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 893
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 231
  1. Jakub Cipko: Zachraňuje Bittó Cigániková liberálnu pravicu na Slovensku?
  2. Radoslav Medzihradský: KST a výber chatárov
  3. Miroslav Daniš: Beránka vlku se zachtělo
  4. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  5. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 3.
  6. Štefan Šturdzík: Pán prezident čo takto trocha sebareflexie, nielen kritizovať iných.
  7. Adriana Boysová: Čiary medzi nami
  8. Tomáš Mikloško: Umenie neúprimnosti: Ako rozpoznať faloš a pretvárku (a čo s tým)
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 856
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 55 511
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 14 348
  4. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 936
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 191
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 667
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 442
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 099
  1. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  2. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  3. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  4. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  5. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  6. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  7. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  8. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu